Playstation of Xbox One.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 20:33
Beste tweakers,

Omwille een goede videokaart al gauw 200 tot 300 euro kost, besloten om een console te kopen. De bundels lijken wel wat te hebben! Mijn voorkeur gaat uit naar de witte PS4. Zelf vind de interface, games en prijzen van de Xbox One bundels stukken interessanter. Qua gameplay, kwaliteid, snelheid is de PS4 wel de topper!

Wat bevelen jullie aan? |:( 8)7 _/-\o_ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Daar gaan we weer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan koop je toch gewoon de PS4? Er zijn al zat topics hierover, wat heb je zelf al gedaan om tot een beslissing te komen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Google.

Deze discussie is lang en breed, van onder tot boven gehouden en hoeft hier niet weer te worden gehouden.

Het ligt geheel aan je eigen voorkeur.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alle 3; een goede GPU, een PS4 en een Xbox One. De prijzen zijn, relatief gezien qua historische inflatie, nog nooit zo laag geweest om een gloednieuwe console te kopen.

Verder eens met de rest hierboven ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Steam met een tweedehands kaart. Voordelen van een console ervaring met de prijzen van pc games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
ronwiel schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:53:
Steam met een tweedehands kaart. Voordelen van een console ervaring met de prijzen van pc games.
Goh, ik wist niet dat al die exclusives ook op de PC te spelen zijn. Verder geeft de TS aan een console te willen, en niet een PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 05-10 18:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ps4, maar x1 is niet echt minder.
Zolang de cloud zich nog moet bewijzen is de ps4 hardware technisch sterker.
Ps4 is meer op gamen gemikt. X1 meer op media tv etc.
Je zal zelf moeten beslissen. Wil je de exclusives van x1 of ps4. Speel je veel multiplatform die draaien 9 van de 10x beter op de ps4.
Verder ja wat spelen je vrieden. Controller voorkeur etc etc etc.
Succes!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43

Smoonshine

Feyenoord!!

De najaars lineup van de One is wel duidelijk beter dan die van de PS4. Met Tomb Raider, Forza 6, Halo 5 heb je allerlei nieuwe versies van bestaande franchises. Op de PS4 spreekt alleen de Uncharted Collectie me aan voor het najaar.

Wel heb ik het gevoel dat de PS4 wat "uniekere" games heeft. Until Dawn, Journey, The Last of Us, Uncharted. Dat zijn toch wel games die je op de One niet snel gaat zien.

Ik heb zelf allebei de consoles en vind de PS4 een wat prettiger console. De controller vind ik iets prettiger en ik denk dat op de langere termijn er iets meer klassiekers in de PS4 catalogus te vinden gaan zijn. Wat voor de One spreekt is dat de console echt fluisterstil is, waar de PS4 in een wat krappere ruimte echt een lawaaierig apparaat is.

Uiteindelijk koop je met geen van beide consoles een miskoop. Je moet kijken welke franchises je het meest trekken. En gaan kijken waar je vrienden op spelen voor het geval je multiplayer en onderling games ruilen belangrijk vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Smoonshine op 05-10-2015 21:44 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Horizon zero dawn, gt7, uncharted 4 noem maar op. Daar haal je een ps4 voor :D
2016 is echt sony's jaar.
Maar ik zou kijken of je gewoon beide kan halen. Haal eerst de console die je beste bij voelt. Spaar dan lekker voor de andere.
Beide gaan dikke aanbiedingen tegemoet binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heel eerlijk het maakt waarschijnlijk niks uit en is de ervaring het zelfde, als ik jou was zou ik kijken welke exclusives jou wat lijken en welke console je vrienden hebben om samen te spelen( denk ik het belangrijkst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lekker belangrijk, kijk of een van de 2 toevallig exclusieve titels hebben die je echt wil spelen en zo niet gooi een muntje op.

Ik heb toevallig zelf een ps4 sinds kort maar maakt allemaal geen reet uit tis 1 pot nat.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
Qua netwerk: xbox. Een stuk stabieler dan het psn van sony.

Qua games, kijk idd even wat voor jou de exclusives zijn. Forza of driveclub? Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ChrisLNFF schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:19:
Qua netwerk: xbox. Een stuk stabieler dan het psn van sony.

Qua games, kijk idd even wat voor jou de exclusives zijn. Forza of driveclub? Dat soort dingen.
Moet zeggen dat ik (wellicht dat ik dan toevallig niet thuis was) al een tijdje geen downtime heb gehad en dat de snelheid sinds 3.00 gewoon prima is. Gisteren nog wat tests gedaan en iedere keer 10 MB/s of hoger.

Met de stabiliteit heb ik verder nooit problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 06-10-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
Tis alweer een paar weken geleden dat er storing was, daarvoor was het echt heel slecht met wekelijkse uitvallers.

