Ik ben na bijna 7 jaar gedaan te hebben gegamed op mijn huidige computer (Een Q9550 + PC6400 4GB + HD6970 om even een beeld te schetsen
) wel eens toe aan iets nieuws. Misschien van plan om te upgraden naar een resolutie boven 1080p maar voorlopig zal er gewoon 1080p gegamed worden. Wel een voorkeur om enigzins future proof te zijn, om na verloop van jaren toch dat extra beetje uit het systeem te persen wanneer dit nodig zal zijn. 1080p en 60 fps op mid-high/high quality is toch wel een streven voor de komende jaren/releases. Misschien moet ik hiervoor wel mijn eisen bijstellen, geen idee of dit bedrag daarvoor realistisch is. Randapparatuur is verder niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1500, de voorkeur gaat uit naar ongeveer €1100.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk, naar mijn idee altijd afhankelijk van moment opnamens per persoon. 6 jaar geleden aantal keer problemen gehad met ASUS moederborden maar of die grudge nu nog terecht is weet ik niet. Wel denk ik dat het zinvol is om voor een AMD gpu te gaan, gezien de samenwerking met Microsoft en DX12. Verder vanwege een betaalbare 8GB vram gpu. Betrouwbaarheid is het voornaamste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik stream zo af en toe voor de lol en op dit moment doe ik dit met een kwaliteit van 480p of minder. Voor mij hoeft mijn stream geen 1080p te zijn, maar ik zou toch wel graag de mogelijkheid te hebben om 720p te kunnen streamen terwijl ik zelf fullscreen 1080p het spel op 60 fps kan spelen. Het is meer een wens, geen strikte eis per se. Als ik eventueel 720p windowed moet spelen is dat ook niet zo'n probleem. Zoals ik al eerder aangaf, het is af en toe.
Ga je overklokken?
Bij aanschaf van dit systeem wil ik niet gelijk aan het overklokken gaan. Mochten games veeleisender worden dan pas wil ik hier wat mee gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Op het moment heb ik hier (globaal) een systeem die ik op basis van mijn huidige hardware kennis heb opgesteld. Misschien dat ik wat over het hoofd heb gezien of er betere alternatieven beschikbaar zijn. Misschien bepaalde keuzes die niet goed passen bij mijn gewenste eisen, het blijft voor mij lastig om op basis van grafieken/benchmarks passende hardware te vinden.
Anyway, mijn wishlist;
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1500, de voorkeur gaat uit naar ongeveer €1100.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk, naar mijn idee altijd afhankelijk van moment opnamens per persoon. 6 jaar geleden aantal keer problemen gehad met ASUS moederborden maar of die grudge nu nog terecht is weet ik niet. Wel denk ik dat het zinvol is om voor een AMD gpu te gaan, gezien de samenwerking met Microsoft en DX12. Verder vanwege een betaalbare 8GB vram gpu. Betrouwbaarheid is het voornaamste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik stream zo af en toe voor de lol en op dit moment doe ik dit met een kwaliteit van 480p of minder. Voor mij hoeft mijn stream geen 1080p te zijn, maar ik zou toch wel graag de mogelijkheid te hebben om 720p te kunnen streamen terwijl ik zelf fullscreen 1080p het spel op 60 fps kan spelen. Het is meer een wens, geen strikte eis per se. Als ik eventueel 720p windowed moet spelen is dat ook niet zo'n probleem. Zoals ik al eerder aangaf, het is af en toe.
Ga je overklokken?
Bij aanschaf van dit systeem wil ik niet gelijk aan het overklokken gaan. Mochten games veeleisender worden dan pas wil ik hier wat mee gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Op het moment heb ik hier (globaal) een systeem die ik op basis van mijn huidige hardware kennis heb opgesteld. Misschien dat ik wat over het hoofd heb gezien of er betere alternatieven beschikbaar zijn. Misschien bepaalde keuzes die niet goed passen bij mijn gewenste eisen, het blijft voor mij lastig om op basis van grafieken/benchmarks passende hardware te vinden.
Anyway, mijn wishlist;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 235,88 | € 235,88 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-SLI | € 110,- | € 110,- |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 347,- | € 347,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.068,23 | |