Snurken; wat kun je er tegen doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:38
Beste Tweakers,

Ik vroeg mij af of iemand tips heeft of uit ervaring kan spreken wat helpt tegen het snurken. Na wat uitzoekwerk zit ik zelf met de volgende tips, maar wellicht kan iemand uit ervaring spreken wat echt helpt. Probleem is dat ik naast iemand slaap die bijzonder licht slaapt en ik haar natuurlijk niet wakker wil houden.

- (Sport)pleisters over de neus die de neus open houden
- Afvallen (ben niet veel te zwaar maar het zou kunnen helpen. overigens ook mee bezig)
- Achterste amandelen verwijderen (redelijk klote ingreep bij volwassenen maar het kan zeker helpen, tip gekregen van een bevriende arts. Ik neig dan ook hier naartoe)
- Haar een fles wijn voeren voor het slapengaan

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44
Ik weet dat een oom van mij altijd erg snurkte, dit ging ten koste van de nachtrust van z'n familie.
Hij heeft op aanraden van z'n huisarts toen een "anti snurk mond bitje" gekocht die z'n kaken redelijk in positie hield tijdens z'n slaap

hierna had hij nooit last van snurken weer, tenzij hij het bitje vergeten was in te doen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die sportpleisters werkten super voor mij. Ik zeg werkten, want ik ben 30 kilogram afgevallen, en sindsdien is het weg.

Ik moet wel zeggen dat als ik ietsje teveel gedronken heb ik nog wel snurk, maar goed :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:39

_Apache_

For life.

Voor mij helpt het om niet op de rug te slapen. Zodra ik op mijn zij ga liggen heb ik heeft mijn ega nergens meer last van.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Wat bij mij erg geholpen heeft was:
- Afvallen
- Op je zij slapen
- Ander kussen (traagschuim)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Op de zij helpt inderdaad goed, maar in mn slaap rol ik soms weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44
ik heb ooit de tip gehoord trouwens: "Tape een tennisbal op je rug", dat zou voorkomen dat je op je rug rolt in je slaap. na x nachten zou je vanzelf doorrollen en alleen op je buik / zij liggen..
Drank is bij mij idd de reden dat ik (erger) snurk..

[ Voor 12% gewijzigd door soepah op 06-10-2015 10:38 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
snurkbeugel (snorex) werkt voor mij prima... heb het al eerder aan mensen aangeraden, maar omdat het niet vergoed wordt door de verzekering over het algemeen haakten die mensen af... ik had het geld er wel voor over en ben er heel blij mee... krijg alleen af en toe last van mijn tong door de ribbeltjes in het tongstuk, maar dat neem ik voor lief... ik heb geen relatie, maar als ik met iemand op vakantie ga of een hotelkamer deel dan alleen al is dat ding mij het geld meer dan waard... laat staan als ik iedere dag naast iemand zou slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:55:
Beste Tweakers,

Ik vroeg mij af of iemand tips heeft of uit ervaring kan spreken wat helpt tegen het snurken. Na wat uitzoekwerk zit ik zelf met de volgende tips, maar wellicht kan iemand uit ervaring spreken wat echt helpt. Probleem is dat ik naast iemand slaap die bijzonder licht slaapt en ik haar natuurlijk niet wakker wil houden.

- Afvallen (ben niet veel te zwaar maar het zou kunnen helpen. overigens ook mee bezig)
- Achterste amandelen verwijderen (redelijk klote ingreep bij volwassenen maar het kan zeker helpen, tip gekregen van een bevriende arts. Ik neig dan ook hier naartoe)

Zijn de genoemde methodes niet afhankelijk van de oorzaak van je snurken? Je kan snurken door een verkeerde manier van ademhalen, maar je kan ook snurken omdat je in een 'verkeerde' positie ligt. Als je snurkt door een verkeerde positie, zal je amandelen verwijderen niet zoveel helpen, toch? Maar goed, ik ben geen arts.

Mijn vriendin beweerde ook altijd dat ik snurkte. Paar keer opgenomen met een app, maar het bleek meer 'zwaar ademen' te zijn. Enfin, nadat ik zo'n 10kg ben afgevallen, heeft mijn vriendin geen last meer van mijn 'gesnurk', dus dat kan zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 21:19
Ik heb 4 maanden geleden mijn amandelen en huig laten verwijderen, dit vanwege een vrij heftige slaap apneu. Ik kan nu fysiek het snurkgeluid niet meer maken.

De operatie viel uiteindelijk best mee, het was even 1.5 week doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Warlock schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:50:
Ik heb 4 maanden geleden mijn amandelen en huig laten verwijderen, dit vanwege een vrij heftige slaap apneu. Ik kan nu fysiek het snurkgeluid niet meer maken.

De operatie viel uiteindelijk best mee, het was even 1.5 week doorbijten.
Huig ook verwijderen? Wist niet dat dat een optie was. Klinkt toch heftig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 21:19
Ja, mijn complete keelgat sloot af zodra ik sliep. Maar goed dat is een ander verhaal, ik snurk in ieder geval niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:14
Oordopjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 15:58
Je kan ook een nieuwe hobby erbij nemen : didgeridoo spelen.

