Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers,

Ik maak als een bijbaantje pc's en hackintoshes. (website: cps-nl.wix.com/cpcs)

Nu heb ik voor de vakantie deze pc gebouwd:

GIGABYTE Z97X-UD3H (R1.0)
intel core i7 4790K
Arctic cooling freezer 7 rev. 2
cooler master g650m psu
cooler master silence 452 case met alle fans er nog in
250gb crucial x100 ssd (plus later nog een 500gb samsung 840 evo van de klant zelf)
eega gtx 750ti
16 (2x8) gb crucial DDR3 1600 mhz ram

gekocht op megekko.nl

Het systeem draait os X YOSEMITE met unibeast en HUNTER windows 7 crack

Dit systeem werd tijdens een prime 95 stress test (small FFT) rond de 100 graden. De koeler was nogmaals geïnstalleerd maar zonder resultaat...

afuture (wegschop waar ik andere hackintosh heb gekocht) heeft mij verteld dat dit moederbord soms het voltage veel te hoog zet. standaard was dit tijdens de p95 test ongeveer 1.18v. vrij was 2v ongeveer. ik heb de core verlaagd naar 1.15 maar geen resultaat. Wat er sindsdien wel gebeurde is dat het systeem bij opstarten soms het BIOS splash screen oversloeg. Heel vreemd. Ik heb toen de bios van F7 naar F9 geüpdatet maar geen resultaat.

Over de cpu temps: Ik denk eerlijk gezegd dat de cpu slecht gemonteerd is en dat ik óf een IHS removal moet doen (no way dat ik dat ga doen, is niet eens mn eigen cpu) óf ik moet megekko.nl vragen om retour wat moeilijk is na zo veel tijd... met meegekko zeker (niet zon geweldige shop maar wist ik destijds nog niet)

issues nu:
Skips vaak bios splash screen
cpu wordt 100 graden onder load en crasht wel eens
Wat te doen?

Ander voorbeeld: een week geleden heb ik dit gemaakt:

GIGABYTE Z97X-UD3H (R1.0)
intel core i7 4790K
ANTEC kühler h20 650 waterkoeler
cooler master g750m psu
nzxt s340 case met 2 extra corsair AF120 fans
500gb crucial x100 ssd
16 (2x8) gb crucial DDR3 1600 mhz ram

gekocht bij AFUTURE.nl

Ook os X yosemite en win7 van hunter. Probleem was ook oververhitting maar hier was het voltage 1.45v. VEEL te hoog dus :o
Heb het verlaagd naar 1.15v en was meteen veel beter. zo'n 75 graden in small fit p95 test.

Nu voor de andere problemen:
Toen de klant de pc kreeg had hij een mac compatible toetsenbord en muis. Ook heeft hij een 21:9 1080x2560 LG monitor. Deze sluit hij aan met displayport

De problemen:
BIOS skipt splash screen na BIOS update nog steeds en het allerraarste:
Bij het opstarten in windows 7 gaat heel vaak de power naar USB poorten helemaal uit, muis en toetsenbord werken dus gewoon niet. We hebben dit geprobeerd http://www.techsupportale...g-windows-usb-problem.htm en werkte de 1e keer dat we het probeerden. Meer konden we tot nu toe niet testen.

Allemaal oooontzettend irritant en frustrerend :(

dussssss iemand enig idee wat het probleem is?

gr Kaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 13:28
Slecht gemonteerde CPU kan het niet aan liggen imo, past maar op één manier ;) Ik zou aanraden om in ieder geval de koelpasta en de koeler nogmaals te checken en eventueel een andere koeler (stock?) te proberen.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:21:
Het systeem draait os X YOSEMITE met unibeast en HUNTER windows 7 crack
Vraag je nu hulp terwijl je illegale software draait of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
birdie25 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:25:
Slecht gemonteerde CPU kan het niet aan liggen imo, past maar op één manier ;) Ik zou aanraden om in ieder geval de koelpasta en de koeler nogmaals te checken en eventueel een andere koeler (stock?) te proberen.
Gaan we ook proberen, thanks (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:27:
[...]

Vraag je nu hulp terwijl je illegale software draait of begrijp ik dat verkeerd?
Eigenlijk wel, maar dat is niet een reden om de splash screen over te slaan. overigens is het gewoon windows en is er alleen een crack file toegevoegd, meer niet... Werkt met andere computers wel gewoon. Ik snap dat je het raar vindt maar dat is niet de issue. Overigens gaat de klant naar windows 10 updaten en dan wel gewoon een code kopen, ben benieuwd (: