iPad 2 hangt bij Apple Logo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
Een van mijn buren, een oudere vrouw, heeft sinds een paar dagen eindelijk fatsoenlijk Wifi. Nu kwam er uit de kast een ipad2. Volgens haar lag deze al een aantal jaren in de kast en heeft ze hem nauwelijks gebruikt omdat ze toch geen fatsoenlijke Wifi had. Ze heeft hem opgeladen en hij blijft hangen bij het booten op het Apple Logo hangen.

Ik heb even snel gegooglt en dit zou op te lossen zijn met een factory restore. Dus ik heb aangeboden om er even naar te kijken. Jammer genoeg blijkt het niet zo simpel te zijn. De restore (factory restore en update geprobeerd) geven beide een itunes error 9.

Ik heb 2 verschillende kabels geprobeerd. Op 2 verschillende Windows laptops (virusscanner en firewall uit op advies van een KB artikel) en een Macbook Pro met OSX maar ik krijg steeds dezelfde error. Ook booten in DFU mode werkt niet.

De laptop boot bij de restore een apple logo (van ios 7 of hoger?) met een statusbar. Deze loopt niet verder en er staat waiting for ipad waarna de error 9 komt. Op dat moment staat er ook bij serienummer n/a.

Moet ik haar langs een Apple winkel of reseller sturen of kan ik dit nog voor haar in orde maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je de tablet al een poosje aan de lader laten hangen? (echt een lange tijd )
Na lange tijd in de kast te hebben gelegen heb je best wel eens kans dat de batterij er mee gestopt is.

[ Voor 6% gewijzigd door frankym op 05-10-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
m3gA schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:38:

Ik heb even snel gegooglt en dit zou op te lossen zijn met een factory restore. Dus ik heb aangeboden om er even naar te kijken. Jammer genoeg blijkt het niet zo simpel te zijn. De restore (factory restore en update geprobeerd) geven beide een itunes error 9.
Ik heb het gezien bij een nieuwe ipad van mij. Ik wou deze clean installen omdat ik hem niet uit de doos meteen OTA wou installeren. En itunes gaf ook foutmeldingen ik geloof ook error 9. Ik heb hem niet omgeruild. Heb uurtje later weer geprobeerd toen luktte het wel. Daarna heb ik die error niet meer gezien toen ik hem herstelde. Dus mijn tip probeer het eens op een later tijdstip. Probeer eventueel de firmware er handmatig op te zetten. Downloaden kan via www.ipsw.me succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
frankym schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:44:
Heb je de tablet al een poosje aan de lader laten hangen? (echt een lange tijd )
Na lange tijd in de kast te hebben gelegen heb je best wel eens kans dat de batterij er mee gestopt is.
Ze had hem al 2 dagen opgeladen. Een ipsw bestand in DFU mode geeft ook een error 9.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 05-10-2015 22:21 ]