Ik ken iemand waar dit bij geholpen heeft. Z'n vriendin vond het minder leuk en heeft ondertussen een hekel aan dat ding. Hij woont trouwens ook niet in een rijhuis of appartementsgebouw... daar kun je je geburen aardig mee op stang jagen.

Lijkt vergezocht maar volgens mij kan je dit toch beter eerst proberen voordat je aan een operatie begint.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Mijn vader heeft op last van mijn moeder bovenstaande opties geprobeerd: eerst de sportpleisters, maar die deden niets. Vervolgens vrij rigoureus de amandelen+huig laten verwijderen. Leek in eerste instantie iets te helpen, maar uiteindelijk na een jaar weer terug op het oude volume. Hij verslikt zich door het verwijderen van de huig wel vaker dan eerst, dus dat zou ik niet aanraden tenzij het om een medische reden noodzakelijk is (zie reactie van Warlock).

Oordopjes voor de persoon naast je kun je ook nog proberen. En dan niet de budgetdingetjes van de drogist maar goede op maat gemaakte slaapdoppen. Staat wel tegenover dat ze haar alarm in de ochtend ook niet meer gaat horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
EcoR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:13:Oordopjes voor de persoon naast je kun je ook nog proberen.
Zeker een optie, maar vind het ook zoiets als zíj zich moet aanpassen omdat ik geluid maak. Sta wel te kijken dat de operatie niets hielp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Zeker een optie, maar vind het ook zoiets als zíj zich moet aanpassen omdat ik geluid maak. Sta wel te kijken dat de operatie niets hielp!
Het schijnt heel erg te liggen aan de manier waarop je snurkt (neus, keel, etc.) Kun je naar een slaapkliniek om te laten analyseren desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
Beste Tweakers,

het zelfde meegemaakt ! amandelen verwijderen op volwassen leeftijd is een bitch (ik was een paar weken lang mn zoete smaak kwijt + veel pijn).

amandelen verwijderen hielp al veel bij mij, maar was nog niet voldoende, enkele weken geleden ook een ct-scan van mn neus laten maken omdat ik altijd al moeilijk door mijn neus kon ademen. Bleek dat mijn neusslijmvliezen vreemd gevormd waren.

Kleine operatie later en ik kan voor het eerst van mn leven door mn neus ademen _/-\o_ en vrouwlief is weer een stuk blijer ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 08:52

-SaveMe-

-klik-

Toevallig ben ik hier net mee bezig. Ik snurk blijkbaar behoorlijk heftig, zelfs door de doppen van mijn vriendin heen. Ik wilde direct gaan voor een snurkbeugel (mra), maar dat is me afgeraden. Ik moet eerst naar de KNO arts om te bepalen wat de oorzaak van het snurken en de, zeer waarschijnlijke, apneu is. Afhankelijk daarvan wordt de beste actie bepaald: een beugel, een 'stofzuigertje' of huig operatie bijvoorbeeld.

ik zou dus zeggen stap naar je huisarts en laat je door verwijzen naar een KNO arts. Bij dit soort dingen kun je beter het juiste traject volgen dan zelf gaan doctoren. Bijkomend voordeel is dat dan een beugel bijvoorbeeld wordt vergoed en niet als je dat zelf laat doen bij een (commerciele) instantie.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik slaap nu al 3 nachten in het bed van mijn dochter (zij slaapt in mijn bed), en mijn vrouw zegt dat ik niet snurk, terwijl ik in mijn eigen bed naast mijn vrouw wel snurk en dat bij wijze van spreken de buren me kunnen horen snurken.
Ligt het dan echt aan het soort bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ligt dat misschien meer aan een verschillende slaaphouding als je het bed voor je alleen hebt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Slapen in de logeerkamer wil ook al eens helpen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MarElo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:54:
Ik slaap nu al 3 nachten in het bed van mijn dochter (zij slaapt in mijn bed), en mijn vrouw zegt dat ik niet snurk, terwijl ik in mijn eigen bed naast mijn vrouw wel snurk en dat bij wijze van spreken de buren me kunnen horen snurken.
Ligt het dan echt aan het soort bed?
Goede geluidsisolatie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Och ik merk het zelf niet als ik snurk, maar vind het wel vervelend dat diegene naast me ligt me wakker maakt zo van draai je eens om , en gemor etc. dat verstoord ook je slaapritme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 11:41
Resmed airsense nemen

Werkt super

Gewoon met zo lang bij de huisarts zeiken tot je hem hebt.

Snurk problemen zijn dan over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18

LankHoar

Langharig tuig

well0549 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:03:
Resmed airsense nemen

Werkt super

Dat is tegen slaapapneu, of niet?

Afgelopen september heb ik een paar dagen met mijn pa gekampeert, en bijna geen oog dicht gedaan 's nachts, zo snurken als hij doet. Komend juni gaan we anderhalve week naar Normandië en ik zie het niet zitten om een 10-tal nachten niet te slapen. Zoek dus nog een goede oplossing.