Hopelijk wordt het steeds beter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb ze allebei nu een flinke tijd staan en voor mij is het:

Beste controller: Xbox One
Beste performance: PS4
Beste netwerk: Allebei slecht
Beste exclusives: Xbox One
Beste console om 3rd party games op te spelen: PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Ik raad iedereen altijd aan om de console te kopen die je vrienden ook hebben. Is altijd een stuk leuker om met je vrienden te spelen en niet buiten de boot te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:50
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:02:
Ik raad iedereen altijd aan om de console te kopen die je vrienden ook hebben. Is altijd een stuk leuker om met je vrienden te spelen en niet buiten de boot te vallen ;)
Dit is de enige meerwaarde tussen consoles. Kijk naar je omgeving en maak een keuze. Als je een lone-wolf bent, kies dan gewoon een waar je het beste gevoel bij hebt. Hoe meer je gaat nadenken en twijfelen, hoe groter ik de kans acht dat je spijt krijgt van je keuze (had ik maar console B genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Afgelopen periode veel vaker xbox live storingen dan psn storingen.
Mm zwager op de 360 meld dat hij echt vaak geen live heeft. (Hij gamed op tijden dat ik slaap zeg maar). Maar xbl is laatste periode zeer zeker geplaagd. Het is nog steeds niet zoals de psn hack natuulijk.
Ben sowieso laatste periode heel erg te spreken over psn. Haal hogere snelheden dan op de x1. En geen storingen meer gehad( wel op x1).
Nfs beta vorige week duurde heel lang met downloaden op x1. En was echt zo binnen op ps4.
Ze zijn goed bezig daar bij sony. Maar kan komen omdat ms bezig is met de grote patch. De nieuwe dashboard etc. Lets hope so.
Maar wil alleen zeggen iedereen van xbox kampnroept altijd xbl is perfect etc. Nou dat is het dus absoluut niet meer. 360 tijd was het echt bijna perfect idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Ik heb zelf geen van beide console maar qua prestatie komt de PS4 dichter in de buurt van pc spellen met vergelijking video's lijken de graphics van PS4 en pc erg op elkaar er is wel verschil in Frames.

Qua games gaat mijn voorkeur uit naar XBone vanwege Fable maar de PS4 heeft meer Final fantasy spellen en Bloodborne daar komt Dragons dogma online en Dragon quest X ook nog eens bij maar ik ga ook voor de NX en die gaat waarschijnlijk meer japanse steun krijgen dan de XBone.

Zijn er geen Gameshops of Mediamarkten bij jou in de buurt dan kun je het zelf ook ervaren inclusief de besturing ^^ hebt niks aan je hardware en software als de controls niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 10:37
Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan en heb uiteindelijk voor de Xbox One gekozen.

Performance : Als je beide niet naast elkaar zet, weet je toch niet wat je mist en op beide consoles zien de games er gewoon goed uit.
Controller : Xbox one (uiteraard persoonlijke voorkeur)
Games : weerom persoonlijke voorkeur. Forza 5 (en 6) is bv. wel een aanrader
Online gaming : PS4 (= gratis)
Updates en installatie games : PS4 (Xbox kan soms erg lang duren)

Grootste voordeel Xbox One : streamen naar Desktop/Laptop/tablet met Windows 10. Vrouwlief die een avondje TLC/WijfTv/Vitaya wil kijken, ondertussen kan ik mijn games verder spelen op mijn laptop al dan niet aangesloten op een extern scherm... Werkt eigenlijk zo goed als perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
janvdw schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:41:
Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan en heb uiteindelijk voor de Xbox One gekozen.

Performance : Als je beide niet naast elkaar zet, weet je toch niet wat je mist en op beide consoles zien de games er gewoon goed uit.
Controller : Xbox one (uiteraard persoonlijke voorkeur)
Games : weerom persoonlijke voorkeur. Forza 5 (en 6) is bv. wel een aanrader
Online gaming : PS4 (= gratis)
Updates en installatie games : PS4 (Xbox kan soms erg lang duren)

Grootste voordeel Xbox One : streamen naar Desktop/Laptop/tablet met Windows 10. Vrouwlief die een avondje TLC/WijfTv/Vitaya wil kijken, ondertussen kan ik mijn games verder spelen op mijn laptop al dan niet aangesloten op een extern scherm... Werkt eigenlijk zo goed als perfect.
Online Gaming is sinds de PS4 niet meer gratis maar je hebt een PS+ Abo nodig!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

janvdw schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:41:
...verder spelen op mijn laptop al dan niet aangesloten op een extern scherm... Werkt eigenlijk zo goed als perfect.
Ik heb ook een One en gebruik streaming regelmatig (wired netwerk) maar door de scaling van de App op beeldschermen die niet native 1080p weergeven, zie ik regelmatig smerige artefacts en hiccups. Schakel ik over op een native 1080p-scherm, verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.

Zal misschien de enige zijn; Staff @ Preview-forums is blijkbaar zoooo druk met NXOE dat lopende topics over de One genegeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zit in dezelfde tweestrijd, ik wil Halo 5 spelen, maar de PS4 heeft veel meer games die ik verder interessant ga vinden. Maarja, ik wil Halo spelen.. En ik heb een zooi X360 games die backwards compatible zouden gaan worden, dus dat speelt ook nog.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:26
Er kiezen meer mensen voor een PS4 dan een Xbone.....zal wel met een reden zijn ;)

Maar ligt eraan welke games je wil doen, welke console je vrienden hebben etc.
Prestaties zijn nagenoeg hetzelfde. Om films te streamen kun je beter een mediaplayer oid gebruiken.
Console is om te gamen...

