Ik was zo eens tussen de lenzen aan het kijken in de pricewatch, omdat ik toch wel graag met de tijd eens een betere telelens wil. (zit nu op 200mm met een nikon d5100). En toen kwam ik Walimex tegen. Een merk waar ik nog nooit iets van gehoord had.
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar kwam weinig spannends tegen, en op google vind ik er hele gemengde ervaringen mee, de foto's die geschoten worden lijken goed te zijn, maar een veel gelezen comment is dat het wel echt windstil moet zijn en je ongeveer een 2e statief nodig hebt als je met de grote lenzen gaat spelen. Maar wind lijkt me bij alle tele lenzen een probleem, of zie ik dat verkeerd? (tenzei je een tig-duizend euro model hebt met VR/IS en nog meer toeters en bellen).
Met andere woorden, wat bied Walimex? Ze zijn goedkoop, maar is het ook een duurkoop?
Ik zag deze lens, en vond hem erg vriendelijk geprijsd.
pricewatch: Walimex Pro 650-1300mm f/8-16
Ik kom er echt net achter dat het hetzelfde is als een samyang is...
Alsnog zijn alle ervaringen met deze of vergelijkbare lenzen welkom!
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar kwam weinig spannends tegen, en op google vind ik er hele gemengde ervaringen mee, de foto's die geschoten worden lijken goed te zijn, maar een veel gelezen comment is dat het wel echt windstil moet zijn en je ongeveer een 2e statief nodig hebt als je met de grote lenzen gaat spelen. Maar wind lijkt me bij alle tele lenzen een probleem, of zie ik dat verkeerd? (tenzei je een tig-duizend euro model hebt met VR/IS en nog meer toeters en bellen).
Met andere woorden, wat bied Walimex? Ze zijn goedkoop, maar is het ook een duurkoop?
Ik zag deze lens, en vond hem erg vriendelijk geprijsd.
pricewatch: Walimex Pro 650-1300mm f/8-16
Ik kom er echt net achter dat het hetzelfde is als een samyang is...
Alsnog zijn alle ervaringen met deze of vergelijkbare lenzen welkom!
[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 05-10-2015 23:28 . Reden: Dubbelpost ]