Bij sportpleisters, moet ik dan aan zoiets denken? https://www.google.com/se...m6c#imgrc=CR6OymZQzC0sqM:

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 11:41
LankHoar schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Dat is tegen slaapapneu, of niet?
Ja dat is het ook voor, een apneu stop je vaak even met ademen, gaat vaak gepaard met zwaar gesnurk, in mijn geval ook...
Snurken is helemaal weg...

Pijn aan huig vanwege snurken is ook helemaal weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Pleister lijken niet te helpen en apneu heeft mijn pa niet (laten testen). Iemand nog suggesties? We vertrekken vrijdag namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:33
LankHoar schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:10:
Pleister lijken niet te helpen en apneu heeft mijn pa niet (laten testen). Iemand nog suggesties? We vertrekken vrijdag namelijk :)
Makkelijkste optie in veel gevallen: geen alcohol meer drinken 's avonds. Dat verslapt de spieren, waardoor je meer/heftiger gaat snurken. Maakt in mijn ervaring een enorm verschil.

Mocht je vader de alcohol niet kunnen laten staan (of al niet drinken), dan zijn er verschillende hulpmiddelen om te voorkomen dat je op je rug slaapt. Van de genoemde tennisbal, via speciale kussens tot een in Nederland ontwikkelde gadget die via sensoren en vibraties probeert je aan te leren niet op je rug te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 16:48
Symtoom bestrijding. Aparte kamers. Oversized oordoppen. ANC koptelefoon. een paar sokken om in zijn mond te stoppen. Mocht het verschil maken op zijn zij laten slapen.
Als tweaker zijnde een airduino met geluidsmeter en schokapparaat. >:)

Edit. Boven mij is de vriendelijkere doorontwikkeling al gepost.

[ Voor 12% gewijzigd door Ikke_niet op 28-05-2019 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:15

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Lekker handig om daar een paar dagen van te voren mee te komen. Wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik zie regelmatig van die dingen die je in je neus of in je mond stopt en die zouden voorkomen dat je gaat snurken, heeft hij die al geprobeerd?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ardana schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:35:
Lekker handig om daar een paar dagen van te voren mee te komen. Wat heb je zelf al geprobeerd?
Lekker handig om over het hoofd te zien dat @LankHoar hier in februari al om tips vroeg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Anakha schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Makkelijkste optie in veel gevallen: geen alcohol meer drinken 's avonds. Dat verslapt de spieren, waardoor je meer/heftiger gaat snurken. Maakt in mijn ervaring een enorm verschil.

Mocht je vader de alcohol niet kunnen laten staan (of al niet drinken), dan zijn er verschillende hulpmiddelen om te voorkomen dat je op je rug slaapt. Van de genoemde tennisbal, via speciale kussens tot een in Nederland ontwikkelde gadget die via sensoren en vibraties probeert je aan te leren niet op je rug te slapen.
Alcohol drinkt hij zelden. Tijdens vakantie zullen we wel een biertje drinken, maar niet meer dan 1-2 glazen op een avond normaliter. Wel goed punt overigens.

Ik zal eens naar zo'n kussen kijken.
Ikke_niet schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:29:
Symtoom bestrijding. Aparte kamers. Oversized oordoppen. ANC koptelefoon. een paar sokken om in zijn mond te stoppen. Mocht het verschil maken op zijn zij laten slapen.
Als tweaker zijnde een airduino met geluidsmeter en schokapparaat. >:)

Edit. Boven mij is de vriendelijkere doorontwikkeling al gepost.
  • Aparte kamers gaat lastig in een tent :+ Heb overwogen een extra tent mee te nemen, maar nylon houd geluid slecht tegen. Bovendien is de camping al vol (we hebben dit 2 jaar vantevoren geboekt i.v.m. D-Day drukte).
  • Slapen met oordopjes heb ik geprobeerd, maar dat ligt zo rot (ik slaap altijd op mijn zij). Na een uur ofzo word ik dan wakker met oorpijn :( en dat terwijl ik low-profile plugs probeerde.
  • Sokken in de mond, haha, mijn pa ziet me al aankomen :)
  • Op zij slapen helpt, maar ik moet hem dan om het half uur ofzo weer wakker maken om dat te zeggen (dus in die zin helpt het niet voldoende).
Ardana schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:35:

Ik zie regelmatig van die dingen die je in je neus of in je mond stopt en die zouden voorkomen dat je gaat snurken, heeft hij die al geprobeerd?
Zie @FirePuma142 hieronder wat betreft timing ;) Daarnaast hebben we neus stickers geprobeerd recent en dat hielp niet. We dachten eerst aan apneu, maar na een recente slaaptest blijkt dat dus niet zo te zijn.

Indien je op neus stickers bedoelt zoals in mijn post hierboven, dan ja geprobeert en hielp niet. Dat gaf de dokter ook aan overigens dat dit zelden helpt in zijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

FirePuma142 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:08:
[...]
Lekker handig om over het hoofd te zien dat @LankHoar hier in februari al om tips vroeg.
Dat heb ik niet over het hoofd gezien, wat ik wel gezien heb, is dat hij in februari al door had kunnen pakken ipv nu pas.

