Nieuwe router, yaay!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Mijn huidige situatie:
Ziggo modem:
Lan:
Poort 1: Pc
Poort 2: Switch (met 5 apparaten er aan)
Poort 3 : Raspberry pi

Wlan 2.4 GHz:
Een stuk of 5 wifi apparaten.

Wat wil ik?
Het Ziggo modem in bridge zetten, en een losse router kopen. Dit omdat het wifi ruk is, en ik het netwerk hier wil aanpassen.

Eisen:
2 gescheiden Lan netwerken.
2 gescheiden Wifi netwerken. (eigen en gast netwerk, het eigen netwerk moet 2.4 en 5 GHz uitzenden)
Ik draai aardig wat torrents, dus het apparaatje krijgt aardig veel connectie om zijn oren.

Zo zie ik de nieuwe situatie graag. De rechter switch mag eventueel babbelen met het gasten wifi.
De meeste routers hebben wel een optie voor 2 wifi netwerken, maar vrijwel geen de optie tot meerdere LAN netwerken? Dit is wel te doen met dd-wrt / tomato?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rkXdFDS.jpg

Wat heb ik zelf gevonden, welke zal voor mijn situatie het beste zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus RT-AC66U Zwart€ 117,50€ 117,50
1Asus RT-AC68U Zwart€ 138,50€ 138,50
1Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)€ 153,04€ 153,04
1Netgear R6400€ 152,51€ 152,51
1TP-Link Archer C7€ 89,-€ 89,-
1TP-Link Archer C9€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 769,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
In de Asus wifi routers zit de optie gastnetwerk, 2.4 en 5GHz (ik heb zelf de RT-N66U).
Je kan met een smart/managed switch VLAN's instellen om alles te scheiden van elkaar en dan ben je denk ik al een eind in de richting.

[ Voor 18% gewijzigd door EverLast2002 op 05-10-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alternatief: Ziggo modem niet in bridge, je eigen router in de DMZ van de Ziggo zetten en de blauwe switch rechtstreeks op de Ziggo modemrouter aansluiten. Wifi van de Ziggo kan evt. uit, of je gebruikt die juist als gastnetwerk.

Niet ideaal met 2x NAT achter elkaar, maar ik heb het op die manier draaien (met een AC-66U) en dat werkt eigenlijk al een paar jaar prima. Maar wellicht dat het met zwaar torrentverkeer minder briljant werkt (al is dat vaak ook vooral een kwestie van je torrent client fatsoenlijk instellen dat ie geen achterlijk aantal (half) open connecties aanhoudt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Kijk eens naar een Draytek Vigor 2132ac.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

De Archer C7 uit je TS is een goede optie (de C5 is hardwarematig minder), ik heb zelf de WDR-4300 voor drie tientjes van Marktplaats gehaald. Daar heb ik OpenWRT op gezet. Gastnetwerken zijn daarop in te stellen.
Ik geloof dat de router van Xiaomi ook OpenWRT ondersteunt. Die kun je ook bestellen als je een beetje wil knutselen.

[ Voor 10% gewijzigd door marcieking op 05-10-2015 17:39 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Orion84 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:16:
Alternatief: Ziggo modem niet in bridge, je eigen router in de DMZ van de Ziggo zetten en de blauwe switch rechtstreeks op de Ziggo modemrouter aansluiten. Wifi van de Ziggo kan evt. uit, of je gebruikt die juist als gastnetwerk.

Niet ideaal met 2x NAT achter elkaar, maar ik heb het op die manier draaien (met een AC-66U) en dat werkt eigenlijk al een paar jaar prima. Maar wellicht dat het met zwaar torrentverkeer minder briljant werkt (al is dat vaak ook vooral een kwestie van je torrent client fatsoenlijk instellen dat ie geen achterlijk aantal (half) open connecties aanhoudt).
2x natten wil ik niet, en wil zoveel mogelijk af van het ziggo modem omtrent de instabiliteit. Vandaar dat ik hem graag in bridge zet.
Ben(V) schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:26:
Kijk eens naar een Draytek Vigor 2132ac.
Helaas valt de Vigor 2132ac valt echt ver buiten mijn budget.
marcieking schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:34:
De Archer C7 uit je TS is een goede optie (de C5 is hardwarematig minder), ik heb zelf de WDR-4300 voor drie tientjes van Marktplaats gehaald. Daar heb ik OpenWRT op gezet. Gastnetwerken zijn daarop in te stellen.
Ik geloof dat de router van Xiaomi ook OpenWRT ondersteunt. Die kun je ook bestellen als je een beetje wil knutselen.
Is even kijken of de Archer C7 ook alternatieve firmware ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dacuuu schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Is even kijken of de Archer C7 ook alternatieve firmware ondersteund..
Wordt ondersteund door OpenWRT, maar alleen de V2.0 versie werkt goed.
For the Archer C7 v1.x the 5GHz 802.11a/n/ac functionality is not supported
De C7 kan ik helaas niet vinden op de DD-WRT website.

En als laatste:
- let bij de C7 ook op het volgende:
Let op: van dit product ondersteunt alleen V2 de 5Ghz-banden 100-140 dmv de radio BR4A (v2).

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-10-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rens-br schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Wordt ondersteund door OpenWRTT, maar alleen de V2.0 versie werkt goed.

[...]

De C7 kan ik helaas niet vinden op de DD-WRT website.

En als laatste:
- let bij de C7 ook op het volgende:

[...]
Dit topic gaat wel over de C7 icm dd-wrt.
Ben ondertussen opzoek naar een goedwerkende router, die zowel openwrt als dd-wrt ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:29
De C7 wordt inderdaad prima ondersteund door DD-WRT (werkt beter dan de eigen firmware imo. :/ ). Er zijn echter tot nu toe alleen beta releases, welke je kan vinden onder Other Downloads -> betas. Dit is inderdaad niet terug te vinden in de Router Database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nadeel van de Xiaomi router is dat deze 10/100Mbit interface heeft:
Connection interface (LAN-Port) 2x 10/100 Ethernet
Login (WAN-port) 1x 10/100 Ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17
Idd, heb de C7 sinds een paar weken, bevalt echt uitstekend. Gast wifi zit in de standaard firmware en kan je instellen op alleen 2.4 of beiden of alleen 5. Standaard firmware gebruik ik overigens naar volle tevredenheid, geen gekke dingen. Het bereik is zo wel in 2.4 als 5 ghz echt zeer goed, ik had als voorganger de WDR-4300 die ook een goed bereik gaf/geeft. De C7 geeft op de bovenverdieping -50 ipv -57 (op 2.4) wat toch een aardige verbetering is kwa bereik.

Voor gescheiden lan netwerken zul je idd met dd-wrt aan de gang moeten want dat zit niet in de standaard firmware. Daar helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of een Mikrtoik RB951G-2HnD. Die heeft zeer uitgebreide mogelijkheden (andere modellen ook). Daar zit helaas geen 5 Ghz. Maar het schijnt dat er laatste kwartaal van dit jaar een model met 5 GHz uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:43:
Of een Mikrtoik RB951G-2HnD. Die heeft zeer uitgebreide mogelijkheden (andere modellen ook). Daar zit helaas geen 5 Ghz. Maar het schijnt dat er laatste kwartaal van dit jaar een model met 5 GHz uitkomt.
Wat betreft router of AP: +1 voor Mikrotik. Zeker waard om eens naar te kijken, niet te duur en een berg van mogelijkheden. De switches van Mikrotik zijn wat minder, hiervoor zal ik gewoon een managed switch van een ander merk gebruiken.
Pagina: 1