Ik heb een aantal dagen terug een moederbord van iemand overgenomen ter vevanging van mijn DDR2, 1066Mhz Moederbord. Met de bedoeling mijn cpu (een Q8300) op gewone snelheid te kunnen laten. draaien. Tot nu toe werd die snelheid altijd verlaagd door mijn fsb. Naar mijn beste weten had ik een moederbord overgenomen die aan de eisen voldeed. Ik kreeg het bordje opgestuurd met een oude E5300 aan boord, die was ik dus van plan te verwisselen met mijn Q8300, alsmede er een 8Gb DDR3 geheugensetje aan toe te voegen.
Probleem blijkt nu dat enkel de cpu die werd meegeleverd beeld geeft. Ik heb naast mijn Q8300 ook nog een E7500 en een Celeron 3Ghz cpu aanwezig en getest, maar geen van alle geven een beeld. De fans gaan draaien, maar het beeldscherm blijft zwart. Wat mij ook opvalt is dat er een "piep" aanwezig is net na het opstarten bij de cpu die werkt, en bij de anderen niet.
Nu dacht ik dat het upgraden van de firmware uitkomst kon bieden, maar om de zaken wat lastiger te maken blijkt dit specifieke model voor zover ik heb kunnen nagaan niet vindbaar te zijn op het internet, dus dat wordt lastig.
Hier de gegevens die mij bekend zijn over het moederbord. Als het helpt zou ik ook wat fotootjes kunnen maken.
Merk: Gigabyte
Model: MTG41MM (staat op het moederbord aangegeven)
Videokaart: Intel GMA4500
Chipset: Intel G41
Fsb: 1333 Mhz
Geheugenbanken: 2
Sata aansluitingen: 4
Ide aansluitingen: 1
Uitgangen: Vga & HDMI
Dus kortom: heb ik een miskoop begaan, of is er nog hoop / heb ik iets fout gedaan bij het in elkaar zetten? Het leek mij toch gewoon te moeten kunnen gezien de specs?
Probleem blijkt nu dat enkel de cpu die werd meegeleverd beeld geeft. Ik heb naast mijn Q8300 ook nog een E7500 en een Celeron 3Ghz cpu aanwezig en getest, maar geen van alle geven een beeld. De fans gaan draaien, maar het beeldscherm blijft zwart. Wat mij ook opvalt is dat er een "piep" aanwezig is net na het opstarten bij de cpu die werkt, en bij de anderen niet.
Nu dacht ik dat het upgraden van de firmware uitkomst kon bieden, maar om de zaken wat lastiger te maken blijkt dit specifieke model voor zover ik heb kunnen nagaan niet vindbaar te zijn op het internet, dus dat wordt lastig.
Hier de gegevens die mij bekend zijn over het moederbord. Als het helpt zou ik ook wat fotootjes kunnen maken.
Merk: Gigabyte
Model: MTG41MM (staat op het moederbord aangegeven)
Videokaart: Intel GMA4500
Chipset: Intel G41
Fsb: 1333 Mhz
Geheugenbanken: 2
Sata aansluitingen: 4
Ide aansluitingen: 1
Uitgangen: Vga & HDMI
Dus kortom: heb ik een miskoop begaan, of is er nog hoop / heb ik iets fout gedaan bij het in elkaar zetten? Het leek mij toch gewoon te moeten kunnen gezien de specs?
[ Voor 13% gewijzigd door Daan54 op 05-10-2015 23:48 ]
DG