Als ik even google, kom ik al heel veel verschillende producten tegen, allemaal redelijk tot zeer goed betaalbaar:
https://www.grandado.com/...cB&variant=12123809382494
https://snore-no-more.nl/...BjOgvCY4CKYwaAoooEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...uX3eZp4GPKDUaAv7IEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...DlTcnR4jwUrkaAhkcEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...A1lEZf3FfT3YaAqM_EALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...GBAuKrtJD1ucaAjwLEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...rXOLObezQ5AEaAnsEEALw_wcB

Nu nog deze bestellen en kijken wat werkt is een beetje kort dag, daarom had hij dat ook in februari moeten doen. Maar goed, je kan er een stuk of wat van bestellen, en iedere nacht er eentje van uitproberen, wellicht dat je dan nog een paar nachten goed kunt slapen?

Overigens, een van de grootste oorzaken van snurken is overgewicht... en dat is zeker niet in een paar dagen aan te pakken... Geen idee of daar sprake van is uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Laatst online: 29-05 16:48
De meeste middeltjes helpen maar bij een specifieke oorzaak en dat moet maar net het geval zijn.
Zorgen dat je eerder slaapt dan hem is de enigste pratische tip die ik nog over heb.

Als ik elders ben gebruik ik van die gele foamen oordopjes. dun draaien en diep inbregen (niet te diep anders moet je de volgende ochtend met een pincet aan de klooi, bin there done....) steekt niet uit en zijn zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:10:
Pleister lijken niet te helpen en apneu heeft mijn pa niet (laten testen). Iemand nog suggesties?
Heeft hij een slaaponderzoek gehad dan?

Ik had ook enorm last van snurken, totdat bij mij wel apneu werd geconstateerd (via een slaaponderzoek). Dit is met een MRA verholpen, het snurken is nu ook gewoon echt weg. Volgens mij kan je zo'n MRA ook krijgen als je geen apneu hebt (NB: valt onder de basisverzekering, maar kost je wel je eigen risico).

Voor meer info: http://www.apneupagina.nl/mra/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ardana schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Dat heb ik niet over het hoofd gezien, wat ik wel gezien heb, is dat hij in februari al door had kunnen pakken ipv nu pas.
Dan is het een goed idee om dat misschien wat minder scherp te verwoorden. Daarnaast doe je de aanname dat er in februari niet doorgepakt is, terwijl uit een vervolgreactie blijkt dat er veel meer al geprobeerd is sindsdien of in het verleden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

tennisbal in de rug van z'n shirt naaien. Kan hij niet op z'n rug liggen en zal het snurken hopelijk al wat minder zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ardana schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Als ik even google, kom ik al heel veel verschillende producten tegen, allemaal redelijk tot zeer goed betaalbaar:
https://www.grandado.com/...cB&variant=12123809382494
https://snore-no-more.nl/...BjOgvCY4CKYwaAoooEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...uX3eZp4GPKDUaAv7IEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...DlTcnR4jwUrkaAhkcEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...A1lEZf3FfT3YaAqM_EALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...GBAuKrtJD1ucaAjwLEALw_wcB
https://www.bol.com/nl/p/...rXOLObezQ5AEaAnsEEALw_wcB

Nu nog deze bestellen en kijken wat werkt is een beetje kort dag, daarom had hij dat ook in februari moeten doen. Maar goed, je kan er een stuk of wat van bestellen, en iedere nacht er eentje van uitproberen, wellicht dat je dan nog een paar nachten goed kunt slapen?

Overigens, een van de grootste oorzaken van snurken is overgewicht... en dat is zeker niet in een paar dagen aan te pakken... Geen idee of daar sprake van is uiteraard.
toon volledige bericht
De helft daarvan is niet leverbaar in Nederland of sowieso uitverkocht, maar er zitten er zeker een paar tussen die we kunnen proberen, thanks!

Qua laat beginnen: het was lastig om mijn pa in beweging te krijgen hiervoor. Ik woon in het buitenland en heb regelmatig telefonisch gevraagd om e.e.a. te proberen maar helaas gebeurde dat niet altijd snel genoeg. Vervolgens was er een wachttijd voor de slaaptest en eigenlijk had ik daar inmiddels al mijn hoop op gezet. Qua overgewicht is er weinig winst te behalen ben ik bang.

@Ikke_niet die foam dopjes kan ik nog proberen. Ik heb nu "Thunder Plugs" en dat ligt gewoon niet echt prettig. Eerder slapen probeerden we in september ook al, en dat hielp een beetje (d.w.z. zodra hij begon te ronken werd ik wakker, maar had ik al wel wat slaap gepakt).

@pven ja hij heeft een slaaponderzoek gehad, en hij heeft geen apneu.

@avotar wellicht nog de simpelste, goedkoopste oplossing (indien het werkt). Ik zal mijn moeder aan het naaien zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 00:09
Toch lijkt me onderzoeken het beste. Voor ieder kan het een verschillende oorzaak hebben.

Ook ik snurk maar ga binnenkort door naar de KNO arts.

Bij mij zijn het m'n neusslijmvliezen die altijd opgezet zijn, amandelen heb ik in neus en keel toch al niet meer. Ik deed nog wel eens Xylomethazoline spray gebruiken maar dat mag maar een week per maand ofzo. (is de sterke otrivin variant zegmaar).

