Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Martijn2307
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-02 16:03
Hallo allemaal,

Sinds dat het een hele tijd geleden is dat ik mijn pc heb samengesteld en ik hem de laatste tijd wel heel erg langzaam vind worden (met name laden van het spelletje zoals League of Legends) vond ik het maar is tijd om mijn pc te upgraden.

Ik heb mijn pc al een behoorlijke tijd (zo'n 7 jaar?) en ben er tot nu altijd al heel tevreden mee geweest, omdat ik toen die tijd echt een goede game pc bij elkaar had samengesteld. Alleen omdat ik me er helemaal niet meer bezig houd weet ik niet echt meer wat nu een goede upgrade is voor mij.

Wat is je budget?
Rond de 300 euro, liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik geen highend game pc of het beste van het beste hoef.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn pc voor school en wat games. Ik speel voornamelijk League of Legends en die trekt tie nu met mijn huidige specs wel goed, alleen het laden gaat zo vreselijk langzaam.
Ik kan ook maar 1 ding tegelijk doen dus bijvoorbeeld spelletje spelen, muziek op de achtergrond en wat sites open, kan ik dus nu echt niet meer doen omdat die dan helemaal vastloopt.

Ik zou graag van jullie willen weten welke onderdelen ik moet kopen om gewoon goed een spelletje zoals League of Legends te kunnen spelen en dingen op de achtergrond te kunnen laten draaien zonder problemen. Ik heb momenteel geen flauw idee wat nu goed of slecht is dus ik sta voor alles open. Mijn vader zei wel dat ik misschien het beste voor de core i5 kon gaan met 8gb werkgeheugen alleen weet ik niet hoe jullie daarover denken?

Mijn huidige specs zijn:

Moederbord: Asus P5K
Proccesor: Core 2 Duo E8400 3.00 GHZ
Werkgeheugen: 2 GB kingston werkgeheugen
Videokaart: Nvidia Geforce 8800GT 512 mb

Graag hoop ik dat jullie mij kunnen helpen, en waar ik dit eventueel het best kan kopen.

Alvast bedankt!

Martijn

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Met jouw eisen is een upgrade van je RAM naar 4 of zelfs 8GB en een SSD zo ongeveer het beste wat je kan kopen zonder over te gaan op het (compleet) vervangen van wat je nu al hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Martijn2307
Dus het upgraden naar een nieuw moederbord, processor, werkgeheugen en videokaart is niet nodig volgens jou?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Martijn2307 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:51:
Dus het upgraden naar een nieuw moederbord, processor, werkgeheugen en videokaart is niet nodig volgens jou?
Nee, het upgraden van mobo, cpu, RAM & GPU past echt niet binnen het budget van 300 Euro.

Persoonlijk zou ik er niet eens een SSD inzetten; alhoewel je de snelheid iets zal merken, gaat het hier wel over een mainboard met suboptimale chipset.

Als er inderdaad weinig budget is, is uitbreiding van het RAM (tot maximaal 8GB totaal) en eventueel een snellere tweedehands 775-CPU het best haalbare.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Martijn2307
MAX3400 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:54:
[...]

Nee, het upgraden van mobo, cpu, RAM & GPU past echt niet binnen het budget van 300 Euro.

Persoonlijk zou ik er niet eens een SSD inzetten; alhoewel je de snelheid iets zal merken, gaat het hier wel over een mainboard met suboptimale chipset.

Als er inderdaad weinig budget is, is uitbreiding van het RAM (tot maximaal 8GB totaal) en eventueel een snellere tweedehands 775-CPU het best haalbare.
Ik heb wel budget, maar vind het zonde om gelijk zoveel geld ervoor neer te leggen. Ik heb er zo'n 300 euro voor over, en duurder hoeft het niet voor mij. Maar wat zou ik dan het beste kunnen aanschaffen volgens jou?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Voor een ieder die geen ssd gebruikt is het echt aanbevolen wel een ssd te gaan gebruiken. Een ssd is ten opzichte van een 'standaard' hdd echt een serieuze vooruitgang. Mijn 'oude' pc heeft ook een Asus P5Q Deluxe socket 775 moederbord en 'slechts' sata-300, maar het verschil tussen een ssd en een hdd is zelfs bij deze oudere pc duidelijk merkbaar. Een ssd zou ik daarom met klem aanraden.

