Mijn huidige situatie:
Ziggo modem:
Lan:
Poort 1: Pc
Poort 2: Switch (met 5 apparaten er aan)
Poort 3 : Raspberry pi
Wlan 2.4 GHz:
Een stuk of 5 wifi apparaten.
Wat wil ik?
Het Ziggo modem in bridge zetten, en een losse router kopen. Dit omdat het wifi ruk is, en ik het netwerk hier wil aanpassen.
Eisen:
2 gescheiden Lan netwerken.
2 gescheiden Wifi netwerken. (eigen en gast netwerk, het eigen netwerk moet 2.4 en 5 GHz uitzenden)
Ik draai aardig wat torrents, dus het apparaatje krijgt aardig veel connectie om zijn oren.
Zo zie ik de nieuwe situatie graag. De rechter switch mag eventueel babbelen met het gasten wifi.
De meeste routers hebben wel een optie voor 2 wifi netwerken, maar vrijwel geen de optie tot meerdere LAN netwerken? Dit is wel te doen met dd-wrt / tomato?

Wat heb ik zelf gevonden, welke zal voor mijn situatie het beste zijn?
Ziggo modem:
Lan:
Poort 1: Pc
Poort 2: Switch (met 5 apparaten er aan)
Poort 3 : Raspberry pi
Wlan 2.4 GHz:
Een stuk of 5 wifi apparaten.
Wat wil ik?
Het Ziggo modem in bridge zetten, en een losse router kopen. Dit omdat het wifi ruk is, en ik het netwerk hier wil aanpassen.
Eisen:
2 gescheiden Lan netwerken.
2 gescheiden Wifi netwerken. (eigen en gast netwerk, het eigen netwerk moet 2.4 en 5 GHz uitzenden)
Ik draai aardig wat torrents, dus het apparaatje krijgt aardig veel connectie om zijn oren.
Zo zie ik de nieuwe situatie graag. De rechter switch mag eventueel babbelen met het gasten wifi.
De meeste routers hebben wel een optie voor 2 wifi netwerken, maar vrijwel geen de optie tot meerdere LAN netwerken? Dit is wel te doen met dd-wrt / tomato?

Wat heb ik zelf gevonden, welke zal voor mijn situatie het beste zijn?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus RT-AC66U Zwart | € 117,50 | € 117,50 |
1 | Asus RT-AC68U Zwart | € 138,50 | € 138,50 |
1 | Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) | € 153,04 | € 153,04 |
1 | Netgear R6400 | € 152,51 | € 152,51 |
1 | TP-Link Archer C7 | € 89,- | € 89,- |
1 | TP-Link Archer C9 | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 769,55 |