Ik heb ook een ontstekingsremmende spray gehad van de huisarts, dat hielp maar ietsjes en ik kreeg er schimmel infectie van (bekende mogelijke bijwerking).

Maargoed, het kan aan zoveel dingen liggen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

LankHoar schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:49:
[...]
De helft daarvan is niet leverbaar in Nederland of sowieso uitverkocht, maar er zitten er zeker een paar tussen die we kunnen proberen, thanks!
Dat vind ik heel raar, want bij alle linkjes zie ik staan "op voorraad", "leverbaar" of "levering binnen 1 tot 3 dagen" en ook nog heeeeeel veel lookalikes, dus daar snap ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

1nsane schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:22:
Toch lijkt me onderzoeken het beste. Voor ieder kan het een verschillende oorzaak hebben.

Ook ik snurk maar ga binnenkort door naar de KNO arts.

Bij mij zijn het m'n neusslijmvliezen die altijd opgezet zijn, amandelen heb ik in neus en keel toch al niet meer. Ik deed nog wel eens Xylomethazoline spray gebruiken maar dat mag maar een week per maand ofzo. (is de sterke otrivin variant zegmaar).

Ik heb ook een ontstekingsremmende spray gehad van de huisarts, dat hielp maar ietsjes en ik kreeg er schimmel infectie van (bekende mogelijke bijwerking).

Maargoed, het kan aan zoveel dingen liggen.
Op wat voor onderzoek doel je nu op dan? Mijn pa heeft een apneu onderzoek gehad, en moest toen een nacht (of paar nachten) slapen met allerlei sensoren. Dat kon gewoon thuis gelukkig, lang leve technologie :)
Ardana schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:31:
[...]

Dat vind ik heel raar, want bij alle linkjes zie ik staan "op voorraad", "leverbaar" of "levering binnen 1 tot 3 dagen" en ook nog heeeeeel veel lookalikes, dus daar snap ik niks van.
Gek hoor, bij mij laten de 3e, 4e en 6e link zien "Niet leverbaar" en dat je een e-mail notificatie in kunt stellen zodra deze weer leverbaar is :? Op het werk hebben we een permanent VPN verbinding via de VS maar dat lijkt me niet de oorzaak want dan zou het constant moeten zijn bij Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
LankHoar schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:00:
[...]
Gek hoor, bij mij laten de 3e, 4e en 6e link zien "Niet leverbaar" en dat je een e-mail notificatie in kunt stellen zodra deze weer leverbaar is :? Op het werk hebben we een permanent VPN verbinding via de VS maar dat lijkt me niet de oorzaak want dan zou het constant moeten zijn bij Bol.com.
Je VPN verbinding is wel de oorzaak...

Bol.com zelf verstuurt wel wereldwijd, alleen niet alle partners doen dat.

3e link is bijv van een partner en als die niet wereldwijd wilt versturen, tja dan kent Bol.com het artikel wel en kan het leveren in NL, alleen voor klanten uit de VS is er geen levermogelijkheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16
Mijn vader (60 jaar) heeft sinds een kort ook zo'n bitje. Hij zaagde echt hele oerwouden om 's nachts. Hoewel het bitje niet vergoed word en het hem zo'n 1000 euro kostte is hij er enorm blij mee.
Niet alleen het snurken is nu afgelopen (de winst voor mijn moeder), maar hij slaapt zelf ook veel beter. Degene die het bitje heeft aangemeten vertelde dat snurken zeer veel energie kost. Vergelijk het maar met de hele nacht door een rietje moeten ademen werd hem verteld. Ook de hersenen krijgen veel te verduren. Beste 1000 ooit zegt m'n pa nu.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@Gomez12 OK ik ga thuis nog eens kijken :) Bol.com mag dan wel een duidelijker bericht plaatsen imo.

• BertJansman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-09-2020
*knip* Spam

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2020 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:42

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pietertie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:05:
Mijn vader (60 jaar) heeft sinds een kort ook zo'n bitje. Hij zaagde echt hele oerwouden om 's nachts. Hoewel het bitje niet vergoed word en het hem zo'n 1000 euro kostte is hij er enorm blij mee.
Niet alleen het snurken is nu afgelopen (de winst voor mijn moeder), maar hij slaapt zelf ook veel beter. Degene die het bitje heeft aangemeten vertelde dat snurken zeer veel energie kost. Vergelijk het maar met de hele nacht door een rietje moeten ademen werd hem verteld. Ook de hersenen krijgen veel te verduren. Beste 1000 ooit zegt m'n pa nu.
Topic-kickje.
Sinds een aantal maanden heb ik ook een dergelijk bitje gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OKMZh5i.jpeg

Het werkt doordat je onderkaak wat naar voren wordt geduwd. Dit is instelbaar, dus als je met een pinnetje een schroefje aandraait wordt je onderkaak verder naar voren geduwd. Nadeel is dat elke ochtend je beet niet meer past en je ff wat kaakoefeningen moet doen om je ontbijt te kunnen gaan nuttigen.

