Nieuw beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar een nieuw beeldscherm. 1440 of UDH, daar ben ik nog niet helemaal uit, dus meningen daarover zijn ook welkom.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget heb ik nog niet echt vastgesteld, maar ik denk rond de €1000,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Wat ik dus zoek is een 1440p of 4K scherm. Daarover moet ik de knoop nog doorhakken. Mijn wensen zijn minimaal 27", een IPS panel, in hoogte verstelbaar. En ik vroeg me af of G-Sync echt een wereld van verschil maakt? Ik heb pas een 980TI aangeschaft dus vandaar eventuele G-Sync.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zal het scherm vooral gebruiken voor gamen. (CS:GO, Rainbow 6, BF4, WoW, Witcher)
Ook stream ik zo nu en dan.

Zoals ik al zei, weet ik nog niet zo goed of ik een 1440 of 4k scherm aan ga schaffen. Ik vind het moeilijk om die keuze te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een 4k want meer futureproof. Maar het scherm wat ik voor ogen had (tevens de enige die aan mijn eisen voldoet) is nog in ontwikkeling en kost een godsvermogen. http://www.overclockers.c...0-AS&groupid=17&catid=948

Voor 1440 scherm zat ik aan dit scherm te denken:
pricewatch: Acer Predator XB271HU Zwart

Graag zou ik ook willen weten of 144Hz echt zo'n toegevoegde waarde is.
Ik heb al zo'n 8 jaar geen nieuw beeldscherm gekocht en zit nu op een 1050 TN 22" scherm :+

Alvast bedankt voor de hulp :>

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

4k lijkt mij met een 980ti niet echt een vreselijk goed idee, gezien dat ding 4k niet zo heel prettig vind: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Nano/10.html
In BF4 37fps
In TW3 33fps
WoW gaat 'm natuurlijk wel makkelijk af, met meer dan 90fps.

Natuurlijk kun je dan wel downscalen naar 1080p, en dan heb je wel erg mooie FPS, maar wie koopt nou een 980ti voor 1080p? Op 1440p doet een GTX980ti het veel leuker, dus ik zou een 1440p halen.

Dan is nog de vraag welke, als ik al jouw eisen + G-sync in de PW doorvoer [27", 1440p, geen TN, hoogte verstelbaar, onder de 1000] komt er wel 1 scherm uit: pricewatch: Acer XB270HU Zwart, ziet er iig op papier als een leuk ding uit.

Een soortgelijk scherm zonder G-sync is al leuk goedkoper: pricewatch: Asus MG279Q Zwart

En als een gewoon 60hz scherm al voldoende is, zakt de prijs nog verder: de pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart is dan de goedkoopste, wil je eentje met een goede review kun je kijken naar de productreview: Dell Ultrasharp U2715H Zwart review door aap

Maar, als je avontuurlijk bent, koop je natuurlijk voor zo'n 300 euro een Koreaan: 27", 1440p en klokken zomaar naar de 100hz of wat meer.

People as things, that’s where it starts.

• Detrexion
RobinHood schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:12:
4k lijkt mij met een 980ti niet echt een vreselijk goed idee, gezien dat ding 4k niet zo heel prettig vind: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Nano/10.html
In BF4 37fps
In TW3 33fps
WoW gaat 'm natuurlijk wel makkelijk af, met meer dan 90fps.

Natuurlijk kun je dan wel downscalen naar 1080p, en dan heb je wel erg mooie FPS, maar wie koopt nou een 980ti voor 1080p? Op 1440p doet een GTX980ti het veel leuker, dus ik zou een 1440p halen.

Dan is nog de vraag welke, als ik al jouw eisen + G-sync in de PW doorvoer [27", 1440p, geen TN, hoogte verstelbaar, onder de 1000] komt er wel 1 scherm uit: pricewatch: Acer XB270HU Zwart, ziet er iig op papier als een leuk ding uit.

