Ook ik heb vanaf week 17 gewacht op de Hercules, kreeg genoeg van alle loze toezeggingen en heb toen de Asus 8200 dlx gekocht.
Over de vertraging bestaan een hoop geruchten, zoals het een verslechterde verhouding tussen Hercules en Nvidia, slechte beschikbaarheid van produktielijnen en - ook al is daar niets van te lezen in de reviews - dat er problemen zouden zijn met de chip (A5) en dat Nvidia bezig is met een nieuwe revisie, ook wel aangegeven met de A-9 en A-10.
Toen ik een medewerker van Hercules hiermee confronteerde, sprak hij nagenoeg alles tegen, met dien verstande dat er geen A9 of A10, maar een A5-H stepping zou komen, waar, naar zijn zeggen, alle fabrikanten van GF3 kaarten nog op zaten te wachten.
Helaas voor hem had ik twee uur later een Asus v8200 dlx met core-stepping A5H op mijn bureau liggen.
Lettend op de hardnekkige geruchten over de relatie Nvidia Hercules, samen met het gegeven dat Asus al even bezig is met de Ncrush van Nvidia, kun je jezelf afvragen wat de kwaliteit van de chip's zal zijn die Nvidia in de toekomst aan Hercules zal leveren, aangezien ik nog geen enkele review van de GF3 heb gezien waar Hercules, in tegenstelling tot eerdere Geforce versies, echt goed uit de verf kwam. Het is geen geheim dat chips van dezelfde versie nogal wat in prestatie kunnen verschillen.