Die 2GB aan ram die je nu hebt is echt veel te weinig om te multitasken.
De processor voldoet naar mijn mening nog wel, voor dat geen wat jij er mee doet.

Martijn, in jouw situatie zou ik kiezen voor de volgende updates:
- pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
- Meer ddr2 geheugen. Jouw moederbord ondersteund 8GB totaal. Kijk op V/A of er een tweaker is die nog een setje ddr 2 1066*/800/667 MHz, non-ECC, ongebufferd geheugen heeft liggen. Controleer aan de hand van de QVL lijst van jouw moederbord welk type geheugen je bij kan plaatsen.
- pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP - Deze GTX 750Ti maakt gehakt van je oude 8800GT, maar nog geen gehakt van je portemonnee. :)

Totale kosten: ~52 euro voor de ssd, 2 of 3 tientjes voor 2 of 4GB extra ram en 122 euro voor de videokaart, totaal ongeveer rond de 200 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 05-10-2015 21:13 ]

Mijn YouTube Channel

• Martijn2307
Snowwie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:05:
Voor een ieder die geen ssd gebruikt is het echt aanbevolen wel een ssd te gaan gebruiken. Een ssd is ten opzichte van een 'standaard' hdd echt een serieuze vooruitgang. Mijn 'oude' pc heeft ook een Asus P5Q Deluxe socket 775 moederbord en 'slechts' sata-300, maar het verschil tussen een ssd en een hdd is zelfs bij deze oudere pc duidelijk merkbaar. Een ssd zou ik daarom met klem aanraden.

Die 2GB aan ram die je nu hebt is echt veel te weinig om te multitasken.
De processor voldoet naar mijn mening nog wel, voor dat geen wat jij er mee doet.

Martijn, in jouw situatie zou ik kiezen voor de volgende updates:
- pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
- Meer ddr2 geheugen. Jouw moederbord ondersteund 8GB totaal. Kijk op V/A of er een tweaker is die nog een setje ddr 2 1066*/800/667 MHz, non-ECC, ongebufferd geheugen heeft liggen. Controleer aan de hand van de QVL lijst van jouw moederbord welk type geheugen je bij kan plaatsen.
- pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP - Deze GTX 750Ti maakt gehakt van je oude 8800GT, maar nog geen gehakt van je portemonnee. :)

Totale kosten: ~52 euro voor de ssd, 2 of 3 tientjes voor 2 of 4GB extra ram en 122 euro voor de videokaart, totaal ongeveer rond de 200 euro.
Beste Snowwie,

Heel erg bedankt voor dit advies! Hier heb ik zeker wat aan en ligt prima binnen mijn budget!
Mocht ik na deze upgrades nou nog niet tevreden zijn (wat mij sterk lijkt) en ik wil een andere processor aanschaffen, welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Want wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de processor die ik nu heb, en of ik een core i5 of dergelijke erbij neem? En passen al deze componenten op elkaar?

Als dit zorgt voor een nog betere prestatie zit ik er misschien nog wel aan te twijfelen om deze ook aan te schaffen. Zodat ik weer een tijdje vooruit kan! :9

• MAX3400

MAX3400

Martijn2307 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:35:
[...]
...Want wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de processor die ik nu heb, en of ik een core i5 of dergelijke erbij neem? En passen al deze componenten op elkaar?
Nee, dat past dus niet; jouw moederbord is socket 775 en daar kan je alleen een Core2Duo of Core2Quad in; geen i5, i7 whatever van de afgelopen 6 jaar ofzo.

• Martijn2307
MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Nee, dat past dus niet; jouw moederbord is socket 775 en daar kan je alleen een Core2Duo of Core2Quad in; geen i5, i7 whatever van de afgelopen 6 jaar ofzo.
Oké dat is duidelijk haha!

Excuus voor al deze vragen, maar het is duidelijk dat ik er vrij weinig over weet en jullie wel.

