Ben bezig met een systeem voor een familie lid, zie onderstaand voor meer info, ik twijfel tussen twee paden. Voor beide heb ik een lijstje toegevoegd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofdgebruik zal zijn mailen en surfen, maar daarnaast ook digitaliseren van een uitgebreide verzameling VHS banden (USB tuner is aanwezig). De video zal hoogstens bijgesneden worden om de reclame eruit te halen, geen effecten toevoegen en andere advanced editting.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ca. 600 euro, ik bouw het zelf in elkaar, budget inclusief verzendkosten absoluut maximum is 650 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet al te gek doen, voor het coderen en branden van een DVD van VHS kan de PC best een nachtje bezig zijn bij wijze van. Als internet, skype en mail maar vlot werkt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de CPU, verder geen no name producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC
Ga je overklokken?
Zeer zeker niet en de ervaring wijst dat deze pc zeker 4-5 jaar ongewijzigd mee moet.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij heb ik redelijk bekende onderdelen bij elkaar gezocht voor het zelfbouw systeem. Ik heb echter geen enkele ervaring met NUC's en vraag mij dus af of dat een realistische optie is. Is de NUC snel genoeg voor de wensen? Is de NUC duidelijk stiller?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofdgebruik zal zijn mailen en surfen, maar daarnaast ook digitaliseren van een uitgebreide verzameling VHS banden (USB tuner is aanwezig). De video zal hoogstens bijgesneden worden om de reclame eruit te halen, geen effecten toevoegen en andere advanced editting.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ca. 600 euro, ik bouw het zelf in elkaar, budget inclusief verzendkosten absoluut maximum is 650 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet al te gek doen, voor het coderen en branden van een DVD van VHS kan de PC best een nachtje bezig zijn bij wijze van. Als internet, skype en mail maar vlot werkt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de CPU, verder geen no name producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC
Ga je overklokken?
Zeer zeker niet en de ervaring wijst dat deze pc zeker 4-5 jaar ongewijzigd mee moet.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij heb ik redelijk bekende onderdelen bij elkaar gezocht voor het zelfbouw systeem. Ik heb echter geen enkele ervaring met NUC's en vraag mij dus af of dat een realistische optie is. Is de NUC snel genoeg voor de wensen? Is de NUC duidelijk stiller?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4170 Boxed | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | WD Green WD20EZRX | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 576,15 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Green WD20NPVX | € 119,- | € 119,- |