Kostte €700,- en werd niet vergoed. Tenminste, wellicht wel als ik een slaaponderzoek laat doen om apneu aan te tonen (dus daar moet ik even achteraan gaan nog). Ik had namelijk enigszins last van apneu, vooral als ik op mijn rug lag. Door dit bitje is die apneu vrijwel volledig weg. Ik word zelden tot nooit meer wakker in een ademschrik. Ik werd , zeker de eerste weken ook ineens vroeger en heel fit wakker.

Snurken zelf was ook weg, al komt het nu weer wat terug. Wellicht moet ik het apparaat wat bijstellen, maar met snorelab rapporteerde ik dit voorheen (met alleen een bit tegen het knarsen):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EGAhtHq.jpg
(en let wel: episch is echt fucking hard en gaat dwars door welk type oordop heen)

en met het bitje in is het dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GLewrID.jpg

Dit heeft ook als gevolg, dat mijn vriendin het weer een hele nacht met me uithoudt en we geen aparte airbnb's met meerdere slaapkamers meer hoeven te boeken en/of het reservebed van stal te halen!

Volgens mijn tandarts is een MRA beugel van deze kwaliteit de enige die echt bewezen snurken kan verhelpen. Neusspreiders, plastic bitjes van een paar tientjes die je in water moet koken en vormen e.d. zijn onzin.

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 26-05-2022 23:32 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, maar waarom niet gewoon slaaponderzoek laten doen en dan laten vergoeden? Heb dat laten doen en draag nu een volledig vergoede bitje die snurken misschien niet volledig verhelpt, maar apneu tegenhoudt en het geluid voor de toehoorder rustig en regelmatig maakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

dion_b schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:45:
OK, maar waarom niet gewoon slaaponderzoek laten doen en dan laten.
Dat ga ik dus laten doen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
@FunkyTrip lijkt wel een transformer met die kleuren :)
Ik heb een tijdje een oude slappere zweetband in de lengte om mijn hoofd gedaan in de nacht, dus onder kaak door, over hoofd. Dan blijft je mond dicht, eerste nacht leek het ademen iets zwaarder te gaan (en dat was de reden, ik las ergens dat het erg goed was voor astma etc, en dat bacterien die zuurstof nodig hebben in de nacht dor open mond meer kunnen doen. Had nog een band liggen dus dacht dat testen we even.)
Waar normaal mijn vrouw me een duwtje gaf bij snurken of "kom op!" waardoor ik zelf weer op zij ging liggen was dat niet meer nodig.
Veel frissere mond bij opstaan, en na een tijdje band niet eens meer nodig.
Kosten €0 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Silent7 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:18:
@FunkyTrip lijkt wel een transformer met die kleuren :)
Ik heb een tijdje een oude slappere zweetband in de lengte om mijn hoofd gedaan in de nacht, dus onder kaak door, over hoofd. Dan blijft je mond dicht, eerste nacht leek het ademen iets zwaarder te gaan (en dat was de reden, ik las ergens dat het erg goed was voor astma etc, en dat bacterien die zuurstof nodig hebben in de nacht dor open mond meer kunnen doen. Had nog een band liggen dus dacht dat testen we even.)
Waar normaal mijn vrouw me een duwtje gaf bij snurken of "kom op!" waardoor ik zelf weer op zij ging liggen was dat niet meer nodig.
Veel frissere mond bij opstaan, en na een tijdje band niet eens meer nodig.
Kosten €0 :D
Je zou eens op Buteyko kunnen zoeken. Misschien dat dat wel wat voor je is als je hier zoveel baat bij hebt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 09:55

kolderindekop

yeaahhhh

well0549 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:03:
Resmed airsense nemen

Werkt super

Zeker heb nu al jaren zo n airsence en snurk zelden.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
avotar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:28:
[...]

Je zou eens op Buteyko kunnen zoeken. Misschien dat dat wel wat voor je is als je hier zoveel baat bij hebt.
Interessant
Nou ja precies, ik vond het band over hoofd trucje op een astma forum geloof ik, was bedoeld voor kinderen, het iets zwaarder ademen door de neus in de nacht zou astma klachten flink verminderen, maar goed het is al jaren geleden en ik merkte voordelen (vooral de frisse mond) en het lijf lijkt zich aan te passen want ik gebruik de band al jaren niet meer, maar met mond dicht slapen lijkt gewoonte zijn geworden, lijkt ik ben me er niet zo bewust van in mn slaap :D , maar goed geen gesnurk meer dus.
Ik zocht voor onze zoon, die leek wat astma achtinge dingen te krijgen, echter dat was van korte duur, een goedkoop luchtfilter ding (volgens mij ionisator die de lucht door een soort vissekom met water liet gaan wervelen, geinig ding om te zien dus, waardoor de vuil deeltjes netjes in water kwamen, geen filters nodig waren alleen even water verversen, heeft verhuizing niet overleefd en nooit meer zo'n ding gezien eigenlijk) werkte in Amsterdam waar we dichtbij de Amstelveenseweg woonden en de laatste 8 jaar wonen we vrij tussen veel natuur.