Mocht ik dit nog willen aanpassen in de toekomst, welke moederbord plus processor zou ik dan het best kunnen aanschaffen?

Want stel ik volg het advies van Snowwie op en ik moet mijn pc later weer upgraden, dan heb ik waarschijnlijk ook niks meer aan dat werkgeheugen? Dan betaal ik liever iets meer dat alles gelijk in 1x goed is. Of zeggen jullie dit past prima bij wat ik doe, en hier kan ik wel weer even mee voorruit.

Verwijderd

Ik zou 2GB geheugen erbij zetten, kost vrij weinig en een SSD erin. De SSD kun je meenemen naar een eventueel volgende systeem.

Dan gaat het laden weer snel en moeten meerdere dingen tegelijkertijd ook weer prima mogelijk zijn door de verdubbeling van het werkgeheugen. Alle andere investeringen is het systeem eigenlijk niet waard en aan jouw beschrijving te zien ook nog niet perse nodig.

• Martijn2307
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:48:
Ik zou 2GB geheugen erbij zetten, kost vrij weinig en een SSD erin. De SSD kun je meenemen naar een eventueel volgende systeem.

Dan gaat het laden weer snel en moeten meerdere dingen tegelijkertijd ook weer prima mogelijk zijn door de verdubbeling van het werkgeheugen. Alle andere investeringen is het systeem eigenlijk niet waard en aan jouw beschrijving te zien ook nog niet perse nodig.
Dan ga ik dat doen!

Ik denk dat ik die videokaart er ook nog bij neem (kan nooit kwaad om een betere videokaart te hebben) omdat ik ook soms nog wat FPS games speel (zoals cod2 en counterstrike go) en merk dat ik soms nog wat fps drops heb.

In ieder geval bedankt allemaal, en ik hou jullie op de hoogte als alles is aangeschaft!

Bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Martijn2307 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat ik die videokaart er ook nog bij neem (kan nooit kwaad om een betere videokaart te hebben) omdat ik ook soms nog wat FPS games speel (zoals cod2 en counterstrike go) en merk dat ik soms nog wat fps drops heb.
Dat zal denk ik niet aan de videokaart liggen, sowieso niet bij CoD2, bij Counterstrike zou het misschien kunnen, die lijkt mij zwaarder. Maar je komt nu sowieso werkgeheugen te kort en dat kan ook wel eens je probleem zijn.

• Martijn2307
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Dat zal denk ik niet aan de videokaart liggen, sowieso niet bij CoD2, bij Counterstrike zou het misschien kunnen, die lijkt mij zwaarder. Maar je komt nu sowieso werkgeheugen te kort en dat kan ook wel eens je probleem zijn.
Dan ga ik die twee componenten eerst proberen. Extra werkgeheugen en een SSD erin en dan kijken of ik zo tevreden ben. Mocht dit niet zo zijn kan ik altijd die extra videokaart erbij nemen.

Verwijderd

Wat voor OS draai je trouwens?

• Martijn2307
Windows 7! en 64 bits uit mijn hoofd.

Ik ben nu niet thuis, dus weet even niet of het 32 of 64 is, maar ik dacht 64 bits windows 7

[ Voor 27% gewijzigd door Martijn2307 op 06-10-2015 10:18 ]

Verwijderd

Een 64 bit Windows 7 is prima, met 32 bit kun je namelijk niet de volledige 4GB werkgeheugen gebruiken. Misschien een goed moment om de gratis upgrade naar Windows 10 te doen? Dan is misschien een upgrade en daarbij niets bewaren wel het slimste, dan heb je een mooie schone Windows installatie. Wel eerst alles backuppen natuurlijk.

• Martijn2307
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:25:
Een 64 bit Windows 7 is prima, met 32 bit kun je namelijk niet de volledige 4GB werkgeheugen gebruiken. Misschien een goed moment om de gratis upgrade naar Windows 10 te doen? Dan is misschien een upgrade en daarbij niets bewaren wel het slimste, dan heb je een mooie schone Windows installatie. Wel eerst alles backuppen natuurlijk.
Klopt daar zat ik ook al aan te denken! Ik kan ook heel me computer opschonen en windows7 opnieuw installeren, alleen weet niet of windows 10 beter is?

