Wifi AP voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen.

Met de aanleg van onze nieuwe tuin wil ik in de nieuw te plaatsten ongeisoleerde schuur een wifi AP plaatsen, dit om het bereik achter in de tuin een stuk te verbeteren want die is momenteel niet best.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die me kunnen vertellen welke AP/Router ik kan gebruiken hiervoor,
en dan doel ik voornamelijk op de temperaturen / luchtvochtigheid die de router te verduren gaat krijgen.
Het liefst hang ik de router aan de buitenzijde van de schuur onder een afdak, deze is dan dus wel beschermd tegen neerslag.

Ik hoor graag wat jullie ideeen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubiquity Nanostation Loco m2 is een leuke. Niet te duur, en werkt goed.

Wat ook kan, is een indoor AP vlak bij het raam zetten. Dat is goedkoper, en werkt vaak ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:35:
Ubiquity Nanostation Loco m2 is een leuke. Niet te duur, en werkt goed.
Wilde ik ook posten: http://tweakers.net/product/363114/ubiquiti-nanostation/

Maar ja, omdat topicstarter 0 info over zijn geografische lokatie geeft, weten we niet of het accesspoint temperaturen van -80 aan moet kunnen of van +93 graden Celsius.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi..hi.... lache..... +93 ... heerlijk warm..... kan je ook nog zonnepanelen inzetten voor je PoE.... ('s nachts dan maar geen WiFi).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Hij moet gewoonweg overweg kunnen met het temperatuurbereik wat we normaal gesproken hier in NL mee te maken krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
engenius ens-202ext, ook een prima outdoor AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:09
De nieuwe Unifi AC Pro is ook geschikt voor buiten (onder een afdak dan, niet in de directe regen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:56
In principe voldoet elke outdoor AP dus dat zal het punt niet zijn. Maar wat moet het AP kunnen? Dualband? PoE powered? Welk bereik moet het AP hebben? Seamless roaming met AP's in huis? Wireless uplinked of met kabel?

Met iets meer info komen er betere suggesties ;-)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt,

Hier wat meer info:

*Wat moet ie kunnen? Het liefst wat ethernet poorten voor het geval ik ooit nog wil kiezen voor een IP cam of iets anders bedraad. De mogelijkheid voor het opzetten van een gastennetwerk.

*Dualband: Ach waarom niet? Het 5GHz signaal doet het goed zonder tusenkomst van muren toch? Alleen 2.4 GHz is ook prima, zo druk is het hier niet.
*Hij komt direct bedraad (Cat 5e grondkabel) aan een switch in de meterkast te hangen.
*POE is niet persé nodig gezien ik spanning heb in de schuur.
*Seamless roaming is handig, maar achter in de tuin heb ik zo goed als geen bereik op mn indoor wifi dus zou hij daar toch direct de verbinding moeten overnemen?
*Het gaat om het bereik helemaal achter in de tuin waar we een overdekt terras (vast aan de schuur) gaan maken, tevens staat er een zgn "hangnest" een 10 meter bij het nieuwe terras vandaan. Zolang ik op die beide plekken een goede verbinding heb is het prima. De totale afmeting van de betreffende tuin is +/- 23x20 meter

Genoeg info zo?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
In dat geval zou ik lekker een outdoor accespoint pakken die gebruik maakt van POE. De adapter ligt dan mooi droog bij de rest van de apparatuur. Tevens ben je flexibeler waar je hem neer hangt omdat je veel verder kunt met je netwerk kabel.

Unifi of engenius gaan beiden volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
De mikrotik wAP is ook zeergeschikt voor outdoor.
Kan via POE in de meterkast gevoed worden met de bijgeleverde adapter.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:23
Gewoon elk willekeurig beschikbare router of acesspoint gebruiken en in het najaar binnenhalen.
In de winter heb je toch geen wifi in de tuin nodig.

Als hij maar niet nat kan regenen is het prima.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1