hardware of software probleem balk in scherm?

Pagina: 1
Acties:

• stefhoorn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
sinds een dag of twee zit er een rare streep in het beeldscherm van mijn laptop dit betreft een horizontale streep op ongeveer 2/3 van het scherm de streep is ongeveer 5mm. de streep flikkert constant (geeft wit of allerlei kleuren weer) als er taken worden uitgevoerd, wat wel vreemd is is dat de muis op deze positie wel gewoon zijn oorspronkelijke kleur blijft behouden. Ook wil de balk nog wel is een aantal seconden verdwijnen en ziet het scherm er weer normaal uit (het aansluiten van een externe monitor levert wel normaal beeld op). hierdoor twijfel ik of het wel een hardware probleem is en mijn vraag is zou dit middels een software reset zijn te op te lossen? (de balk is zichtbaar in een screenshot zie hieronder).

het betreft hier een Sony Vaio T13 (touchscreen) 720p
Windows 10 64bit
een i5-3317u met 4 GB RAM

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/teeiwojasol.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door stefhoorn op 05-10-2015 17:20 ]

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-12 18:51
Kan niet lezen :+

[ Voor 74% gewijzigd door Frostbiter op 05-10-2015 21:14 ]

Verwijderd

Wat gebeurt er als je een andere schermresolutie instelt?

Verwijderd

Ja, wat @JVRadeon vraagt.
Als je het probleem niet hebt met een externe monitor en de muiscursor wel wit blijft, dan kan het gewoon niet aan je video-chip liggen. Misschien een los contactje van je scherm, maar dan zou ik de streep over de gehele beeldbreedte verwachten. Hoe heb je bovenstaande beeld gemaakt, dmv een screenshot? Zo ja, dan zou ik het videogeheugen gaan wantrouwen. Schroef de fps ook eens terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 21:26 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Ehm czar2020, als een scherm defect zou zijn zou je dit niet terug zien op screenshots. Dit is een waarschijnlijk een hardware of driver probleem. Probeer eens een andere driver? Het is niet tegelijk met de upgrade naar Windows 10 gebeurd?

• stefhoorn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
hartelijk dank voor de snelle reacties, het probleem is opgelost de driver was inderdaad de oorzaak.
Pagina: 1