Aansluitingen nieuwbouw aanvragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Momenteel zijn wij bezig met nieuwbouw in de gemeente Midden Delfland. Voor internet en tv hebben wij offertes bij de Caiway en KPN gevraagd voor het respectievelijk leggen van glas/coax en koper. Caiway (via CIF / Koning en Hartman) legt glas/coax voor 4630 euro of alleen glas voor de 2710 euro. Dit inclusief graafwerkzaamheden en vergunningen (terwijl er voldoende gegraven wordt voor de bouw...). KPN legt koper voor nop en zullen wij voor TV afhankelijk zullen zijn van Digitene.

Mijn vraag is of iemand hier wellicht ervaring mee heeft, waarom dit via de Cai zo duur is en of dit niet goedkoper kan? Uiteraard gaat mijn voorkeur naar glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Om dat je een graafmachine, mannetjes en glaslasser nodig hebt. Stel dat materiaal en huur 600 euro kost en mannetjes plus voorrijkosten voor een paar uurtjes 1500 kost om je een eind in de buurt. Dan heb je natuurlijk ook dat de afstand nog verschil maakt.

Ik zou voor glas gaan en niet voor coax of koper er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Reggefiber eens proberen? Kun je meteen een postcodecheck doen :)
Verder kost een fiber iets van 100 euro ex btw per meter. Hier is laatst 40meter verloren gegaan bij de aanleg naar ons huis :X Was gelukkig gratis :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
johnkeates schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:02:
Om dat je een graafmachine, mannetjes en glaslasser nodig hebt. Stel dat materiaal en huur 600 euro kost en mannetjes plus voorrijkosten voor een paar uurtjes 1500 kost om je een eind in de buurt. Dan heb je natuurlijk ook dat de afstand nog verschil maakt.

Ik zou voor glas gaan en niet voor coax of koper er bij.
Duidelijk. Echter wordt er al gegraven etc en heb je in principe een glas technicus nodig om het af te werken neem ik aan? Koning & hartman wil absoluut niet meewerken. Redelijk arrogant dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
kerst.man schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Duidelijk. Echter wordt er al gegraven etc en heb je in principe een glas technicus nodig om het af te werken neem ik aan? Koning & hartman wil absoluut niet meewerken. Redelijk arrogant dat bedrijf.
Niet om het een of ander maar de mededeling "Er wordt al gegraven" zou mij er niet toe bewegen om te zeggen "Ow, dan hebben wij geen graafmachine meer nodig". Het kan zomaar dat de graafmachines die aanwezig zijn niet zomaar inzetbaar voor graafwerkzaamheden van andere aannemers. En ik zou er als aannemer zeker niet vanuit gaan dat er toevallig op de juiste plaats gegraven word.

Dat Koning & Hartman niet mee wil werken is natuurlijk erg vervelend maar ik begrijp het wel. Je weet niet zeker of je gebruik kunt maken van de machines. Indien dit mogelijk blijkt te zijn, kan ik me voorstellen dat je er al aannemer voor moet betalen. Die kosten zijn op voorhand niet bekend dus je kunt uiteindelijk duurder uit zijn waardoor je alsnog je eigen materiaal moet regelen. En dit hele proces kan best een aantal man-uren opvreten. Per saldo kan je als klant wel eens duurder uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Oh. En voor tv ben je niet afhankelijk van digitenne,
Kijk ook eens naar schoteltv (canaal digitaal). Bieden je een veel betere kwaliteit (hd)dan digitenne voor hetzelfde geld

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
The Eagle schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:13:
Reggefiber eens proberen? Kun je meteen een postcodecheck doen :)
Verder kost een fiber iets van 100 euro ex btw per meter. Hier is laatst 40meter verloren gegaan bij de aanleg naar ons huis :X Was gelukkig gratis :P
Waar haal je dat bedrag vandaan? Het varieert per glasvezelkabel (aantal vezels in de kabel) maar meer dan een euro of 5 per meter kost het echt niet hoor.

Direct ingegraven kabel met 2 vezels (voor de aansluiting naar de woning toe): 30 tot 50 cent per meter

96-vezelige kabel (gebruikt voor hoofdroutes) inclusief mantelbuis waar meer glasvezelkabels later ingeblazen kunnen worden: Tussen de 3 en de 5 euro per meter (afhankelijk van het soort mantelbuis)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:18
Denk dat er meer bedoelt wordt dat de totale prijs (graven, kabel, mannetjes) gemiddeld 100 euro de meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
Dat zou bedoeld kunnen zijn. Dat klopt dan ook niet want dat ligt meer rond de 25 tot 30 euro.

Maar goed, we dwalen af. Ik wilde alleen dat bedrag even ontkrachten voordat de OP helemaal moedeloos zou worden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

kerst.man schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Dat er al gegraven word zegt echt helemaal niets... Ik heb zelf ook nieuwbouw. 1e week na oplevering heeft de straat hier 3 x opengelegen:
1x Ziggo, voor mijn tv aansluiting
1x KPN, voor DSL
en een paar dagen later:
1x Ziggo, voor de tv van de buren

Dus zelfs binnen hetzelfde bedrijf valt dat slecht op elkaar af te stemmen ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
kerst.man schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:00:
Momenteel zijn wij bezig met nieuwbouw in de gemeente Midden Delfland. Voor internet en tv hebben wij offertes bij de Caiway en KPN gevraagd voor het respectievelijk leggen van glas/coax en koper. Caiway (via CIF / Koning en Hartman) legt glas/coax voor 4630 euro of alleen glas voor de 2710 euro. Dit inclusief graafwerkzaamheden en vergunningen (terwijl er voldoende gegraven wordt voor de bouw...). KPN legt koper voor nop en zullen wij voor TV afhankelijk zullen zijn van Digitene.

Mijn vraag is of iemand hier wellicht ervaring mee heeft, waarom dit via de Cai zo duur is en of dit niet goedkoper kan? Uiteraard gaat mijn voorkeur naar glas.
Foamy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

Dat er al gegraven word zegt echt helemaal niets... Ik heb zelf ook nieuwbouw. 1e week na oplevering heeft de straat hier 3 x opengelegen:
1x Ziggo, voor mijn tv aansluiting
1x KPN, voor DSL
en een paar dagen later:
1x Ziggo, voor de tv van de buren

Dus zelfs binnen hetzelfde bedrijf valt dat slecht op elkaar af te stemmen ;)
Hebben jullie beide een vrijstaande woning gekocht die niet onderdeel uitmaakt van een project? Ik heb begin dit jaar een handtekening gezet voor een nieuwbouw (rijwoning) huis. In ons geval krijgen we juist wel een coax (Caiway) en glasvezel (Reggefiber) aansluiting zonder dat wij hier apart aansluitkosten moeten betalen dit is ook opgenomen in de documentatie van Batenburg (de bouwer). Helaas levert KPN geen koper (TEL, xDSL) meer in het geval er glas wordt aangelegd (een goedkoop xDSL abo was voor ons ook prima geweest) zie ook dit verhaal van mijn kant.
Pagina: 1