Ik zag de titel links in actieve topics en wilde deze simpele truc even delen want voor zo goed als gratis van snurken en onfrisse ochtend adem afkomen leek me wel toepasselijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor type snurk je hebt. Snurken doordat je mond open is -> zweetbandje. Maar als je huig kleppert, dan werkt een zweetband weer niet en heb je zo'n beugel nodig.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

FunkyTrip schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:10:
Het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor type snurk je hebt. Snurken doordat je mond open is -> zweetbandje. Maar als je huig kleppert, dan werkt een zweetband weer niet en heb je zo'n beugel nodig.
Of een CPAP als je blijkt een wat zwaardere vorm van apneu te hebben.

Ik slaap overigens met een CPAP. Mijn snurken kwam echt met de slaapapneu.

Overigens heb ik ook een tijd met een kinband (https://webshop.vivisol.nl/resmed-kinband.html) geslapen omdat ik in eerste instantie een neusmasker had, maar met mijn mond open bleek te slapen.
Lag mijn vrouw 's nachts niet naast een houtzagerij, maar een luchtsluis. O-) :+
Maar ik vond zo'n kinband niet tof, dus heb uiteindelijk een fullface masker.

Ik zou je bij snurken eigenlijk altijd aanraden je door je huisarts door te laten verwijzen naar de longarts voor een slaaponderzoek.

Zeker zo'n MRA wil je gewoon vergoed krijgen. Wat ik begreep is bv dat je hem ook elke keer moet laten bijstellen als je bv naar de tandarts geweest bent voor een gaatje te laten vullen of een kies te laten trekken.

En misschien is een tennisbal op je rug bij het slapen ook al genoeg om je te laten stoppen met snurken? Een slaappositie trainer is dan misschien een idee. (https://www.vivisol.nl/in...patienten-positietherapie)

nee ik werk niet bij vivisol, ben gewoon een patient

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54
wat mij ook erg geholpen heeft is een zg neus beker. mijn snurken wordt vooral veroorzaakt door een dichte neus (poliepen enzo)
operaties hielpen maar kort.

op een gegeven moment de neus beker gekocht, smorgen en savonds voor het slapen even goed spoelen en het is sindsdien bijna weg.

voorbeeld
https://www.deonlinedrogi...5zwg689pH3vxoC4AAQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:54

GieltjE

Niks te zien...

Als je een willekeurig kussen hebt, ga eens langs een specialist en haal er een die beter past.
Mijn partner snurkte tegenwoordig ook met regelmaat, sinds er een goed kussen onder licht is dat bijna 0 en slaapt ze ook nog eens beter.

Hell / 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:47

snmght

imho dan he

Serieus blijven aub.

[ Voor 81% gewijzigd door Remy op 27-05-2022 14:12 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:40
Dit werkt bij mij erg goed, vriendin ook weer blij!

https://www.amazon.nl/-/e...ckers%2Caps%2C135&sr=8-26

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:10
Hangt er maar net vanaf wat voor snurk. Kijk eerst even naar jezelf en neem het ook op. Is het echt hard/je hoort het door een muur--> zou maar de arts gaan. Tevens, ben je te zwaar ? Val af. Drink je alcohol voor het slapen gaan ? Stop daarmee. Probeer eventueel op de zij te slapen. Eerder genoemde tip van een goed kussen en matras kan ook ontzettend helpen.

Hoe dan ook, ik zou eigenlijk voor de meeste mensen wel aanbevelen naar de dokter te gaan met een geluidsopname als leefstijl, bed/kussen en afvallen niet helpen. Afvallen is trouwens lastig mocht er apneu in het spel zijn, dat kan je ook prima constateren met een geluidsopname. Mijn 2 cents.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

avotar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:15:
[...]
Zeker zo'n MRA wil je gewoon vergoed krijgen. Wat ik begreep is bv dat je hem ook elke keer moet laten bijstellen als je bv naar de tandarts geweest bent voor een gaatje te laten vullen of een kies te laten trekken.
Ik heb altijd een plastic molded knarsbeugel gehad. Als er gaatjes gevuld waren, dan is het wel zaak dat je hem bij je hebt inderdaad, zodat ze de vulling net zo lang bijveilen tot de beugel weer feilloos past. De beugel wordt dus niet zelf bijgesteld.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knollemans
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-05 14:36
ik heb een GO COMFORT PRO CLICK gekocht.
Mijn partner heeft af en toe last van mijn snurken, stoot me aan, doe ik ding in mond, en vervolgens kan ze weer prima slapen.
Best bestede 30€ sinds lange tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 19:47
Gewoon naar de huisarts en door laten verwijzen naar een slaapkliniek. Dan kun je een MRA beugel aan laten meten die volledig vergoed wordt.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 28-05 23:25
Don't be fat...?

Ik ben geen expert, maar hebben de meeste snurkers overgewicht? Een subtiele hint om iets af te vallen. Daarnaast misschien ook stress... Ik deed zelf aan knarsetanden, dat was zowieso stress gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

GG85

.......

Het is hier geen HK

[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Het is hier geen HK

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Laatst online: 29-05 18:35

Managelorian

“This is the workflow.”

Harm_H schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:55:
Don't be fat...?

