Toon posts:

HP Probook 6550B start niet op!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb van mijn neef een HP Probook 6550B gekregen die niet meer werkt. Hij gaf aan dat hij hem 1 jaar niet heeft aangezet en dat die het hiervoor wel deed.

Als ik op de powerknop druk krijg ik geen een geluid blijft alleen het stroomtekentje knipperen.
Ik heb al geprobeerd om zonder batterij incl voeding op te starten maar dan doet die helemaal niks en knippert er ook niks. Op batterij zonder voeding knipper er ook niks en geeft hij ook geen geluid.

Weet een van jullie misschien waar dit aan kan liggen ?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Omdat met batterij er wel een lampje gaat knipperen maar zonder batterij en wel op voeding geen zou ik eerst eens de adapter en stekker doormeten of een andere proberen. Wellicht is die gewoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baudu schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:23:
Omdat met batterij er wel een lampje gaat knipperen maar zonder batterij en wel op voeding geen zou ik eerst eens de adapter en stekker doormeten of een andere proberen. Wellicht is die gewoon kapot.
Ik heb al 2 adapters geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel toevallig met 2 x 90 watt adapter geprobeerd. Kan het misschien een andere wattage adapter zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een HP probook 6550 is denk ik geen 130w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou hem eerst even een tijdje laten opladen als je dat nog niet geprobeerd hebt. Verder heeft HP uitgebreide informatie op hun site staan, pak de data daar er even bij, dan weet je snel genoeg wat knipperende LED's betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:00:
Ik zou hem eerst even een tijdje laten opladen als je dat nog niet geprobeerd hebt. Verder heeft HP uitgebreide informatie op hun site staan, pak de data daar er even bij, dan weet je snel genoeg wat knipperende LED's betekenen.
hij is al 2 uur aan de lader, de knipperende led geeft aan dat er iets is met het stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Post even het HP-nummer van je oplader en zoek ook zelf even uit of die oplader precies voor dat model gemaakt is. Verder kan het zijn dat de accu kapot is en dus het opstarten verhindert en dat de firmware het niet toestaat zonder accu op te starten.

Een ander mogelijkheid is dat je adapter niet genoeg stroom levert of dat je adapter aansluiting op de laptop stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:04:
Post even het HP-nummer van je oplader en zoek ook zelf even uit of die oplader precies voor dat model gemaakt is. Verder kan het zijn dat de accu kapot is en dus het opstarten verhindert en dat de firmware het niet toestaat zonder accu op te starten.

Een ander mogelijkheid is dat je adapter niet genoeg stroom levert of dat je adapter aansluiting op de laptop stuk is.
Ik heb een Dell lader 90W gebruikt omdat deze gelijk zijn als die van HP. Wat je zegt m.b.t. dat de accu stuk is en de firmware kan hinderen dat er niet zonder accu opgestart mag worden kan theoretisch wel. Hoe zou ik dit kunnen uitsluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik denk niet dat die gelijk is, lijkt me sterk. Alleen al de ID chip kan nooit hetzelfde zijn. Dat een stekker past en de getallen ongeveer overeen komen zegt tegenwoordig niet zo veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:41:
Ik denk niet dat die gelijk is, lijkt me sterk. Alleen al de ID chip kan nooit hetzelfde zijn. Dat een stekker past en de getallen ongeveer overeen komen zegt tegenwoordig niet zo veel meer.
Hoe kan ik weten welke lader bij deze laptop hoort dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:18:
[...]

Hoe kan ik weten welke lader bij deze laptop hoort dan ?
Dat staat uiteraard op de website van HP, maar ook vaak op de laptop en in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic heb ik inmiddels weer heropend omdat ik weer aan de slag ben met de laptop.

De laptop heb ik inmiddels helemaal uit elkaar en er is niet veel over van de laptop.

Kwam componenten is alleen de processor aangesloten en krijg ik nog steeds 8 knipperlichten van de stroomicoon op de laptop wanneer ik de laptop aan wil doen.
Zelfde verschijnselen heb ik ook wanneer ik de processor eraf haal.

Heeft iemand nog een tip voor me ?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Doet hij zonder batterij ook niks?

Anders valt het nog te proberen om zonder batterij en zonder adapter de aanknop voor 30s in te houden en dan opstarten zonder batterij. Schijnt soms te werken, maar voor mij eerlijk gezegd nog nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Oh, en ik heb hiervoor nog een moederbordje liggen zonder ethernetpoort mocht je geïnteresseerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvanpruissen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:27:
Doet hij zonder batterij ook niks?

Anders valt het nog te proberen om zonder batterij en zonder adapter de aanknop voor 30s in te houden en dan opstarten zonder batterij. Schijnt soms te werken, maar voor mij eerlijk gezegd nog nooit :D
Zonder batterij doet die ook niks, dat is een veel oplossende antwoord heb ik gelezen op fora. Maar helaas mocht dat bij mij niet baten :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvanpruissen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:28:
Oh, en ik heb hiervoor nog een moederbordje liggen zonder ethernetpoort mocht je geïnteresseerd zijn...
Hallo,

Ik stuur je even een PM :)

Mvg,
Pagina: 1