Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Tweakers,

Gisteravond was ik een beetje aan het troubleshooten met een package op mijn DS413. Ik heb toen bij de netwerkinstellingen een vinkje gezet bij "meerdere gateways toestaan" en heb de DNS van automatisch naar handmatig gezet en daarin ook de DNS servers gezet die hij normaal gesproken automatisch zou krijgen van mijn ISP.

Na het opslaan was de webinterface niet meer bereikbaar. Ik kan niet meer SSH-en naar mijn Synology. Heb de NAS al volledig uitgezet en weer aangezet maar het blijft hetzelfde.

Ik kan nog wel pingen en VPN-en maar met een verbonden VPN kom ik ook niet op de webinterface.

Iemand nog een briljant idee wat ik kan proberen?
Iemand ervaring met de RESET knop?

Een "single" reset zou mijn inziens mij weer toegang moeten geven. Ben alleen bang voor data-verlies :-(

Dataverlies, geplande taken en apps staan niet tussen de lijst van single-reset. Maar toch. Hoor graag hoe jullie er over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik heb onlangs een soortgelijk probleem gehad. Ik heb toen ook de reset knop gebruikt, vervolgens kon ik weer op de webinterface inloggen met user "admin" en geen wachtwoord. Ik had al mijn instellingen en data nog hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Bij Synology wisten ze al dat dit kon. En hebben ze een reset voor password/network gemaakt.
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Nivali schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:13:
Ik heb onlangs een soortgelijk probleem gehad. Ik heb toen ook de reset knop gebruikt, vervolgens kon ik weer op de webinterface inloggen met user "admin" en geen wachtwoord. Ik had al mijn instellingen en data nog hierna.
Dank je. Jouw apps met instellingen bleven ook bewaard dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:24
mickjuh schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:46:
Dank je. Jouw apps met instellingen bleven ook bewaard dus?
Ja gelukkig wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wees niet bevreesd, er worden geen apps/packages gewist en ook niet de instellingen daarvan met een korte reset. Vaak genoeg getest toen ik nog maar net een Synology nas had en ook toen ik nog maar net de DS215j had en met DSM 5.2 aan het spelen was. Wel worden een aantal andere zaken teruggezet naar de standaardwaarde, zoals je kunt nalezen in het document dat jeroen3 al aanhaalde (nl: Hoe stel ik mijn Synology NAS opnieuw in).[quote]
  • de admin-account terug te zetten naar de standaardwaarde
  • de UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten
  • IP, DNS, gateway en andere netinterfaces herstellen naar DHCP
  • PPPoE uitschakelen
  • automatisch blokkeren uitschakelen
  • firewall-regels uitschakelen
  • gecodeerde mappen ontkoppelen en Automatisch koppelen bij opstarten uitschakelen
  • high-availability cluster verwijderen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:11:
Wees niet bevreesd, er worden geen apps/packages gewist en ook niet de instellingen daarvan met een korte reset. Vaak genoeg getest toen ik nog maar net een Synology nas had en ook toen ik nog maar net de DS215j had en met DSM 5.2 aan het spelen was. Wel worden een aantal andere zaken teruggezet naar de standaardwaarde, zoals je kunt nalezen in het document dat jeroen3 al aanhaalde (nl: Hoe stel ik mijn Synology NAS opnieuw in).
[...]
Ja die punten had ik gezien maar ik wilde toch even de ervaring van de andere Tweakers horen :) Dan ga ik die reset uitvoeren.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Gisteren heb ik de reset uitgevoerd. Packages, data, geplande taken en firewall rules bleven bewaard gelukkig.

Hij draait nu weer goed.

De enige 2 opties die ik had aangepast "vinkje gezet bij "meerdere gateways toestaan" en heb de DNS van automatisch naar handmatig gezet en daarin ook de DNS servers gezet die hij normaal gesproken automatisch zou krijgen van mijn ISP." waren nog steeds zo ingesteld. Heel vreemd, hij zal wel goed over de zeik geweest zijn.

Al met al, alles werkt weer zoals het hoort :)
Pagina: 1