[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 06-10-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
DennusB schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Online Gaming is sinds de PS4 niet meer gratis maar je hebt een PS+ Abo nodig!
Dat voordeel valt dus al weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

janvdw schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Dat voordeel valt dus al weg. :P
Handiger om dan niet te posten als je de laatste voordelen/nadelen van een platform niet scherp voor ogen hebt. ;) Zo ontstaan er dan wel eens onduidelijkheden (voor nieuwe en bestaande leden) waardoor iemand mogelijk toch een verkeerde beslissing neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 17:37
Ik had een Xbox 360, maar heb sinds kort een PS4.
De afweging voor mij waren de games die beschikbaar zijn en gaan komen en het feit dat veel vrienden ook een PS4 hebben. Buiten het feit dat de controller even wennen is, doen beide systemen niet onder voor elkaar denk ik.

De afweging is puur de beschikbaarheid van games die mijn interesse hebben en ook welke games er beschikbaar zijn voor mijn kinderen (minecraft is gelukkig voor alles beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Handiger om dan niet te posten als je de laatste voordelen/nadelen van een platform niet scherp voor ogen hebt. ;) Zo ontstaan er dan wel eens onduidelijkheden (voor nieuwe en bestaande leden) waardoor iemand mogelijk toch een verkeerde beslissing neemt.
Eén puntje waar ik me in vergis en jouw advies is niet te posten? Misschien moet jij het concept van een forum een beetje scherper voor ogen nemen? Ondertussen weet hij wel dat hij voor beide consoles moet bijbetalen om online te gamen dankzij de werking van een forum ...

Elke beslissing die hij neemt zal om een bepaalde reden wel verkeerd zijn want ze hebben beiden hun gebreken.

Ontopic : Mijn raad, test beide consoles en als je games wilt streamen (en ja best in 1080p) dan is de Xbox de juiste keuze voor een console. Staar je niet blind op de rekenkracht van de PS4. Ik heb beide consoles in exact dezelfde omgeving mogen testen en de PS4 maakt duidelijk meer lawaai en dat vind ik storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:29
Ik heb toen ik mijn console kocht mijzelf de volgende vragen gesteld.
1) Welke PS4 en Xbox One exclusives zou ik willen spelen?
2) Welke console komt het vaakst voor in mijn vriendengroep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

janvdw schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:38:
[...]

Eén puntje waar ik me in vergis en jouw advies is niet te posten? Misschien moet jij het concept van een forum een beetje scherper voor ogen nemen? Ondertussen weet hij wel dat hij voor beide consoles moet bijbetalen om online te gamen dankzij de werking van een forum ...
Bijbetalen Xbox Live: vanag dag 1 van XBL bekend. Bijbetalen PSN: "pas" 2 jaar bekend. Dat iemand dan post: online gaming PSN is gratis. :|

Forum of elders: correcte informatie leidt tot makkelijker beslissingen en/of duidelijker vindbare topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:31
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:02:
Dat is de reden dat ik nu een Xbox One en PS4 heb staan. Xbox One sinds Day One in Duitsland in 2013. Ben zelf meer Xbox-man maar al m'n vrienden spelen op PS4. Die dus maar erbij gekocht om met hun FIFA profclub te spelen. :+

Overigens ook nog een nieuwe game PC staan voor de racesims. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Smoonshine schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:42:
De najaars lineup van de One is wel duidelijk beter dan die van de PS4. Met Tomb Raider, Forza 6, Halo 5 heb je allerlei nieuwe versies van bestaande franchises. Op de PS4 spreekt alleen de Uncharted Collectie me aan voor het najaar.

Wel heb ik het gevoel dat de PS4 wat "uniekere" games heeft. Until Dawn, Journey, The Last of Us, Uncharted. Dat zijn toch wel games die je op de One niet snel gaat zien.

Ik heb zelf allebei de consoles en vind de PS4 een wat prettiger console. De controller vind ik iets prettiger en ik denk dat op de langere termijn er iets meer klassiekers in de PS4 catalogus te vinden gaan zijn. Wat voor de One spreekt is dat de console echt fluisterstil is, waar de PS4 in een wat krappere ruimte echt een lawaaierig apparaat is.

Uiteindelijk koop je met geen van beide consoles een miskoop. Je moet kijken welke franchises je het meest trekken. En gaan kijken waar je vrienden op spelen voor het geval je multiplayer en onderling games ruilen belangrijk vindt.
De najaars line-up vind jij wellicht beter. Ik vind er vrij weinig aan. Until Dawn, Uncharted 1 t/m 3, Bloodborne DLC, Soma etc. Doen het allemaal meer voor mij dan de X1 line-up. En in 2016 dendert de PS4 trein helemaal door met o.a. Horizon en Uncharted 4 en ook Tomb Raider komt er dan nog bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
MAX3400 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:52:
[...]

Bijbetalen Xbox Live: vanag dag 1 van XBL bekend. Bijbetalen PSN: "pas" 2 jaar bekend. Dat iemand dan post: online gaming PSN is gratis. :|

Forum of elders: correcte informatie leidt tot makkelijker beslissingen en/of duidelijker vindbare topics.
Best grappige opmerking van die duidelijker vindbare topics, aangezien deze discussie over Xbox One vs PS4 al verschillende keren is gepasseerd met een gelijkaardige opsomming van voor- en nadelen over beide consoles. Daar gaat jouw argument.

En ja reageer nog maar eens :F, who cares... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

bram1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:29:
[...]

