Pc voor minecraft en andere kleine spellen

Pagina: 1
Acties:

• Whitetiger13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-07 00:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil een pc bouwen voor mijn neefjes die veel minecraft spelen op de tablet maar spelen bij mij veel op de pc

Wat mag het systeem gaan kosten?
niet zo veel dacht zelf aan 70 of 80 voor 2 systeempjes

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee ik heb alleen een pre build voeding staat verder geen merk of nummer

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil er graag een intel 775 socket voor gebruiken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee verder geen eisen minecraft en andere kleine games af spelen en internetten
graag wil ik een case gaan modden voor de twee mobos in te bouwen

Wat verwacht je van ons?[i]
ik wil weten wat ik voor dat geld allemaal kan en of het mogelijk is een videokaart erbij kan of dat het budget te weinig dan is en tweede hans mag ook dat is geen probleem

[ Voor 20% gewijzigd door Whitetiger13 op 05-10-2015 15:07 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23

D4NG3R

kiwi

:)

Bijna goed, het is wel de bedoeling dat je zelf een lijstje maakt met componenten die je denkt nodig te gaan zijn zoals is te lezen in het DAA beleid.

Maaruhm: 70 of 80 voor 2 systemen? Ik mag hopen dat je 700 of 800 bedoeld? En vanwaar wil je voor een socket gaan welke zwaar verouderd is?

Ik zou zelf trouwens 2 aparte systemen bouwen, het idee is leuk (2 systemen in 1 kast) maar als ze na verloop van tijd hun eigen plekje willen hebben om te gamen zitten ze daar mee vast.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2015 15:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:16

OB1

als het idd €70/€80 zou je eens kunnen kijken naar een tweedehands console. Op V&A kan je wel wat leuks vinden.
V&A aangeboden: Microsoft Xbox 360 Pro Wit 60GB
V&A aangeboden: Microsoft Xbox 360 Elite Zwart

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

70 / 80 per stuk of gecombineerd?
Per stuk valt er 2e hands nog wel wat te krijgen, maar gecombineerd kan je het net zo goed opgeven.
Dan krijg je bakken metaal die het wonder boven wonder nog doen...

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 05-10-2015 15:15 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
Minecraft hangt best wel op de processor.
Maar moet daar ook nog een scherm bij ps?
Dan kom je echt op oude meuk uit lijkt me zo.

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 22:23

kakashi

respect my authoritah

minecraft lijkt een kleine lichte game maar dat is het verre van
dat spel lust namelijk nog wel wat ram en cpu met 70euro ga je het zeker niet redden

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:17

Detmer

Professioneel prutser

Minecraft draait relatief zwaar, houd daar wel rekening mee. Vanaf ongeveer €75,- 2e hands zijn er systemen te verkrijgen die Minecraft (op low) kunnen spelen, maar het houdt ook echt niet over.
Moet er ook nog randapparatuur bij moet je toch aan de €100,- per stuk denken, uitgaande van ongeveer een 19 inch scherm + muis en toetsenbord erbij. En dit is dan op echt alles op low.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Whitetiger13
Ik was zelf aan het denken dit mobo
V&A aangeboden: MSI P6NGM-L

En

Deze processor

V&A aangeboden: Intel Core 2 Duo E6600 Tray

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ja leuk, maar dan ben je nog niet eens 1/4e van de weg.. Je moet ook nog storage, RAM en een videokaart hebben.

Het budget is gewoon veel en veel te laag.

• Whitetiger13
Of deze pc

V&A aangeboden: Dell Optiplex 740 AMD 5600+ Dualcore systeem (3 stuks beschik...

En de videokaart hoeft niet per se die kan ik nog wel ergens krijgen

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De processor in dat ding is gewoon te traag om MC fatsoenlijk te draaien. Vervolgens moet er ook nog een losse GPU bij komen.

• Whitetiger13
Oke en wat stel jij dan voor en budget max 100 euro ben nog maar kind dus ik werk nog niet

• Arunia
Wat dacht je er van om het gewoon te laten varen?
Moet het vanuit jou komen? Hebben ze het überhaupt nodig? Of wil je het doen omdat ze bij jou ook achter de pc spelen.
Als ze een tablet hebben en ze daar Minecraft prima op spelen. Waarom zou je dat veranderen?

Wat we je proberen uit te leggen, is dat je minecraft met geen mogelijkheid voor dat budget goed kunt laten draaien. Het blijft gewoon een zwaar niet geoptimaliseerd spel.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Whitetiger13 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:42:
Oke en wat stel jij dan voor en budget max 100 euro ben nog maar kind dus ik werk nog niet
Is het een cadeautje van jouw voor hun, of hebben hun ouders jouw gevraagd iets samen te stellen? Want dit budget is gewoon te laag.. Zeker als er 2 systemen moeten komen kijk je 2e hands al snel naar een euro of €125 - €150 (Als het al niet meer is) per stuk.

Ik zou dit plan gewoon laten varen.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2015 15:46 ]

• Whitetiger13
Nee ik bedenk me net ik doe gewoon een systeem en plant er straks als ik werk gewoon nog een bij

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar waarom wil je dit uberhaupt? Ik heb niet het idee dat zij er echt op zitten te wachten, leg dit plan anders eens voor bij je oom en tante en vraag wat zij er van vinden? Misschien willen zij het wel helemaal niet, of vinden ze het juist een fantastisch plan en betalen ze een deel mee.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2015 15:49 ]

• leonvsc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:20
voor 80 euro gaat het niet lukken om een pc voor minecraft te vinden dan zou ik toch gaan doorsparen, bij je ouders, oom of tante neer leggen of laten varen zoals meerdere al zeggen :)

• Arunia
Wat D4NG3R al zegt.

Ga eerst na of je oom en tante dit ook willen. Zij moeten de pc ook nog kwijt in hun huis.
Dit soort dingen moet je iig niet doen zonder het te bespreken en daarnaast, voor 100 euro ga je het ook niet redden. Dan is het het allemaal net niet. Als ze het er mee eens zijn en ze willen wellicht nog wat bij leggen, dan is dat natuurlijk helemaal leuk.
Vergeet niet dat je ook nog allerlei randapparatuur nodig hebt. Scherm, toetsenbord en muis op zijn minst.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Kijk hier bij de spullen tot 100 euro: http://tweakers.net/categorie/713/pcs/aanbod/

Staat genoeg Minecraft-capabel spul tussen, je hebt er geen dikke gpu voor nodig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 14:01
-

[ Voor 104% gewijzigd door Frostbiter op 05-10-2015 16:09 . Reden: Niet relevant ]

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

Whitetiger13 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:06:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil een pc bouwen voor mijn neefjes die veel minecraft spelen op de tablet maar spelen bij mij veel op de pc

nee verder geen eisen minecraft en andere kleine games af spelen en internetten
graag wil ik een case gaan modden voor de twee mobos in te bouwen
je vergeet twee dingen dat je budget veel te klein is en je wilt casmodden dat doe je niet zo maar het is niet zo van 123456 en nu heb ik mijn super pc gecasemod casemodding vereist veel werk en er is ook het gevaar dat je iets vernielt gevaarlijk met zon budget ik neem aan dat je neefjes dit betalen den een twee pc in een case is erg moeilijk als je niet van niks wilt beginnen dat kost ook geld

en ik zou zeker niet gaan denken dat je hier winst op gaat maken de prijs van je pc is veel te laag voor een redelijk winst marge dit zou ik niet doen als je je familie niet wilt afzetten

[ Voor 10% gewijzigd door deguus op 05-10-2015 19:03 ]

its the Guus

Pagina: 1