Toon posts:

Verwijderen (of voorkomen) van dot underscore bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
In mijn auto heb ik een SD kaartje met muziek. Die muziek staat op mijn MacBook. Het valt me op dat in sommige mapjes voor iedere mp3 een ._ (dot underscore) bestand staat.

Volgens mij gaat het hier om zogenaamde resource forks.

Hoe kan ik deze eenvoudig verwijderen, of nog liever, voorkomen dat ze op mijn SD kaartje worden geplaatst? Ik zag dat het via een terminal commando kan, maar dat vind ik niet echt handig. Dan is er ook nog een tool die dit voor je kan doen (BlueHarvest), maar die werkt ook niet handig.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:08:
Ik zag dat het via een terminal commando kan, maar dat vind ik niet echt handig.
Dan is er ook nog een tool die dit voor je kan doen (BlueHarvest), maar die werkt ook niet handig.
Niet handig? Dat kan meer aan jou liggen dan aan ons? Je vertelt niet welk commando het over gaat of welke handeling in Blueharvest niet bevalt.

Leg het me maar uit; ongetwijfeld heb je via de terminal een "eigen" commando aangemaakt om het werkende/correcte commando versneld/makkelijker uit te voeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik het niet handig vind, kan zeker aan mij liggen. De reden dat ik BlueHarvest niet handig vind, is dat het altijd in de achtergrond moet draaien. Op zich is dat natuurlijk heel handig, want je hoeft nergens op te leggen. Maar het leek bovendien ook niet zijn werk te doen. Je kunt er niet op commando een SD kaart mee opschonen (althans, ik kwam die optie niet tegen), zodat je weet dat het werk is gedaan. Als het voortdurend in de achtergrond draait, weet ik dus niet precies wanneer het zijn opschonende werk heeft gedaan.

Het terminal commando is als volgt: dot_clean /path/folder. Dit moet je dan elke keer uitvoeren nadat je bestanden op het kaartje hebt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Er is wel iets wat je kan proberen met de terminal (eenmalig) en in theorie zou het dan schoon moeten blijven, dat is geen garantie in dit geval want heb het zelf nog niet geprobeerd :P

(Back-up je SD Kaartje eerst!)
code:
1
2
3
4
5
mdutil -i off /Volumes/JouSDkaart
cd /Volumes/jouSDkaart
rm -rf .{,_.}{fseventsd,Spotlight-V*,Trashes}
mkdir .fseventsd
touch .fseventsd/no_log .metadata_never_index .Trashes

Dit laat zet wel iets op je SD kaart zoals .fseventd/no_log en .metadata_never_index en .Trashes maar dat zou wel moeten voorkomen dat er ooit iets extras bij komt te staan.

edit:
je kan ook zoiets gebruiken als dit: CleanEject

[ Voor 8% gewijzigd door joon op 06-10-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik gebruik zelf dit appje hier voor, https://itunes.apple.com/...xternal/id523620159?mt=12

Ipv ejecten met de system kan je ejecten met deze utitlity :)

Hou er rekening meer dat deze niet werkt op netwerkschijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

ik gebruik al een jaar met volledige tevredenheid, dit tooltje

http://www.javawa.nl/cleaneject_en.html

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Pagina: 1