De najaars line-up vind jij wellicht beter. Ik vind er vrij weinig aan. Until Dawn, Uncharted 1 t/m 3, Bloodborne DLC, Soma etc. Doen het allemaal meer voor mij dan de X1 line-up. En in 2016 dendert de PS4 trein helemaal door met o.a. Horizon en Uncharted 4 en ook Tomb Raider komt er dan nog bij. :+
Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar MS heeft straks van al zijn unieke franchises al een nieuwe versie in de winkel liggen. Daar vind ik het bij Sony nog een beetje aan ontbreken. Neemt niet weg dat er op de PS4 meer dan genoeg te doen is en voor mijn gevoel meer unieke ervaringen zijn. Maar kwa "Blockbusters" ligt de One dit najaar gewoon voor in mijn beleving.

Ik zit toch wel hard te twijfelen om die Uncharted Collectie toch maar aan te schaffen. Een van de redenen dat ik destijds geswitched ben van de X360 naar de PS4. Maar ik ga over 3 weken op vakantie en daarna ligt Rise of the Tomb Raider alweer op de mat. Luxe problemen :+ .

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Smoonshine schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Het is natuurlijk altijd persoonlijk, maar MS heeft straks van al zijn unieke franchises al een nieuwe versie in de winkel liggen. Daar vind ik het bij Sony nog een beetje aan ontbreken. Neemt niet weg dat er op de PS4 meer dan genoeg te doen is en voor mijn gevoel meer unieke ervaringen zijn. Maar kwa "Blockbusters" ligt de One dit najaar gewoon voor in mijn beleving.

Ik zit toch wel hard te twijfelen om die Uncharted Collectie toch maar aan te schaffen. Een van de redenen dat ik destijds geswitched ben van de X360 naar de PS4. Maar ik ga over 3 weken op vakantie en daarna ligt Rise of the Tomb Raider alweer op de mat. Luxe problemen :+ .
Unieke franchises? Shooters en racers zijn in mijn ogen de meest uitgemolken genres die er zijn. De reden dat ik een PS boven een Xbox verkies, zijn juist het ontbreken van unieke exclusieve franchises bij Microsoft. Sony heeft de Naughty Dog games, de Santa Monica games en de Quantic Dream games. Daar staat verder helemaal niets tegenover. Quantum Break gaat wellicht iets unieks toevoegen aan het portfolio, maar verder vind ik het niet veel. Titanfall 2 gaat multiplatform en Tomb Raider (ook niet uniek, want: Uncharted) is slechts een timed exclusive. Wellicht moet ik dan Fable en Crackdown nog noemen als relatief uniek. Maar de flagships van MS (Gears, Halo, Forza) zijn niet echt uniek te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19

Format-C

Tracing Rays

Welke fatsoenlijke racegames zijn er momenteel voor de PS 4 dan?

Ik ga volgende week een console kopen (relaxed), maar zit een beetje met hetzelde als de TS.

XBOX: Forza (ge-wel-dig!), Halo, Gears
PS4: racegame (???), Last of Us, Nathan Drake Collection (moet Last of Us en Drake beide nog spelen! :D )

-En hoe zit het met de stabiliteit van PSN vs Live!?
-Framedrops in sommige games bij PS4?
-PS4 als mediaplayer vs XBOX (MKV of XVID HD films van externe schijf of USB stick?)?

Ik neig er naar een PS4 te halen...

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 07-10-2015 10:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

bram1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Unieke franchises? Shooters en racers zijn in mijn ogen de meest uitgemolken genres die er zijn. De reden dat ik een PS boven een Xbox verkies, zijn juist het ontbreken van unieke exclusieve franchises bij Microsoft. Sony heeft de Naughty Dog games, de Santa Monica games en de Quantic Dream games. Daar staat verder helemaal niets tegenover. Quantum Break gaat wellicht iets unieks toevoegen aan het portfolio, maar verder vind ik het niet veel. Titanfall 2 gaat multiplatform en Tomb Raider (ook niet uniek, want: Uncharted) is slechts een timed exclusive. Wellicht moet ik dan Fable en Crackdown nog noemen als relatief uniek. Maar de flagships van MS (Gears, Halo, Forza) zijn niet echt uniek te noemen.
Misschien zeg ik het verkeerd. Het zijn de onderscheidende franchises voor het platform die iedereen kent. Dat het geen unieke games zijn klopt, maar zo zijn er maar weinig unieke games. Van elk succesvol concept zijn altijd veel games (de een wat beter dan de ander) te vinden. Heb de PS4 voornamelijk voor de Naughty Dog games gekocht en de unieke indies die er zijn. Later toch een One er bij gekocht vanwege backwards compatibility en toch wel Forza, Gears en Halo.
Format-C schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:59:
Welke fatsoenlijke racegames zijn er momenteel voor de PS 4 dan?

Ik ga volgende week een console kopen (relaxed), maar zit een beetje met hetzelde als de TS.

XBOX: Forza (ge-wel-dig!), Halo, Gears
PS4: racegame (???), Last of Us, Nathan Drake Collection (moet Last of Us en Drake beide nog spelen! :D )

-En hoe zit het met de stabiliteit van PSN vs Live!?
-Framedrops in sommige games bij PS4?
-PS4 als mediaplayer vs XBOX (MKV of XVID HD films van externe schijf of USB stick?)?

Ik neig er naar een PS4 te halen...
De PS4 heeft met Driveclub wel echt een toffe racer die ook niet zoveel kost. Het is wel vooral arcade. Als sim heb je dan Project Cars, maar die is ook op de One. Ik weet niet of hij beter/slechter is dan Forza, maar veel zal het elkaar niet ontlopen.

