Laptop van Moeders - Mysterieuze Wipe & Clean Install?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Mijn moeder kreeg onlangs een zwart scherm toen ze haar Asus EEE (met Win 7) laptop opstartte...

Ze moest toen een keuze maken uit vesrhillende opties. Welke ze gekozen heeft kan ze mijn niet meer vertellen. Maar...

- Ze kon me wel vertellen dat het erg lang duurde (meer dan 10 minuten) voordat de computer na het maken van die keuze opstartte.

- Ze kon me ook vertellen dat ze een soort van gebruikers naam moest definieren

Nadat de computer opgestart was waren al haar bestanden verdwenen van haar desktop. Er staan nog wel snelkoppelingen van een aantal programma's op, maar geen persoonlijke bestanden meer.

Ik heb gezocht met de zoekfunctie en kon haar persoonlijke bestanden niet terug vinden.

Iemand een idee wat hier is gebeurd? Het is voor mij een raadsel...

Kan het zo zijn dat ze Windows gewoon opnieuw geinstalleerd heeft?

Of wat kan het anders zijn? En zijn haar bestanden nog te recoveren?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

De Windows 10 upgrade? Wat draait ze nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Windows 7 gewoon nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:54
Waarschijnlijk is de recovery-image van de fabriek ingeladen.
Dit kan gebeuren door een bepaalde toetsencombinatie in te drukken bij het opstarten

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klinkt alsof ze een recovery heeft uitgevoerd vanaf de recovery partitie van Asus, en dat zet alles inderdaad terug naar fabriekinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Ah ok, ja daar lijkt het inderdaad op...

Is dat nog ongedaan te maken op een of andere mannier?

En zo niet, zijn alle bestanden dan echt verloren? Of is er nog een goede kans dat ik ze terug kan halen met een deleted file recovery progamma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jeanpaul1979 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:24:
...En zo niet, zijn alle bestanden dan echt verloren? Of is er nog een goede kans dat ik ze terug kan halen met een deleted file recovery progamma?
Als je dat hier moet vragen is de kans dat je dat zelf voor elkaar krijgt minimaal.
D'r zijn wel bedrijfjes die dat voor je willen doen, maar da's bepaald niet gratis

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:27

Rmg

zal lastig zijn, harde schijf er asap uit. zo min mogelijk gebruiken, recuva installeren op een andere PC, laptop drive aansluiten en recuva er op loslaten. Maar ga er vanuit dat het meeste gewoon weg is.

recuva->https://www.piriform.com/recuva

[ Voor 9% gewijzigd door Rmg op 06-10-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Rmg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:12:
zal lastig zijn, harde schijf er asap uit. zo min mogelijk gebruiken, recuva installeren op een andere PC, laptop drive aansluiten en recuva er op loslaten. Maar ga er vanuit dat het meeste gewoon weg is.

recuva->https://www.piriform.com/recuva
In dit soort gevallen is het haast de moeite niet meer waard. Ik denk ook dat je weinig meer gaat vinden.

Er zijn denk ik ook geen back-ups gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19
Hoe vervelend dit ook is voor de moeder van de TS : dit had voorkomen kunnen worden door gewoon te lezen wat er op het sxgerm staat en niet klakkeloos op toetsen te drukken en dingen aan te klikken.

Het recoveren zal waarschijnlijk erg prijzig zijn om door een professioneel bedrijf te laten doen. Misschien dat datarecovery software nog iets terug kan halen (hoewel ik niet zo heel veel verloren bestanden verwacht gezien de beperkte opslag van de gemiddelde EEE)
Pagina: 1