Maar windows 10 en mijn videokaart levert geen problemen op?

Verwijderd

In mijn ogen wel, ook stuk sneller. Nee als het goed is niet, nVidia heeft gewoon een Windows 10 driver voor jouw videokaart beschikbaar.

• Snowwie
Martijn2307 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:35:
Beste Snowwie,

Heel erg bedankt voor dit advies! Hier heb ik zeker wat aan en ligt prima binnen mijn budget!
Mocht ik na deze upgrades nou nog niet tevreden zijn (wat mij sterk lijkt) en ik wil een andere processor aanschaffen, welke zou ik dan het beste kunnen nemen?
Je zou dan voor een socket 775 processor moeten gaan. Core i5 en i7 wordt niet door jouw moederbord ondersteund.

Bv. deze
V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q6700 Boxed

Ik heb deze processor zelf ook in mijn oudere pc, maar hij loopt nog steeds als een treintje. Deze processoren worden voor een paar tientjes aangeboden op V/A.

Zie hier de rest van de aanbiedingen van alle socket 775 quad core processors.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:48:
Voor een prikkie heeft ie er nog eens 2GB extra bij. Ik zou gewoon zoeken naar een 4GB setje die hij bij z'n bestaande 2GB setje kan prikken. Dan heeft ie 6GB.

@TS, wat voor soort geheugen heb je nu in je pc zitten? (Je kunt dit met het programma Speccy uitlezen).

Mocht het 800mhz geheugen zijn, dan zou je eventueel deze kit kunnen toevoegen:
V&A aangeboden: Buffalo FSH800D2B-K4G

[ Voor 24% gewijzigd door Snowwie op 06-10-2015 11:47 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Ik vraag mij af wat het voordeel van een quadcore CPU gaat zijn met de games die hij gebruikt. Lijkt mij niet dat dat een voordeel gaat zijn. Waarschijnlijk zal hij hooguit twee cores tegelijkertijd belasten.

Zelfde geld voor 4GB erbij zetten, ik vrij mij af of dat gebruikt gaat worden.

Je kan dus wel van alles in het systeem investeren, maar het is al redelijk oud, voor hetzelfde doet het systeem morgen niks meer. :p

• Martijn2307
Snowwie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:40:
[...]

Voor een prikkie heeft ie er nog eens 2GB extra bij. Ik zou gewoon zoeken naar een 4GB setje die hij bij z'n bestaande 2GB setje kan prikken. Dan heeft ie 6GB.

@TS, wat voor soort geheugen heb je nu in je pc zitten? (Je kunt dit met het programma Speccy uitlezen).

Mocht het 800mhz geheugen zijn, dan zou je eventueel deze kit kunnen toevoegen:
V&A aangeboden: Buffalo FSH800D2B-K4G
Ik heb momenteel dit: 2,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 400MHz (5-5-5-15)
En mijn OS is toch 32 bits. Maar ik kan zo de 64 bits op mijn pc zetten. Maar misschien is het dan beter om gelijk windows 10 erop te gooien.

• Snowwie
Dat is inderdaad 800mhz ddr geheugen, maar dus met een CL van 5. Welk merk? Welk type?

Het eerder genoemde Buffalo geheugen heeft een CL van 4, dus dat gaat waarschijnlijk niet lekker werken.

Als je je geheugen wilt uitbreiden is het belangrijk dat de toegevoegde dimmetjes dezelfde specificaties hebben als de al aanwezige dimmetjes. Of je kunt een complete 8GB set kopen die de bestaande dimmetjes compleet vervangt.

Mijn YouTube Channel

• Martijn2307
Snowwie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:00:
Dat is inderdaad 800mhz ddr geheugen, maar dus met een CL van 5. Welk merk? Welk type?

Het eerder genoemde Buffalo geheugen heeft een CL van 4, dus dat gaat waarschijnlijk niet lekker werken.