Framedrops in PS4 games komen net zovaak voor als bij One games. Het kan per game verschillen, maar de een heeft er niet meer last van dan de ander. Over het algemeen is de PS4 wel een stukje krachtiger wat je vaak terugziet in de resolutie van games. Om het verschil echt te zien moet je de games wel naast elkaar zien draaien.

Als mediaspeler vind ik ze allebei nog niet denderend. Ze ondersteunen wel MKV bestanden, maar vaak niet de audio codecs die er bij zitten. Daarnaast heb je bij de One weer het probleem dat Netflix bij veel mensen hapert. De PS4 maakt voor mij dan weer te veel geluid om echt als mediaspeler te gebruiken.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:15
TheFXboy schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:38:
Beste tweakers,

Omwille een goede videokaart al gauw 200 tot 300 euro kost, besloten om een console te kopen. De bundels lijken wel wat te hebben! Mijn voorkeur gaat uit naar de witte PS4. Zelf vind de interface, games en prijzen van de Xbox One bundels stukken interessanter. Qua gameplay, kwaliteid, snelheid is de PS4 wel de topper!

Dit soort topics doet mij altijd denken aan de geschikt/ongeschikt reclame in de snackbar. Kies je een kroket of een frikandel.
Hoe moeilijk is het om zelf een keuze te maken? Alle reacties die je krijgt is puur persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
TheFXboy schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:38:
Beste tweakers,

Maar elke game is letterlijk minimaal 2x duurder op de consoles dan op de pc... Ik neem aan dat je niet veel games speelt dan? Als het om kosten gaat? 25-30 versus 60-70 euro tikt snel aan hoor... Heel snel. ;) En als je console kwaliteit graphics etc wilt kost die kaart eerder de helft van 300 ;)

Om maar even advocaat van de duivel te spelen. (en ik zelfs als console en pc gamer gek word van dat prijsargument wat ongeveer tien jaar geleden relevant was O-) )

Ps4 of Xbox one? Indien geen pc zou ik simpelweg gaan voor de console waar een vriend of vrienden op spelen. Of als er een belangrijke exclusieve franchise is die je niet wilt missen.

Beiden machines zijn even goed/slecht als je alles bij elkaar op telt... Ps4 is sneller, sure, Xbox one wat stabielere framerates hier en daar, sure. Maar voor een groot performance verschil kijk je niet tussen Xbox en ps4, maar komt het platform dat hier niet tot de opties behoort eerder naar voren ;)

Zelf een hele tijd ps4 gehad en was op zich een heel fijn apparaat met een paar sterke exclusives.

[ Voor 24% gewijzigd door Brutal1ty op 07-10-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Hierboven: de meeste nieuwe releases vind je al voor € 50,- (bij MM vaak nog lager), dus dan betaal je flink teveel voor je games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07

Rmg

Brutal1ty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:16:
[...]

Maar elke game is letterlijk minimaal 2x duurder op de consoles dan op de pc... Ik neem aan dat je niet veel games speelt dan? Als het om kosten gaat? 25-30 versus 60-70 euro tikt snel aan hoor... Heel snel. ;) En als je console kwaliteit graphics etc wilt kost die kaart eerder de helft van 300 ;)

Om maar even advocaat van de duivel te spelen. (en ik zelfs als console en pc gamer gek word van dat prijsargument wat ongeveer tien jaar geleden relevant was O-) )

Ps4 of Xbox one? Indien geen pc zou ik simpelweg gaan voor de console waar een vriend of vrienden op spelen. Of als er een belangrijke exclusieve franchise is die je niet wilt missen.

Beiden machines zijn even goed/slecht als je alles bij elkaar op telt... Ps4 is sneller, sure, Xbox one wat stabielere framerates hier en daar, sure. Maar voor een groot performance verschil kijk je niet tussen Xbox en ps4, maar komt het platform dat hier niet tot de opties behoort eerder naar voren ;)

Zelf een hele tijd ps4 gehad en was op zich een heel fijn apparaat met een paar sterke exclusives.
Vergeet niet dat er ook nog iets is als "Games with gold" dat zijn maandelijks "gratis" games bij je xblive abbonement ( en playstation heeft vast ook zoiets ). Waar maandelijks wel een 3A title bijzit.

Dat is maandelijks ongeveer 60 euro aan games, waar je voor 24 maanden xbl 70 euro voor betaalt. Samen met deals with gold zijn de games, zolang je een beetje mazzel hebt met het aanbod niet meer heel veel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Account sharen met iemand, ik doe account sharen met broertje, nieuwste games max 35 euro pp.
Dalijk uncharted collection voor 30 euro halen. Als je dan ook nog eens amerikaanse account hebt kan het nog goedkoper. Helaas is mn broertje zn account NL.
Hebben al flink wat games zo gekocht, en dan blijft gamen leuk. Zeker door de vele bagger games is dan 30 euro (voor bv pcars op ps4) een mindere miskoop dan 60 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:25
Kijk wat je vrienden hebben. als je met ze samen wil gamen koop je hetzelfde:)
en anders gewoon beide toch is t probleem opgelost (A)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
De Ps4 media player is een place holder. Wat we nu hebben is nog maar het begin. Op Neogaf gaan al enkele maanden artikelen rond omtrent de nieuwe video specificaties die eraan komen en waar Sony op schijnt te wachten (later dit jaar).

