Zwart scherm na booten, alleen Windows Narrator?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:23
Hoi mensen,

Na zes weken heb ik eindelijk mijn Asus N550JK terug van het Asus reparatiecentrum. Hun service vond ik ronduit belachelijk - maar dat is een verhaal voor een andere keer.

Toen ik mijn laptop terug kreeg, heb ik 'm eerst twee uur aan de lader gehangen alvorens ik hem aanzette. Het rare is nu dit: Alle lampjes gaan branden, de power-knop geeft licht, je hoort de laptop zachtjes zoemen - maar verder kun je aan niks merken dat hij aan staat. Het scherm blijft zwart. Totdat je op de spatiebalk drukt, dan hoor je opeens Windows Narrator allemaal dingen zeggen.

Dit is het enige wat ik uit m'n laptop krijg nu. Niet echt handig dus.

Google levert me precies nul op, en proberen te booten in safe mode en dat soort dingen werken ook niet - het scherm blijft gewoon zwart.

Nu ben ik bang dat de display gewoon kapot is, maar die kans lijkt me erg klein - de display is namelijk één van de dingen die ze bij Asus gerepareerd hebben.

Iemand nog tips? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:49

TommieW

Numa numa.

Nu ben ik bang dat de display gewoon kapot is, maar die kans lijkt me erg klein - de display is namelijk één van de dingen die ze bij Asus gerepareerd zouden moeten hebben.
FTFY. :+

Heb je een monitor waar je de laptop op aan kan sluiten? Kan je proberen om in de BIOS te komen? (Zou met F2 moeten kunnen, AFAIK.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Op dit moment niet, morgen op school wel. In de bios komen lukt niet.

Nog iets trouwens: De laptop gaat gewoon niet meer uit. Hij staat constant in stand-by, want als ik op een willekeurige toets druk begint de power-knop meteen weer te branden.

Daarnaast knippert een van de ledjes non-stop door.

De power-knop meerdere seconden ingedrukt houden e.d. lijkt ook niks te doen, hij gaat óf aan (als in zwart scherm en windows narrator als ik op spatie druk) óf op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

Speedmaster

Make my day...

Accu eruit trekken en van de netstroom halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Accu is helaas niet verwisselbaar of er zomaar uit te halen, heb het op en van de netstroom geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Sorry voor de double post, maar gelukkig had een huisgenootje even een scherm en kabeltje dat ik kon gebruiken.

Eindstand: Mijn backlight is gewoon kapot. Hij deed het prima op zijn scherm, en terwijl hij daarop aangesloten was kon je zelfs héél vaag iets op mijn eigen scherm zien. Het grappige is dat het scherm soms een klein beetje flikkerde vóórdat ik hem opstuurde, en dus nog best te gebruiken was.

Ik maar denken dat mijn ervaring met Asus klantenservice niet slechter kon - het tegendeel is nu bewezen. Bah.
Pagina: 1