W10 installeren op Dell Inspiron 910

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:32
hoi mede tweakers.

ik heb een oude dell inspiron mini 910 van iemand gekregen.

het probleem is nu:
ik had er een ander systeem op geinstaleerd, maar nu wil ik terug naar windows xp, om vervolgens te upgraden naar win7 > win10.

ik heb bekant elke manier geprobeerd die werd aangeraden:
(iso's zijn officieel van microsoft of gemaakt van oude cd's)
ik heb verschillende iso's geprobeerd.

gebruikte programma's:
wintoflash
linuxliveusb
xboot
usbpre
solution (some DOS manner)
flashboot

ik heb geen usb-dvd drive.

de laptop heeft een ssd van 128GB
1gb ram (word geupgrade naar 2gb indien mogelijk)

weet iemand een manier om dit wel te doen?

de win7 is een upgrade license

-----------------------------------
ik ben nu nog 2 iso's aan het testen via wintoflash

mvg
darknessblade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
kun je hier iets mee?
http://windows.microsoft....ing-windows#1TC=windows-7
Optie Aangepaste installatie gebruiken als geen besturingssysteem is geïnstalleerd

Met de optie Aangepast installeert u een nieuwe versie van Windows 7 op de partitie van uw keuze. Hiermee worden uw bestanden, programma's en instellingen gewist. Als er zich bestanden op de partitie bevinden, maakt u hier een back-up van voordat u verder gaat.

Windows 7 installeren op een computer zonder besturingssysteem.

Als u dit wilt, start u uw computer vanaf de installatieschijf of het USB-flashstation met Windows 7.

1. Schakel uw computer in, plaats de installatieschijf of het USB-flashstation met Windows 7 in het schijfstation en sluit uw computer vervolgens af.

2.Start de computer opnieuw op.

3.Druk op een willekeurige toets als dat wordt gevraagd en volg de instructies die worden weergegeven.

4. Geef op de pagina Windows installeren uw taal en andere voorkeuren op en klik op Volgende.

Als de pagina Windows installeren niet wordt weergegeven en u niet wordt gevraagd op een toets te drukken, moet u mogelijk enkele systeeminstellingen wijzigen. Zie De computer starten met behulp van de Windows 7-installatieschijf of een USB-flashstation voor informatie over hoe u dat doet.

5. Klik op Ik ga akkoord met de licentievoorwaarden op de pagina Lees de licentievoorwaarden als u de licentievoorwaarden accepteert. Klik daarna op Volgende.

6. Klik op Aangepast op de pagina Welk type installatie wilt u uitvoeren?.

7. Selecteer op de pagina Waar wilt u Windows installeren? de partitie waarop u Windows 7 wilt installeren, of klik op Niet-toegewezen ruimte als geen partities worden weergegeven en klik vervolgens op Volgende.

Als een dialoogvenster wordt weergegeven waarin staat dat Windows mogelijk aanvullende partities voor systeembestanden maakt of dat de geselecteerde partitie mogelijk herstelbestanden of andere bestanden van uw computerfabrikant bevat, klikt u op OK.

8. Volg de instructies om de installatie van Windows 7 te voltooien, zoals het opgeven van een naam voor de computer en het instellen van een gebruikersaccount.

Opmerkingen

Als u de upgradeversie van Windows 7 gebruikt op een computer waarop geen besturingssysteem is geïnstalleerd, kunt u dit type installatie mogelijk niet activeren. Voor de upgradeversie is het noodzakelijk dat Windows XP of Windows Vista op de computer is geïnstalleerd om Windows 7 te activeren. Tijdens de installatie laat u het vak voor de productcode leeg. U kunt Windows 7 activeren op de website Microsoft Ondersteuning . Zie Fout bij het activeren van Windows 7: ongeldige productcode en Fout bij het activeren van Windows 7: 0xC004F061 voor meer informatie.

Mogelijk moet u stuurprogramma's bijwerken nadat de installatie van Windows 7 is voltooid. Klik hiertoe op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Update . Als Windows Update niet beschikt over het stuurprogramma dat u wilt, gaat u naar Een stuurprogramma bijwerken voor hardware die niet goed werkt of naar de webpagina van het Windows 7 Compatibiliteitscentrum .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Met hardware heeft dit weinig te maken. Schopje naar WOS. Daarbij meteen een minder schreeuwerige, maar wel inhoudelijker titel. All caps houden we hier niet zo van (wat trouwens gek is, want in de rest van je post lijkt je shift-toets ineens stuk), titels met inhoud des te meer. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:32
het is momenteel gelukt,
het probleem lag in de XP iso's. (had officiele CD's naar iso omgezet.)
via een win7 upgrade license heb ik het weten te updaten, daarna naar win10

het werkt nu zonder problemen
op de tablet werkt win10 32bit eigenlijk zeer snel