Bluetooth muisje voor professioneel gebruik

Pagina: 1
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 09:27
Ik zoek een?
Bluetooth muis voor professioneel te gebruiken, kantoortoepassingen. Deze zal dus niet dienen om te gamen.

Wat is je budget?
Liefst zo weinig mogelijk, maar prijs/kwaliteit moet in orde zijn. Laten we zeggen max van 50€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn muis moet dus aan volgende zaken voldoen:
- Bluetooth
- Batterij moet lange levensduur hebben. Ik las op verpakking van sommige wireless die al van 18 maanden tot 36 maanden mee gaan! Dat zou leuk zijn!
- Toch een relatief goede sensor, omdat ik deze met klanten ook ga gebruiken, dus op verschillende ondergronden

Wie o wie heeft voor mij de geschikte muis? Want ik vind gewoon weinig info die binnen al mijn criteria passen..

Never ever financial advice...

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb zelf een Microsoft Sculpt Touch die mij, wonderwel, erg goed bevalt. Ik had in eerste instantie mijn twijfels over de touchstrip ipv een muiswiel, maar het werkt in de praktijk prima.
Ik gebruik hem ERG veel en ik kan mij niet herinneren wanneer ik de batterei heb vervangen, dus in die zin zit het goed met het verbruik.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb ze beiden. De Sculpt-Touch en de Sculpt-Gewoon.
Persoonlijk vind ik de Sculpt-Touch ietsje beter. De Sculpt-Gewoon heeft soms last van andere zenders op de 2,4 GHz band, waaronder zelfs magnetrons. De Sculpt-Touch heeft hier veel minder last van, maar ik vind de Gewoon daarentegen weer iets beter in de hand liggen.

De Touch werkt overigens goed op ondergronden van glas. De Gewoon werkt daarop net niet goed genoeg. De Touch werkt ook op glanzende tijdschriften goed, waar de Gewoon soms iets minder goed op werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 05-10-2015 16:55 ]

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Glas ondergronden heb ik nog niet geprobeerd, maar Blutrack is wat mij betreft een eis bij het kopen van een muis. Die muizen werken op bijna elke ondergrond vele malen beter dan andere muizen.

Qua "echte" bluetooth muizen heb je, vreemd genoeg, nog steeds weinig keus. Bovendien staat het meestal niet eens in de spec's. Op mijn surface heb ik maar één usb poort wat alleen zonder muis dongletje voldoende is.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ga naar de lokale computerwinkel en voel even een paar muisjes. Er zijn weinig muizen die 'slecht' zijn, behalve misschien van de B-merken...

• kazzzdafke
Probleem is dat ik dus nergens op de verpakking zie hoe lang de batterij mee gaat.
Alsook, soms staat er zelfs niet bij dat het een BT muis is.

Waarom BT? Omdat mijn laptop maar 2 USB poorten heeft, en ik al een BT receiver heb voor de headset. De andere is voor al de rest maar wil ik niet permanent verbonden hebben voor de muis.

• kazzzdafke
Ik heb dus vandaag de Microsoft BT Mobile 3600 aangekocht.
Pairen is kinderspel dmv BT 4.0 en de BlueTrack werkt inderdaad uitstekend.
Heel erg groot is de muis niet, maar doet alles wat ik ervan verwacht en precies.

http://www.microsoft.com/...uetooth-mobile-mouse-3600

Is blijkbaar nog niet zo lang uit?

Wel 1 vraag: moet ik deze muis uitschakelen als ik mijn laptop uit zet? Zal anders de batterij sneller leeg zijn of..?

[ Voor 15% gewijzigd door kazzzdafke op 23-10-2015 16:35 ]

Pagina: 1