Ik ben geen expert, maar hebben de meeste snurkers overgewicht?
Ik weet niet of de meeste snurkers overgewicht hebben, maar overgewicht is wel een bekende factor die snurken kan veroorzaken of verergeren. Maar het is zeker niet de enige mogelijke oorzaak. Heb zelf een BMI van 22 en ik snurk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ja joh, laat je huig en amandelen verwijderen omdat je snurkt. 8)7
Tenzij je last hebt van (zware) apneu zou ik adviseren om dit soort ingrepen even niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Verwijderen amandelen en huig is het enige wat ik gezegd heb tegen mijn vrouw niet te gaan doen. Overigens is dat iets wat ze niet van me zou vragen.

Snurkte altijd wel, maar sinds een aantal jaar slaapt mijn vrouw met oordoppen in en heeft ook een bose sleepbuds II set. Maar als ze uitvallen heeft ze toch een probleem omdat ze ze dan niet meer kan vinden in het donker.

Ben naar de slaappoli geweest en een kastje voor een nacht mee gehad. Ik heb een hele kleine vorm van slaapapneu, waar ik met slapen zelf geen last van heb. Maar krijg nu wel een slaapbeugel vergoed. Deze kost ongeveer 900 euro.
Echter krijg ik die intake pas aanstaande vrijdag.
Ben benieuwd. Ben wel iets te zwaar geworden, dus kan geen kwaad dat dat er af gaat nog. Vind het gewoon vervelend voor mijn vrouw en dat wil ik ook niet. Opties als andere kamer slapen wil zij dan ook weer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 28-05-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Harm_H schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:55:
Don't be fat...?

Ik ben geen expert, maar hebben de meeste snurkers overgewicht? Een subtiele hint om iets af te vallen. Daarnaast misschien ook stress... Ik deed zelf aan knarsetanden, dat was zowieso stress gerelateerd.
Dat blijkt.
Gewicht blijkt een factor bij slaapapneu, maar zeker niet de enige.

Helaas is de CPAP dan juist weer een van de oorzaken dat je zwaarder wordt, als hij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

avotar schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:32:
[...]
Helaas is de CPAP dan juist weer een van de oorzaken dat je zwaarder wordt, als hij goed werkt.
dit klopt niet...de enige reden dat je allicht wat zwaarder kan worden is omdat je lichaam geen adrenaline meer aanmaakt 's nachts en dus niet meer in de vlucht stand zit.. hierdoor verbrand je minder calorieën.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hubert schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:54:
[...]

dit klopt niet...de enige reden dat je allicht wat zwaarder kan worden is omdat je lichaam geen adrenaline meer aanmaakt 's nachts en dus niet meer in de vlucht stand zit.. hierdoor verbrand je minder calorieën.
Dus, wat klopt er dan niet aan?
En je vergeet nog de algemene vertraging van je stofwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17
avotar schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Slecht slapen is dan weer een van de mogelijke oorzaken/verzwarende factoren van overgewicht, dus zo is het wel een klein cirkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

avotar schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:56:
[...]

volgens mij heb ik dit ook net gezegd? :) Maar je doet het voorkomen alsof je dikker wordt van de cpap zelf. Dat klopt dus niet.. dat bedoel ik. men moet ook zijn eet patroon weer aanpassen / bewegen etc. en doe je dat niet ja dan heb je kans om dikker te worden..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hubert schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:07:
[...]

volgens mij heb ik dit ook net gezegd? :) Maar je doet het voorkomen alsof je dikker wordt van de cpap zelf. Dat klopt dus niet.. dat bedoel ik. men moet ook zijn eet patroon weer aanpassen / bewegen etc. en doe je dat niet ja dan heb je kans om dikker te worden..
Excuses. Veel mensen komen aan door het gebruik van de CPAP.
Het forum van de apneuvereniging staat vol met de verhalen.
Overigens ook van mensen die niet dik zijn/waren toen zij hun diagnose slaapapneu kregen.

Mijn verhaal is overigens niet veel anders. Ik sta zelfs onder begeleiding van de diëtiste, maar met het weinige wat ik eet en daarbij mijn beweging is er geen enkele reden om aan te komen. Maar dan nog ben ik 10 kg zwaarder geworden in het jaar dat ik nu mijn CPAP gebruik.
Waarschijnlijk dat ik daarom ook wat feller reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

avotar schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:22:
[...]
Mijn verhaal is overigens niet veel anders. Ik sta zelfs onder begeleiding van de diëtiste, maar met het weinige wat ik eet en daarbij mijn beweging is er geen enkele reden om aan te komen. Maar dan nog ben ik 10 kg zwaarder geworden in het jaar dat ik nu mijn CPAP gebruik.
Waarschijnlijk dat ik daarom ook wat feller reageer.
No worries snap het ook wel. zit zelf ook in deze boot ;)
ook wat dat betreft iets aangekomen.. maar daarnaast ben ik wel weer inmiddels 3x per week naar de gym en meer op me eet patroon aan het letten.. Echter moet ik ook zeggen dat ik het i.c.m. met een burn-out heb en 2.5 jaar werkelijk ook helemaal niks meer aan sport gedaan had..
Er is ook nog zoiets als te weinig eten.. daardoor houd je lichaam alles vast dus dat kan ook nog een ding zijn.

Pagina: 1