Toon posts:

People you may know

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit blijft me toch bezig houden. Geregeld zie ik op Facebook onder "mensen die je misschien kent" profielen staan van mensen die ik helemaal niet ken en waarmee ik ook helemaal geen gezamenlijke vrienden heb.

Zo zag ik vandaag een persoon in deze lijst waarmee ik op school zit. Met deze persoon deel ik geen gezamenlijke vrienden. Wel hebben we mail-contact gehad met het adres waar ik mij ook bij Facebook heb geregistreerd. Het kan dus zijn dat Facebook dat uitleest, óf dat zij mij op Facebook heeft opgezocht en ik haar daarom zie.

Van dat laatste word ik een beetje zenuwachtig ;) Dat betekent dan ook dat wanneer ikzelf mensen opzoek, ik in hun PYMK-lijsjte verschijn. Tamelijk ongewenst.

Nou heb ik hier en daar wat gelezen over hoe dit algoritme misschien zou kunnen werken, maar nergens echt een duidelijk antwoord. Tja, het is echt niet reuze belangrijk, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Het komt ook deels uit je whatsapp contacten ben ik wel achter.

Wat ik apart vind is dat ik echt een shitload aan turken in die lijst heb staan. Zowel wonend in Turkije als in Nederland. Terwijl ik écht niet 1 turk ken. Dus hoe ze daar bij komen vind ik erg bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Het is niet meer of minder dan je zelf nu zegt. Daarbij kunnen er ook mensen zijn die via de Facebook app wel hun email app/contacten gekoppeld hebben. En als jij dan 1 keer met ze gemailed hebt verschijnen jullie bij elkaar in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 15:47
Nou wat mij opvalt is dat wanneer iemand bij mij thuis is geweest, al is het maar 1x en ik ken die persoon verder niet dan komt deze persoon ineens voor in Mensen die je misschien kent.

Waarschijnlijk zal dit op GPS geduid zijn en zien ze wanneer je dicht bij elkaar bent geweest. In dit geval bij elkaar op school en zal Facebook erop duiden dat je deze persoon wellicht kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het algoritme zelf zal wel geheim zijn, maar het kan zo zijn dat 2 oud scholieren aangegeven hebben dat ze op een bepaalde school hebben gezeten of iets anders in de omgeving liken.
Vervolgens zit je in dezelfde leeftijdsgroep en dan is de link "snel" gemaakt.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klevertje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:14:
Nou wat mij opvalt is dat wanneer iemand bij mij thuis is geweest, al is het maar 1x en ik ken die persoon verder niet dan komt deze persoon ineens voor in Mensen die je misschien kent.

Waarschijnlijk zal dit op GPS geduid zijn en zien ze wanneer je dicht bij elkaar bent geweest. In dit geval bij elkaar op school en zal Facebook erop duiden dat je deze persoon wellicht kent.
Dat gaat helemaal ver!! 8)7

Ik heb ook wel eens Tinder mensen op Facebook voorbij zien komen. Misschien omdat we nummers hadden uitgewisseld en Messenger dat weer oppakt? Gadverdamme wat creepy eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 15:47
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Dat gaat helemaal ver!! 8)7

Ik heb ook wel eens Tinder mensen op Facebook voorbij zien komen. Misschien omdat we nummers hadden uitgewisseld en Messenger dat weer oppakt? Gadverdamme wat creepy eigenlijk
Vind het ook erg creepy. Maar ga maar eens kijken wat je telefoon bijhoudt waar je overal uithangt. Kun je bij een iPhone iig precies terug zien.

Stel ik ben bij iemand op bezoek en daar is iemand die ik helemaal niet ken, dan komt die vrij snel ineens bij Mensen die je misschien kent. Dus heb echt het idee dat dit een beetje op GPS gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Je wil niet weten wat de facebook app allemaal registreert. (link)

Je kan het een beetje afschermen door de mobiele website te gebruiken ipv de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

Klevertje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:14:

•Hoe het Wi-Fi-netwerk heet waarmee je verbonden bent.

Samen verbonden met zelfde netwerk zo rond dezelfde tijd = je moet elkaar iig gezien hebben = people you may know.

Bovenstaande zijn redenen waarom ik geen Facebook meer heb. Ze weten teveel en je hebt geen inzicht in wat ze er mee doen. Oftewel niet transparant. En ondanks je er niet direct last van hebt kan dit op een gegeven moment wel tegen je gaan werken en onwenselijk zijn.

Voor mij geen facebook meer (maar wel instagram en whatsapp ;-))

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dafuq bro....

Dingen gaan echt te ver. Ik ga Facebook verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hetzelfde. Twee mensen die ik wel op whatsapp heb maar verder niet heb opgezocht ( zij mij ook niet) die vervolgens in je PYMK komen. Niet erg plezierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn vrouw kwam pasgeleden een bediende naar boven van een hotel in Turkije waar we 5 jaar geleden een week verbleven. Wij kenden enkel zijn voornaam en hij onze namen niet. Verder ook niets uitgewisseld of contact gehad, echt bizar.
Pagina: 1