Ik heb samen met mijn dochter (6) een pc gebouwd (heb er zelf al veel gebouwd dus was geen probleem)
Hij bestaat uit
- a4-5300 cpu
- gig f2a85x mobo
- sharkoon kastje
- boxed koeler
- cx450 voeding
Nou is het probleem dat de eerste paar dagen draaide hij goed op win7 ze heeft eigenlijk alles kunnen doen, maar hij sloeg vast en kon alleen uit met reset knop.
Bij het opstarten piepte hij 8 keer kort 3 keer lang.
Na alles nagekeken te hebben en niet werkend te krijgen begonnen met verwisselen van het geheugen.
1 stick eruit en hij werkte.
Maar nu doet hij het een paar uur en begint het gezeur weer van voren af aan.
Ik ben nu 2 weken verder, en heb alle mogelijke combinatie met 3 verschillende setjes geheugen (adata corsair en onbekend merk) geprobeerd, en soms pakt hij er 1 de andere keer weer 2, soms start hij op soms begint hij meteen te piepen.
Bij testen van het geheugen via memtest (als hij een keer wilde opstarten) kreeg ik meteen foutmeldingen bij alle reepjes, dezelfde reepjes werken probleemloos in mijn pc en in die van mijn vrouw.
Dus ik denk dat of het moederbord kapot is of de cpu, het zijn allebei gebruikte onderdelen dus garantie zit er niet meer op.
Heeft iemand enig idee welke van de 2 het meest logische is om te vervangen?
Zelf denk ik het moederbord.
Advies van harte welkom
Hij bestaat uit
- a4-5300 cpu
- gig f2a85x mobo
- sharkoon kastje
- boxed koeler
- cx450 voeding
Nou is het probleem dat de eerste paar dagen draaide hij goed op win7 ze heeft eigenlijk alles kunnen doen, maar hij sloeg vast en kon alleen uit met reset knop.
Bij het opstarten piepte hij 8 keer kort 3 keer lang.
Na alles nagekeken te hebben en niet werkend te krijgen begonnen met verwisselen van het geheugen.
1 stick eruit en hij werkte.
Maar nu doet hij het een paar uur en begint het gezeur weer van voren af aan.
Ik ben nu 2 weken verder, en heb alle mogelijke combinatie met 3 verschillende setjes geheugen (adata corsair en onbekend merk) geprobeerd, en soms pakt hij er 1 de andere keer weer 2, soms start hij op soms begint hij meteen te piepen.
Bij testen van het geheugen via memtest (als hij een keer wilde opstarten) kreeg ik meteen foutmeldingen bij alle reepjes, dezelfde reepjes werken probleemloos in mijn pc en in die van mijn vrouw.
Dus ik denk dat of het moederbord kapot is of de cpu, het zijn allebei gebruikte onderdelen dus garantie zit er niet meer op.
Heeft iemand enig idee welke van de 2 het meest logische is om te vervangen?
Zelf denk ik het moederbord.
Advies van harte welkom