Een soortgelijk scherm zonder G-sync is al leuk goedkoper: pricewatch: Asus MG279Q Zwart

En als een gewoon 60hz scherm al voldoende is, zakt de prijs nog verder: de pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart is dan de goedkoopste, wil je eentje met een goede review kun je kijken naar de productreview: Dell Ultrasharp U2715H Zwart review door aap

Maar, als je avontuurlijk bent, koop je natuurlijk voor zo'n 300 euro een Koreaan: 27", 1440p en klokken zomaar naar de 100hz of wat meer.
Thanks voor je reactie :)
Als ik een 4K scherm zou kopen zal ik later inderdaad 980ti SLI draaien of kijken wat de Pascal generatie doet. Maar zorgt G-Sync er niet voor dat je een smooth fps hebt ook al zit je rond de 30-40? Zoiets dacht ik, dus vandaar mijn G-Sync eis. De reden dat ik liever 4K heb dan 1440 is dat ik graag weer 5-10 jaar wil doen met een beeldscherm. Ik weet niet hoe alles zich ontwikkel dus vandaar :P

En ik denk niet dat ik avontuurlijk ben :X

Edit: Je had de Fury Nano benchmarks gelinkt ;p. zal zelf zo ff 980 ti opzoeken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, G-sync, ik ben er geen fan van, vooral omdat het Nvidia-only is, veel duurder is, en Nvidia al heeft aangegeven het gratis en open FreeSync niet te gaan ondersteunen. Het is een leuke manier dus om lekker te cashen. Mensen kopen het toch wel.

En als ik http://www.eurogamer.net/...2014-nvidia-g-sync-review lees, kan ik ook niet zeggen "dat moet je hebben het zal je leven veranderen", want G-sync zal een instabiele FPS niet opeens onzichtbaar maken, het maakt consistent lagere FPS'en prettiger, dat wel, maar een GPU die op zijn max loopt, en dat doet een 980ti op 4k, zal niet de meest consistente FPS geven, en G-sync helpt daar maar beperkt bij.

Zelf zou ik me er dus echt niet op blind staren, zeker omdat het 200 euro meer kost, voor iets wat je niet meer kan gebruiken als je volgende kaart toch een AMD wordt, en zelfs al blijf je bij Nvidia: het is geen wondermiddel.

Daarbij komt ook nog dat er maar 1 G-sync 4k scherm is, de pricewatch: Acer Predator XB280HKbprz Zwart en dat is een TN, 28" en TN, dat geeft mij vaak de kriebels, tenzij je je scherm echt flink van je afzet, is er een flinke kans dat je de kleurfouten kan zien.

Zelf zou ik dus die Asus MG279Q nemen als je een echte gamemonitor wilt. Heeft ook nog als toetje Freesync ondersteuning, leuk als je toch een AMD neemt, of wanneer Nvidia het licht ziet en toch maar eens open standaarden gaat ondersteunen.

Of de lekker goedkope BenQ nemen, maar het is even de vraag hoe het bij die zit qua inputlag etc.

People as things, that’s where it starts.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
UHD gaming is wat mij betreft een no-go. Al helemaal met een enkele 980 Ti. Daarvoor moeten we nog wat jaartjes wachten gok ik.

Zoals RobinHood al aangaf is GSync een leuke manier om te cashen, maar ook met een scherm zoals de pricewatch: Asus MG279Q Zwart (zonder GSync dus) heb je een fantastisch scherm. 27" IPS 1440p 144Hz!

Bedenk dat je op UHD flink wat extra pixels mag renderen. Dan heb ik toch liever een steady 120/144Hz 1440p scherm dan een instabiele +-70 Hz GSync UHD monitor.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Detrexion
Dank allebei voor jullie input :)
Ik zat eerder ook al naar dat scherm te kijken toen ik nog een R9 290 had wegens de freesync.
Maar aangezien het een do-able prijs heeft en verder goede reviews heeft zal ik voor dit scherm gaan.

Nogmaals bedankt
Pagina: 1