Anyway, qua line-up voor eind dit jaar heeft MS idd 2 "grote" games. Forza is onderhand al uit dus deze zie ik niet zo gauw als eindejaars topper. Persoonlijk stelt het geen ruk voor namelijk. Ten eerste koop je geen console puur voor wat er aan het einde van het jaar komt. Daarbij is Halo 5 ook het enige spel die het meest zal verkopen. Ik verwacht niet zoveel van Tomb Raider namelijk, waarbij dit spel ook nog eens gewoon op de PS4 komt. Forza is al uit maar heb niet zozeer het gevoel daf Forza 6 zo'n grote game is geworden namelijk.

Er zijn dit jaar al veel meer verschillende soorten games exclusief voor de PS4 uit gekomen. Veel meer variatie als je mij vraagt. Microsoft heeft straks dan 2 grote namen, Sony heeft dan weer grote deals met EA (Battlefront), Activision (Destiny en COD). En daarbij komen er vast nog wel verrassingen voor eind dig jaar uit. Binnenkort Paris Game Show en later dit jaar PlayStation Experience.

Als je daadwerkelijk naar games gaat kijken, dan heeft Microsoft helemaal niet zoveel te bieden gehad en te bieden in de toekomst. Als je echt variatie wilt, dan moet je zeker niet bij Microsoft kijken.

Qua online games is er totaal geen verschil tussen beide consoles. Hoor mensen nog steeds weleens roepen dat PSN slecht is, maar wat is slecht? Het downloaden en daadwerkelijk online spelen zijn 2 verschillende dingen, waarvan ik bij dat eerste al 1,5 maand geen last meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonstar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07-2022
grootste minpunt van ps4 geen ondersteuning van externe harde schijf heb veel spelen
speel veel door elkaar 500 g zo vol heb geen zin om die te veranderen
tof xbox one kan mijn externe harde schijf overal mee naar toe nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:09
baronruud schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:55:
Er kiezen meer mensen voor een PS4 dan een Xbone.....zal wel met een reden zijn ;)

Maar ligt eraan welke games je wil doen, welke console je vrienden hebben etc.
Prestaties zijn nagenoeg hetzelfde. Om films te streamen kun je beter een mediaplayer oid gebruiken.
Console is om te gamen...
Schaapjesvolk.

@ TS:

-Controller: Xbox One
-Uiterlijk van de console zelf: PS4, met als minpunten die geile led strip op de console en die lightbar op de controller
-Exclusives: PS4 voor mij, Bloodborne/The Last Of Us etc
-PSN vs XBL: XBL vooral qua downloadsnelheid. XBL heeft nu wel vaker problemen, maar heb er persoonlijk nooit last van. Verder altijd gezeik gehad met downloadsnelheden op mn PS4, heb dikke stront sneller een kleiberg op zien gaan. Op mn Xbox One haal ik nu gemiddeld tussen de 110 en 130mbs.
-Algemene UI en opties e.d. Xbox One

Verder zit er weinig verschil tussen. Vind 't persoonlijk ook een vette + dat ik gewoon een externe HDD op mn Xbox One kan aansluiten en die ook gewoon kan gebruiken (geen idee of dat inmiddels met de PS4 mogelijk is). EDIT; Aan de comment van loonstar te zien niet dus. Een nieuwe HDD in de PS4 is vrij prijzig omdat deze 2.5" moet zijn, in de Xbox One kun je volgens mij zo een beetje alles prikken wat er is zolang 't boven de 250gb zit dacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door aevitas1 op 08-10-2015 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Voor mij heeft de XBox One ook de absolute voorkeur. Gamen op de Xbox is voor mij een stuk meer ontspannend dan op een Playstation. De controller en het netwerk zijn hier voornamelijk debet aan. Tevens zijn de prijzen voor de games en online gamen een stukje goedkoper dan bij Sony. Het delen van games op een Xbox kost je al snel niet meer dan 20 a 25 euro voor een nieuw spel. De externe hardeschijf is ook een enorm pluspunt.

Wat games betreft gaat het om je eigen smaak. De Xbox heeft een beter 2015 en de Playstation waarschijnlijk een beter 2016 als we afgaan op de trailers.

De belangrijkste reden om te kiezen voor een bepaalde console zijn je vrienden. Wat hebben die? Hebben die een Playstation, dan ga je voor de Playstation. Zoveel verschilt het ook weer niet met de Xbox.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
loonstar schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:45:
grootste minpunt van ps4 geen ondersteuning van externe harde schijf heb veel spelen
speel veel door elkaar 500 g zo vol heb geen zin om die te veranderen
tof xbox one kan mijn externe harde schijf overal mee naar toe nemen
Nog nooit gehoord, dit "minpunt". Je kunt de interne schijf tenminste uitbreiden, wat heel veel mensen ook doen. Eén klepje en één schroefje en hij is los. Ik heb er al tijden 2TB in zitten. Waarom zou je dat ding mee willen slepen eigenlijk? Aan de andere kant stop je natuurlijk veel makkelijker een PS4 in je rugzak dan een Xbox One.
aevitas1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 02:40:
[...]

