Mijn PC start niet meer op, Win 10 niet aanwezig op C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Beste Tweakers op de late avond,

Ik zit met een behoorlijk probleem nu: Zojuist probeerde ik GTA V op te starten, maar dat ging niet helemaal goed. Ik kreeg een blauw scherm met: "Your PC has crashed". Dat is natuurlijk vervelend, maar dat heb ik al wel wat vaker gehad, dus ik start hem opnieuw op, maar toen ging het helemaal mis.

Mijn PC 'zei' dat ik hem moest herstellen, dus dat probeerde ik dmv. mijn Microsoft account, maar daar was ik het wachtwoord van vergeten, opnieuw ingesteld, maar dat wachtwoord werkte ook niet.
Toen geprobeerd om mijn C schijf te wissen en alleen Windows laten staan. Dat is mislukt en nu kan hij geen OS meer vinden op m'n SSD.

Daar is natuurlijk nog een oplossing voor: Windows opnieuw installeren, tuurlijk, maar ik ben de CD ooit vergeten uit een kapotte DVD speler te halen welke ik heb weggegooid... ik heb nog wel de serial key.

Wat moet ik nu doen? Moet ik misschien een bootable USB maken?

Owja, en om me vannacht goed te laten slapen: Staan alle foto's die ik nog op mijn D schijf had staan er nog steeds op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Om de foto's te checken kan je booten vanaf een USB of DVD met bijvoorbeeld Hirens Boot CD. Hiermee kan je trouwens dan ook even kijken wat er aan de hand is met je C partitie.

Verder zou ik een originele ISO van Windows 10 downloaden en installeren. Als het goed is heb je geen product key nodig, want Microsoft kent je hardware ID, dat aangemaakt ik met de upgrade.

Sowieso is het slim om je foto's en andere belangrijke documenten op twee locaties op te slaan en dus een back-up te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 05-10-2015 23:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geprobeerd je C schijf te wissen? Hoe precies? Format of del c:\*.*?

Als je verder D niet hebt aangeraakt, even loskoppelen om 100% zeker te zijn dat het er op blijft staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Jumpman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:43:
Om de foto's te checken kan je booten vanaf een USB of DVD met bijvoorbeeld Hirens Boot CD. Hiermee kan je trouwens dan ook even kijken wat er aan de hand is met je C partitie.

Verder zou ik een originele ISO van Windows 10 downloaden en installeren. Als het goed is heb je geen product key nodig, want Microsoft kent je hardware ID, dat aangemaakt ik met de upgrade.

Sowieso is het slim om je foto's en andere belangrijke documenten op twee locaties op te slaan en dus een back-up te maken.
Dus alleen ff een boot USB maken van Win 10 64-bit en zou die als het goed is daarvan moeten kunnen booten? Ookal is de C gewist zoals het nu lijkt? Moet dat nog in een speciaal format, dacht daar ooit iets over gelezen te hebben...

Ik ben niet heel goed op software gebied dus vandaar mijn vragen.
SinergyX schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:45:
Geprobeerd je C schijf te wissen? Hoe precies? Format of del c:\*.*?

Als je verder D niet hebt aangeraakt, even loskoppelen om 100% zeker te zijn dat het er op blijft staan.
Via de hulp van Windows als 'ie gecrashed is, niet in command center dus.

Maar bedankt voor de tip, ik zal hem loskoppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
3L3ktr1k schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:58:
[...]

Dus alleen ff een boot USB maken van Win 10 64-bit en zou die als het goed is daarvan moeten kunnen booten? Ookal is de C gewist zoals het nu lijkt? Moet dat nog in een speciaal format, dacht daar ooit iets over gelezen te hebben...

Ik ben niet heel goed op software gebied dus vandaar mijn vragen.

[...]

Via de hulp van Windows als 'ie gecrashed is, niet in command center dus.

Maar bedankt voor de tip, ik zal hem loskoppelen!
Met een andere PC, kan je met deze tool het makkelijkst een bootable USB Stick maken, ook kan je met deze tool de ISO downloaden en die op een DVD branden en dan booten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Met een andere PC, kan je met deze tool het makkelijkst een bootable USB Stick maken, ook kan je met deze tool de ISO downloaden en die op een DVD branden en dan booten daarvan.
Ik heb hem zojuist op een USB gezet, en ben hem nu aan het installeren. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
3L3ktr1k schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:26:
[...]

Ik heb hem zojuist op een USB gezet, en ben hem nu aan het installeren. Bedankt voor de tip!
No thanks! Top, we zijn hier om elkaar te helpen. Ik hoop dat je je PC weer helemaal goed krijgt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:53:
[...]

No thanks! Top, we zijn hier om elkaar te helpen. Ik hoop dat je je PC weer helemaal goed krijgt nu.
Gelukkig wel ja! Hij is weer up and running. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem alleen is mijn harde schijf kapot. Lukt het om met zo'n boot CD dit op een nieuwe schijf te installeren of krijg je dan een conflict omdat Windows niet de juiste hardware meer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:36:
Beste iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem alleen is mijn harde schijf kapot. Lukt het om met zo'n boot CD dit op een nieuwe schijf te installeren of krijg je dan een conflict omdat Windows niet de juiste hardware meer herkent?
Volgens mij moet dat wel goed gaan, als de CPU en het moederbord hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:36:
Lukt het om met zo'n boot CD dit op een nieuwe schijf te installeren of krijg je dan een conflict omdat Windows niet de juiste hardware meer herkent?
Ja, dat gaat lukken. Moet je hem wel goed aansluiten :+ en over een legitieme Windows versie beschikken.

Heb je Windows 10 op je vorige schijf geïnstalleerd en geactiveerd? Dan is het helemaal makkelijk. Je wordt mogelijk twee keer gevraagd een productsleutel op te geven, die moet je beide overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt, thanks!
Pagina: 1