Als je je geheugen wilt uitbreiden is het belangrijk dat de toegevoegde dimmetjes dezelfde specificaties hebben als de al aanwezige dimmetjes. Of je kunt een complete 8GB set kopen die de bestaande dimmetjes compleet vervangt.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet meer weet... kan het ook nergens meer vinden, heb wel de doos van me moederbord gevonden waar nog alles inzat, maar dus niet van me werkgeheugen. Uit mijn hoofd was het OCZ werkgeheugen

• MAX3400

MAX3400

Martijn2307 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:10:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet meer weet... kan het ook nergens meer vinden
PC open, DIMM eruit, stickertje nalezen, type-nummer door Google trekken?

Je zal sowieso de PC open moeten maken als je nieuwe spullen koopt; waarom niet goed voorbereiden? Vergeet ook niet dat je mogelijk, indien je toch een tweedehands CPU koopt, ook kennis & ervaring moet hebben hoe je de huidige demonteert incl. koeler en daarna de koeler met nieuwe koelpasta weer monteert.

Ze zeggen wel eens "meten is weten" en je komt heel veel te weten van eerst zelf kijken en dan pas vragen; wij kunnen al helemaal niet vanaf hier zien wat er in de PC zit :)

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 06-10-2015 17:30 ]

• Martijn2307
MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:30:
[...]

Je zal sowieso de PC open moeten maken als je nieuwe spullen koopt; waarom niet goed voorbereiden? Vergeet ook niet dat je mogelijk, indien je toch een tweedehands CPU koopt, ook kennis & ervaring moet hebben hoe je de huidige demonteert incl. koeler en daarna de koeler met nieuwe koelpasta weer monteert.

Ze zeggen wel eens "meten is weten" en je komt heel veel te weten van eerst zelf kijken en dan pas vragen; wij kunnen al helemaal niet vanaf hier zien wat er in de PC zit :)
Daar heb ik mijn vader voor haha O-)
Hij is systeembeheerder dus die weet hoe dat werkt. Alleen hij weet niet welke componenten etc. nu goed en geschikt zijn voor mijn pc. Omdat hij hier ook geen kijk op heeft. Daarom had ik jullie hulp dus nodig.

Ik begin gewoon met een SSD en werkgeheugen, daarna kijk ik wel verder hoe en wat. Alleen moet ik natuurlijk wel weten wat nu goede werkgeheugen voor mij is.

• Snowwie
MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:30:
Hij kan ook het merk en type uitlezen met Speccy. Hierboven al eerder genoemd. Daarvoor hoef je het geheugen niet te verwijderen.

Mijn YouTube Channel

• Martijn2307
Snowwie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:17:
[...]

Hij kan ook het merk en type uitlezen met Speccy. Hierboven al eerder genoemd. Daarvoor hoef je het geheugen niet te verwijderen.
Ik heb Speccy geïnstalleerd alleen kan dat nergens zien? Daardoor kwam ik met die gegevens van mijn werkgeheugen via speccy

edit:

Ah ik heb hem, moest een pijl naar beneden klikken dit is het.

2x:

Type DDR2
Grootte 1024 MBytes
Fabrikant OCZ
Maximale bandbreedte PC2-6400 (400 MHZ)
Onderdeelnummer OCZ2RPR800C31G
Serienummer FFFFFFFF
Week/jaar 165 / 165
SPD Ext. EPP

[ Voor 31% gewijzigd door Martijn2307 op 06-10-2015 18:22 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
Waarom geen i5-750 upgrade setje (2e hands)? je kan voor een euro of 200 toch best een i5-750 of andere 1st gen met mobo, 8GB, (kleine)SSD en HD5830 of vergelijkbaar krijgen?