Verder zit er weinig verschil tussen. Vind 't persoonlijk ook een vette + dat ik gewoon een externe HDD op mn Xbox One kan aansluiten en die ook gewoon kan gebruiken (geen idee of dat inmiddels met de PS4 mogelijk is). EDIT; Aan de comment van loonstar te zien niet dus. Een nieuwe HDD in de PS4 is vrij prijzig omdat deze 2.5" moet zijn, in de Xbox One kun je volgens mij zo een beetje alles prikken wat er is zolang 't boven de 250gb zit dacht ik.
Behalve dat de downloads op PSN veel sneller zijn geworden sinds de 3.00 update. Gisteren in een kleine 2 uur Uncharted à 45GB binnen gehengeld, waarbij ik al binnen een paar minuten aan het eerste deel kon beginnen. Downtime heb ik daarnaast ook al een tijdje niet meer ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 08-10-2015 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
De interne schijf verwisselen of er een externe hardeschijf aanhangen is erg persoonlijk. Ik zelf sleep liever een externe hardeschijf of USB mee dan een hele console, maar goed.

Tevens woon ik nu in het buitenland en ben blij dat ik niet de hele Xbox heb moeten meenemen in het vliegtuig. De externe hdd was voldoende.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Brutal1ty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:16:
[...]

Dat geldt voor jou misschien maar ik heb nog nooit meer dan 5 tientjes betaald voor een game op de XBO of PS4 terwijl ik ze wel op de releasedag speel.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Spacey23 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:07:
De interne schijf verwisselen of er een externe hardeschijf aanhangen is erg persoonlijk. Ik zelf sleep liever een externe hardeschijf of USB mee dan een hele console, maar goed.

Tevens woon ik nu in het buitenland en ben blij dat ik niet de hele Xbox heb moeten meenemen in het vliegtuig. De externe hdd was voldoende.
Dan kan het een voordeel zijn. Aan de andere kant: als je cash hebt voor 2 consoles, moet een 2e HDD ook niet al te zwaar op de portemonnee liggen. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door bram1984 op 08-10-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Grootte, gewicht of geluid zou ik sowieso niet snel zwaar mee laten wegen. Enige wat zwaar moet wegen zijn wat je vrienden hebben, de games, controller en netwerk. Ook in die volgorde zou ik het zoeken.

Denk dat deze topic sowieso overbodig is. Al vaak genoeg voorbij gekomen en besproken dit. Het hangt van je eigen interesses af uiteindelijk.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonstar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07-2022
hier geen snel internet dus spellen steeds op nieuw downloaden is niet te doen en hebben twee ps4 hier staan dan kunnen we ons eigen harde schijf gebruiken
bram1984 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 06:58:
[...]

Nog nooit gehoord, dit "minpunt". Je kunt de interne schijf tenminste uitbreiden, wat heel veel mensen ook doen. Eén klepje en één schroefje en hij is los. Ik heb er al tijden 2TB in zitten. Waarom zou je dat ding mee willen slepen eigenlijk? Aan de andere kant stop je natuurlijk veel makkelijker een PS4 in je rugzak dan een Xbox One.

[...]

Behalve dat de downloads op PSN veel sneller zijn geworden sinds de 3.00 update. Gisteren in een kleine 2 uur Uncharted à 45GB binnen gehengeld, waarbij ik al binnen een paar minuten aan het eerste deel kon beginnen. Downtime heb ik daarnaast ook al een tijdje niet meer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 2 weken een PS4 gehad. De games waren zeer goed.. behalve The Witcher 3, die had
allemaal rare graphics foutjes.. Ik heb hem retour gedaan vanwegge de fan herrie. Hij blaast als een gek.
Ik weet niet hoe dat met de XO zit.. IEmand >>>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 18:50
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:27:
Ik heb zelf 2 weken een PS4 gehad. De games waren zeer goed.. behalve The Witcher 3, die had
allemaal rare graphics foutjes.. Ik heb hem retour gedaan vanwegge de fan herrie. Hij blaast als een gek.
Ik weet niet hoe dat met de XO zit.. IEmand >>>?
Heb zelf ook een PS4 maar dat hoort echt niet. Heb wel gelezen dat dat een vaker genoemd kwaaltje is. Een andere PS4 is dus wellicht stiller. Mijn broertje heeft (ook) een XBO en die is ook gewoon netjes stil.

Over de keuze in het algemeen. Deze zou ik voornamelijk laten afhangen van wat je vrienden hebben, eventuele voorkeur voor de controller (vind ze zelf beide goed) en de voorkeur voor spellen. Ik heb zoals genoemd een PS4 maar zou erg graag Forza kunnen spelen. Had ik een XBO gekocht had ik ongetwijfeld onder andere TLOU en Uncharted erg gemist.

[ Voor 23% gewijzigd door Bazziek op 12-10-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51
Ik wil games alleen maar digitaal. Op de xbox kan je heel gemakkelijk in andere landen shoppen. Zo heb ik Forza 6, Halo 5 MGS5, Tomb raider allemaal voor omgerekend 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze geen van beide, maar als ik er volgend jaar één aanschaf zal het de PS4 zijn, puur omdat het samen met de PS VR een betaalbare virtual riality combi zal zijn (Ik ben geen PC gamer en heb dan ook geen game PC. Komt er ook niet). X One biedt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Wij (mijn vrouw en ikzelf) zijn nu aan het kijken voor onze "eerste console" (Mijn vrouw heeft vroeger Xbox (classic) gehad, ik speelde vroeger op de PC).

