Geen scherm bij installeren nieuwe CPU.

Pagina: 1
Acties:

• Daan54
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 04:59
Ik heb een aantal dagen terug een moederbord van iemand overgenomen ter vevanging van mijn DDR2, 1066Mhz Moederbord. Met de bedoeling mijn cpu (een Q8300) op gewone snelheid te kunnen laten. draaien. Tot nu toe werd die snelheid altijd verlaagd door mijn fsb. Naar mijn beste weten had ik een moederbord overgenomen die aan de eisen voldeed. Ik kreeg het bordje opgestuurd met een oude E5300 aan boord, die was ik dus van plan te verwisselen met mijn Q8300, alsmede er een 8Gb DDR3 geheugensetje aan toe te voegen.

Probleem blijkt nu dat enkel de cpu die werd meegeleverd beeld geeft. Ik heb naast mijn Q8300 ook nog een E7500 en een Celeron 3Ghz cpu aanwezig en getest, maar geen van alle geven een beeld. De fans gaan draaien, maar het beeldscherm blijft zwart. Wat mij ook opvalt is dat er een "piep" aanwezig is net na het opstarten bij de cpu die werkt, en bij de anderen niet.
Nu dacht ik dat het upgraden van de firmware uitkomst kon bieden, maar om de zaken wat lastiger te maken blijkt dit specifieke model voor zover ik heb kunnen nagaan niet vindbaar te zijn op het internet, dus dat wordt lastig.

Hier de gegevens die mij bekend zijn over het moederbord. Als het helpt zou ik ook wat fotootjes kunnen maken.

Merk: Gigabyte
Model: MTG41MM (staat op het moederbord aangegeven)
Videokaart: Intel GMA4500
Chipset: Intel G41
Fsb: 1333 Mhz
Geheugenbanken: 2
Sata aansluitingen: 4
Ide aansluitingen: 1
Uitgangen: Vga & HDMI

Dus kortom: heb ik een miskoop begaan, of is er nog hoop / heb ik iets fout gedaan bij het in elkaar zetten? Het leek mij toch gewoon te moeten kunnen gezien de specs?

[ Voor 13% gewijzigd door Daan54 op 05-10-2015 23:48 ]

DG

Verwijderd

Ja goed idee, maak eens wat duidelijke foto's van dat moederbordje.

• Daan54
Ik zal morgen wat betere trachten te maken bij daglicht, maar dit is hem (deze komen van de advertentie).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UlUU9wbPgooSzGHRcWFFLcGK/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OspA4oTgL7yy7KpxUzBQ7ObZ/thumb.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Daan54 op 05-10-2015 23:42 ]

DG

Verwijderd

Zo op het eerste oog lijkt dit heel erg op een oem bordje, dat wil zeggen dat het ontworpen is specifiek voor een pc fabrikant zoals Dell of Packard Bell. Dit soort bordjes zijn helaas vaak uitgerust met een beperkte en specifieke bios, dit houdt soms ook in dat niet alle processoren ondersteund worden.
Helaas ook niet als ze in het socket passen.
Misschien kun je bij de verkoper achterhalen waar het bordje vandaan komt?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Moederbord is zo te zien van Dell, ik herken de koeler.

• Daan54
Daar was ik al bang voor inderdaad, dat het een oem bord is. Ik wist alleen niet dat de mogelijkheden daarmee dan ook erg ingeperkt worden. Ik heb een emailtje gestuurd naar de verkoper. Thanks voor de snelle replies!

DG

• jparez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01 18:46
ik heb prezies de zelfde moederbord bij de zelfde verkoper gekocht die van mij doet het niet eens in verschillende kasten uit geprobeert

ik denk zelf dat het een foxconn moederbord is .... maar zeker geen gygabite want deze fabrikant zet hun naam er altijd met grote koeie letters op

• QuyNguyen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien een beetje laat mee, maar misschien ben je iemand die nooit opgeeft :)

Heb hetzelfde bordje en weet denk al waar het aan ligt. Dit bordje ondersteund maar 2x2gb ddr3, ik ging ook de mist in om 2x4gb erop te plaatsen en niet wetende waarom ik geen beeld kreeg.

Verwijderd

Grappig. Ik heb nu exact hetzelfde moederbordje, en op mijn advertentie waren exact dezelfde fotos te zien. Ik krijg tot nu toe ook geen scherm, en ik kan nergens specificaties van het bord vinden. Er zit momenteel inderdaad 2x4GB DDR3 1333 in, plus een Core 2 Duo E6850.

Verwijderd

http://www.marktplaats.nl...a557deff636f4f8b9c5b7a618

En hij staat er overigens nog steeds!

EDIT:

http://taobao.99go.com/item/36941968688

Deze lijkt er sprekend op. 1 M minder. Ik heb geen idee of dit dezelfde is, of een andere versie. Ik dacht dat dit een DDR3 mobo was, hier staat DDR2 (waar ik dus niets aan heb).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2016 19:06 ]

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem.Wat wel werkt is inderdaad 2x 2gb.Ik heb met verschillende geheugens geprobeerd maar tot nu toe werkte alleen Hynix HMT125u6BFRC8C-H9 N0 AA-C.Heeft iemand andere geheugens geprobeerd van andere merken want ik begrijp niet waarom alleen dit geheugen werkt.

Menno

• prikschilder
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-03-2024
2rx8 geheugen werkt alleen (dus chips aan beide kanten van t geheugen) en i.d.d 2x2gig max anders zwart beeld (1x4g werkt ook niet btw)!!! Ik heb ook zon bordje van marktplaats gezien mijn asus 't begaf. Lang verhaal kort, de verkoper was zo spontaan te ruilen met geheugen en mijn reepjes corsair zijn dus geruild voor sammys waar ook HP op vermeld staat. Misschien handig om te delen alhier vandaar mijn aanmelding. Tevens een stukje eigenbelang ook hoor ;) Want net zoals ik vroeger had @ mijn asus, ik kon/kan niet upgraden naar 8.1 en 10. Die asus, 't bios dus...was aangepast door verkoper xeon 5450(na hulp vraag) Ik zoek dus naar een bios en/of de mogelijkheid die update te laten geschieden. 32 bit versie zou moeten werken doch gezien 't max van 4 gig wil ik graag de 64 bit versie draaien zoals voorheen.

Edit: op de vraag @ verkoper, is het een HP....of Dell??? Neen, het is gigagyte (ok dat wisten we) afkomstig van all in one systemen met touchscreen...wat dit dan ook mogen betekenen? i.i.g. geen nieuwe biossen aldus de verkoper. Om 10 te draaien, wat ik ook ergens las, een clean install zou t moeten doen. Maar goed, mijn systeem wou niets met die dvd te maken hebben maar goed toen stond er nog 10 op die ssd h.disk. Mogelijk omdat nieuw mobo als nieuw pc gezien wordt blabla, beveiliging ofzeuw? Enfin, ik gaat weer even klooien :P

[ Voor 25% gewijzigd door prikschilder op 05-04-2016 13:11 ]

Pagina: 1