Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesselV
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-11-2021
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort de WDR4300 router aangeschaft en heb hier problemen mee die ik nergens anders opgelost kan krijgen.

De router geeft, alleen wanneer de aangesloten desktop aan staat, elke paar uur verbindingsproblemen. Deze problemen gelden dan zowel voor elk aangesloten wifi aparaat als voor de desktop. Om de paar uur geeft de pc aan verbindingsproblemen te hebben (ookal geeft hij wel een connectie aan), die alleen opgelost kunnen worden door de router opnieuw op te starten. Alleen dan is de bekabelde verbinding en de wifi weer te gebruiken.

Deze problemen komen niet voor wanneer de pc uit staat, de wifi blijft dan gewoon de hele tijd werken.

Wat ik al heb geprobeerd:
- wifi kanalen veranderen (op basis van nabij gebruikte wifi kanalen)
- router naar factory settings terugzetten en alleen het nodige veranderen
- router drivers updaten en opnieuw installeren.

Extra info:
Het internet dat wordt gebruikt is eduroam. Dit wordt vaak in hogescholen en universiteiten gebruikt. Het blijkt dat tp link wel eens vaker problemen hiermee heeft gehad, maar dat dit door updates is verholpen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:52
Is je router firmware up to date? Draait er een torrent client op je lokale netwerk? Kun je de webinterface bereiken als de router problem geeft? Als dat mogelijk is wat zeggen de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik je de TL-Link als Eduroam client bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07 09:17
Als je pc uitstaat heb je geen problemen. Draait er op jouw pc misschien iets van een DHCP server of iets anders dat op het netwerk verkeer genereert. Probeer eens met een andere machine te kijken wat voor verkeer er op jouw netwerk is d.m.v. Wireshark. Kijk wat de dhcp server is ( ipconfig /all ). Controleer de instellingen van de netwerkkaart van je pc.

Met andere woorden, kijk eens wat er gebeurd in je eigen netwerk. Licht dit door en bekijk elk poortje eens goed. Hang er eventueel een switch tussen alle apparaten en de router zodat je een port mirroring kan doen en al het verkeer kan sniffen. Wanneer je zeker weet dat je eigen netwerk op orde is, kun je verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 16:05
heb je in de router misschien een Adres reservering staan voor je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
Ik las "TL-DR 4300" :')

OT:
Dit is een bug in je router firmware of je hebt een DHCP server draaien ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-07 21:40
Ik herken het probleem. Bij mij leek het echter de combinatie van PC en appledevices die het probleem gaf. De PC hangt nu achter een repeater waar de apples de code niet van hebben en sindsdien hoef ik alleen de repeater eens per drie weken even los te trekken. De apples hangen apart aan het guestnetwerk.
Via wifi of Powerlan liep her vaak in de soep. Met de repeater of een andere TPlink er bij liep die 4300 bijna dagelijks helemaal muurvast. Ook met listige IP toekenningen eigen verre kanalen, namen en alles.
Ik zal de firmware ook maar eens updaten, te lui voor geweest.
Pagina: 1