• Snowwie
Je klikt op het tabje RAM en dan bij SPD kun je per slot bekijken wat er in zit. Hieronder een voorbeeld uit mijn computer:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jpj52x.png

Mijn YouTube Channel

• Martijn2307
Snowwie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:29:
Je klikt op het tabje RAM en dan bij SPD kun je per slot bekijken wat er in zit. Hieronder een voorbeeld uit mijn computer:

[afbeelding]
Ja heb ik gedaan, kijk mijn vorige post :D

Type DDR2
Grootte 1024 MBytes
Fabrikant OCZ
Maximale bandbreedte PC2-6400 (400 MHZ)
Onderdeelnummer OCZ2RPR800C31G
Serienummer FFFFFFFF
Week/jaar 165 / 165
SPD Ext. EPP

• Snowwie
Dat geheugen staat niet op de QVL van je moederbord. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen, een QVL is enkel een lijst van gegarandeerd werkend geheugen. Ander geheugen KAN ook gewoon werken op je moederbord. Welke keuze je nu maakt is aan je zelf. Er staan op Marktplaats een aantal OCZ ddr2 setjes, maar die hebben wat verschillende timings ten op zichte van jouw dimmetjes. De kans is dan vrij groot dat al die dimmetjes niet gaan samenwerken. Dan kun je beter voor een volledige 8GB set gaan, bv de set die ik hier eerder noemde, alwetend dat die dimmetjes allemaal gelijk aan elkaar zijn en dat dat wel gaat werken.
Martijn2307 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:16:
Hij is systeembeheerder dus die weet hoe dat werkt. Alleen hij weet niet welke componenten etc. nu goed en geschikt zijn voor mijn pc. Omdat hij hier ook geen kijk op heeft
Een systeembeheerder die niet weet welke componenten hij nodig heeft? :? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Snowwie op 06-10-2015 18:50 ]

Mijn YouTube Channel

• Martijn2307
Snowwie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:44:
Dat geheugen staat niet op de QVL van je moederbord. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen, een QVL is enkel een lijst van gegarandeerd werkend geheugen. Ander geheugen KAN ook gewoon werken op je moederbord. Welke keuze je nu maakt is aan je zelf. Er staan op Marktplaats een aantal OCZ ddr2 setjes, maar die hebben wat verschillende timings ten op zichte van jouw dimmetjes. De kans is dan vrij groot dat al die dimmetjes niet gaan samenwerken. Dan kun je beter voor een volledige 8GB set gaan, bv de set die ik hier eerder noemde, alwetend dat die dimmetjes allemaal gelijk aan elkaar zijn en dat dat wel gaat werken.

[...]

Een systeembeheerder die niet weet welke componenten hij nodig heeft? :? :?
Hij weet wel welke componenten je nodig moet hebben voor een pc, alleen hij heeft niet zo'n grote expertise zoals jullie dat doen. Daarom vraag ik het hier aan jullie.

Alleen is het wel verstandig om 2de hands zo'n setje werkgeheugen te kopen? Kan je dan niet beter gewoon zon upgradekit kopen met alles erop en eraan. Want als je nieuw dat werkgeheugen koopt ben je ook zo'n 160 euro kwijt voor 8 gb.

• Snowwie
Dat is een overweging. DDR3 is bv. veel goedkoper dan DDR2. Alleen dan moet je ook weer een ander moederbord EN processor kopen. Daar bovenop komt dan een ssd, geheugen en videokaart. Dan heb je zowat een nieuwe pc, maar worden de kosten ook weer aanzienlijker. Maak voor jezelf nu maar eerst uit of je je huidige pc iets wilt upgraden of dat je een compleet nieuw systeem wilt bouwen.

Prestaties zijn meestal evenredig aan de kosten. Jij kunt zelf bepalen tot hoever je wilt gaan.

2e hands geheugen kopen is geen probleem. Het is geen mechanisch iets, dus snel kapot gaan doet het niet. En als het werkt is het nog feitelijk als nieuw.

[ Voor 14% gewijzigd door Snowwie op 12-10-2015 18:27 ]

Mijn YouTube Channel

• Martijn2307
Nou alles is erin gezet en het loopt als een treintje! Ik heb uiteindelijk de SSD, 8gb werkgeheugen en de gtx750i videokaart gekocht.

Windows 10 erop gezet en alles werkt perfect, laden van spelletjes gaat snel, snel bladeren door internet pagina's, het loopt allemaal weer soepel.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie advies en informatie.

• Snowwie
Mooi dat alles goed samen gekomen is, ook met dat geheugen waar je nog over twijfelde.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1