We neigen naar Xbox om de volgende redenen:

* PS4 is beter in graphics, maar wij moeten echt met een vergroot glas kijken in vergelijking video's.
* Xbox kun je (goedkoop) externe harde schijven aan hangen (mochten we een collectie opbouwen, dan hebben we altijd intern + 1 of meerdere externe harde schijven, waarbij je nooit een schijf hoeft we te doen)
* Er lijken betere gratis gamen te zitten bij Xbox Live, dan PSN
* Halo en Screambuilder
* goedkope games via 360 compatibiliteit (en marktplaats ;-) )

Maar ook belangrijk:
* Alleen Xbox One kan CDs afspelen, dus kunnen we toe met 1 speler in de woonkamer
* Xbox als mediaspeler ((3D) Blu-ray / CD ) is met onze (infrarood) harmony AB te bedienen
? Xbox schijnt stiller te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
SkyFlyer schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:20:
Wij (mijn vrouw en ikzelf) zijn nu aan het kijken voor onze "eerste console" (Mijn vrouw heeft vroeger Xbox (classic) gehad, ik speelde vroeger op de PC).

We neigen naar Xbox om de volgende redenen:

* PS4 is beter in graphics, maar wij moeten echt met een vergroot glas kijken in vergelijking video's.
* Xbox kun je (goedkoop) externe harde schijven aan hangen (mochten we een collectie opbouwen, dan hebben we altijd intern + 1 of meerdere externe harde schijven, waarbij je nooit een schijf hoeft we te doen)
* Er lijken betere gratis gamen te zitten bij Xbox Live, dan PSN
* Halo en Screambuilder
* goedkope games via 360 compatibiliteit (en marktplaats ;-) )

Maar ook belangrijk:
* Alleen Xbox One kan CDs afspelen, dus kunnen we toe met 1 speler in de woonkamer
* Xbox als mediaspeler ((3D) Blu-ray / CD ) is met onze (infrarood) harmony AB te bedienen
? Xbox schijnt stiller te zijn?
Zeker een aantal goede argumenten. Zelf heb ik geen reden om een Xbox One te kopen, waarbij ik in sommige argumenten ook anders denk, waaronder betere Live titels waar ik het eigenlijk niet geheel mee eens ben. Over het algemeen is PSN superieur aan Live qua titels die je krijgt en die er te koop zijn.

Ik kan verder wel begrijpen dat je je harmony wilt gebruiker vanwege de IR blaster. CD's afspelen zou volgens mij in een update naar de PS4 komen, maar ik verwacht zelf dat deze er pas inzit zodra Sony de media player app heeft aangepast. De gene die de PS4 nu heeft is een namelijk een placeholder.

Misschien interessant om door te lezen. Gaat ook over de Xbox One namelijk: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1086342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CD's. Wel eens van gehoord. Even Googlen wat dat ook alweer zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
offtopic:
Dat gesprek had ik ook met de "verkoper" (Mediamarkt Arnhem):

U wilt een spelcomputer? Dan moet u een PS4 nemen!
-Waarom?
Die neemt iedereen!
-Ok, maar die speelt geen CDs af toch?
CD's?
-Ja, van die ronde zilveren schijfjes waar we vroeger muziek op hadden
Dat weet ik niet, maar je kunt alles spellen vanaf je netwerk
<Facepalm>
-En de opslagruimte op de PS4, kun je die ook met externe harde schijven uitbreiden?
Kan dat dan met de Xbox One?
<Facepalm 2>
-Ok dank je voor je hulp, we kijken even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Het bijdehandje uit willen hangen bij mm verkopers.
<facepalm 3>

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Slordig inderdaad. Een goede verkoper had gewezen op het feit dat je tegenwoordig vrijwel alles kunt streamen en dat de PS4 de mogelijkheid heeft de interne schijf uit te breiden.

Voor twee tientjes koop je tegenwoordig een DVD speler bij de Action, dus ik vind het ook een vrij bizar argument om voor een bepaalde console te kiezen. Begrijp me dus niet verkeerd: als de PS4 dit wel kon en de X1 niet, dan had ik het net zo bijzonder gevonden om dat mee te laten wegen om voor een PS4 te gaan. En als je dan toch CD's wilt afspelen, ga ik er vanuit dat de kans groot is dat je console in je TV meubel in je woonkamer staat en een losse DVD speler niet netjes vindt staan of de ruimte er niet voor hebt. Vreemd dat je dan liever een externe HD aan je console hangt in plaatst van er gewoon een grotere interne in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Met een vergrootglas kijken voor verschil graphics ps4 en x1..
Hmmm heb beide en de stat wars beta is op ps4 900p en x1 720p.
Nou deed letterlijk pijn in mijn ogen toen ik na uren spelen op ps4 de x1 versie opstarte. Heel onscherp en kartels overal.
Dan zou ik eerder een goeie bril aanraden dan kijken met vergrootglas ;)
Tenzij beide games gelijk zijn aan resolutie( wat vrij zeldzaam is nog steeds) dan zie je bijna meteen de blurry beeld op de x1.
Niet dat het ineens graflelijk is op de x1. Maar verschil is er zeker te weten goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Hij heeft een aantal goede en voor hem relevante argumenten. Toch persoonlijk zou ik ook mijn keuze console niet afhangen van een afstandsbediening of het wel/niet kunnen afspelen van CD's. In dit geval is van het laatste nog niet duidelijk wanneer Sony die update gaat uitvoeren.

Binnenkort komt de officiële afstandsbediening uit voor de PS4. Moet eerlijk zeggen dat ik alles prima met mijn controller kan bedienen of stem als het echt moet.
Pagina: 1