Toon posts:

Ronde IDE kabels.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst ergens iets over ronde IDE kabels.... Iemand een idee waar die te krijgen zijn, aangezien mijn kast nu helemaal uitpuilt van de ide en scsi kabels..

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oh ja, ook eens iets over gehoord een paar maandjes geleden. Daarna nooit meer iets van vernomen... :?

Ben benieuwd... :9~

Verwijderd

eeeehhhhhh... Search...?......

Je zoekactie naar 'ronde ide kabels' leverde 41 resultaten op.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, post hier vandaag voor het eerst....

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:55

TeeDee

CQB 241

tis ook wel cool om ze zelf te maken ofcourse...

wel een hels karwei :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Hoezo hels karwei??? Voor een ronde SCSI kabel heb ik nog geen kwartier nodig...

FDD en IDE-100 ook gedaan, gewoon heel rustig en voorzichtig doen, gaat prima, klein stukje insnijden, verder lostrekken, bindertjes achter de connectoren dan de rest even bij elkaar binden met isolatie tape of met een spiral-wrap en gaan met die banaan...

Check out de site voor pics...

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:50
Kabels rounden is zekerz makkelijk te doen. IDE en SCSI is idd goed te doen. UDMA 66/100 is een wat lastiger verhaal, die kabels kun je kopen bij www.regenboog.net

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

ik vond ut iig een hels karwei... heb er het geduld nie voor... veels te veel priegelen enzo.... :) 3 kabels vernaggeld... toen maar gestopt... (ow ja.... 4 pleisters rijker :) )

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

In België kan je ze kopen bij MPL

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:26 schreef TeeDee het volgende:
ik vond ut iig een hels karwei... heb er het geduld nie voor... veels te veel priegelen enzo.... :) 3 kabels vernaggeld... toen maar gestopt... (ow ja.... 4 pleisters rijker :) )
armer bedoel je ;)

Verwijderd

gewoon zelf maken, steeds om de 4 draden ff sneedje maken en dan strippen. Dat ging bij mij iig goed. Daarna gewoon netjes tape erom. Scheelt weer geld;)

Verwijderd

Ik heb het om de 2 draden gedaan. En het resultaat mag er wezen. Het is goed zelf te doen. Ik deed het voor het eerst en het ging meteen goed >:) >:) >:)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Op dinsdag 19 juni 2001 17:35 schreef masterwill het volgende:

[..]

armer bedoel je ;)
ligt eraan...
ik heb ze om me eigen vingers gedaan.... ben ik er rijker op geworden :)
me moeder is er armer op geworden

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:24 schreef Atteman het volgende:
Kabels rounden is zekerz makkelijk te doen. IDE en SCSI is idd goed te doen. UDMA 66/100 is een wat lastiger verhaal, die kabels kun je kopen bij www.regenboog.net
Dacht ook dat ze die daar hadden ja. Alleen heb ik het niet zo op Regenboog. Alleen maar troep wat ze daar verkopen. Lijkt een beetje op het inmiddels failliete Horn. Geloof me, ik kan het weten, ik kwam er vaak genoeg...
En dan wil ik al helemaal niet spreken over service... Ik heb nog nooit zo lang moeten zeiken voordat ik een product geruild kreeg. GERUILD!!! jeezzzz, t'is niet alsof ik mijn geld terug wou of zo...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:09 schreef TeeDee het volgende:
tis ook wel cool om ze zelf te maken ofcourse...

wel een hels karwei :)
lacheuh

in Belgie doen wij daar 5 mins over =]
=> gewoon een paar stropdasjes gaan halen, kabeltjes per 4 lossnijden, en dan bundelen. Krimpkous errond, en klaar is kees

Verwijderd

De Regenboog is de SLECHTSTE zaak van Nederland, laat je plz niet afzetten door deze kutzaak!

Verwijderd

Lol, jij gooit je hele kledingkast in die pc. Wil je soms dat die het niet koud krijgt of zo?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:27 schreef SiCnEsSs het volgende:
De Regenboog is de SLECHTSTE zaak van Nederland, laat je plz niet afzetten door deze kutzaak!
Kijk, met jou kan ik praten. :)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Op dinsdag 19 juni 2001 18:26 schreef den_bahamut het volgende:

[..]

lacheuh

in Belgie doen wij daar 5 mins over =]
=> gewoon een paar stropdasjes gaan halen, kabeltjes per 4 lossnijden, en dan bundelen. Krimpkous errond, en klaar is kees
bikkel :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:29 schreef CPUgevraagd het volgende:

[..]

Kijk, met jou kan ik praten. :)
Ja :)
Regenboog sucks, ik haat die baas echt zo erg :r

Kankerservice, slechte prijzen, e.d.

Verwijderd

Moet ik dan maar weer de uitkomst brengen? Bij informatique zijn ze te koop, 3 koppige ata 100 kabels van 60 cm lang. netjes afgewerkt met een zwarte slang en zwarte hoesjes voor de stukjes kabel bij de koppen. ze kosten 40 piek, das niet erg goedkoop maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Geachte Heer Berghmans.

Hierbij wil ik u als eerste bedanken voor uw reactie.

even een antwoord op uw vraag/reactie

Helaas heeft iedere computer winkel tevreden en ontevreden klanten alleen is meestel het geval dat de ontevreden klanten sneller reageren op een website zoals tweakers.

de prijzen zijn vinden wij goed in verhouding met prijs/kwaliteit wij zeuren ook niet als er eens een keer iets kapot gaat.

over ons personeel wat niet voldoende kennis heeft ook dit kan voorkomen niet iedereen die ver gevorderd is zoals u wil in een computer winkel werken.

over onze website kan ik u het beste nieuws vertellen er is een geheel nieuwe website onder constructie deze zal zo snel mogelijk klaar zijn.

over onze service had ik graag geweten wat er volgens u dan beter kan

ook had ik graag geweten in welk filiaal u bent geweest en waar u van vond dat het personeel niet kundig was.

toch wil ik u graag bedanken voor uw reactie als wij zo'n reactie krijgen kunnen we tenminste proberen er iets aan te doen

MVG

Marc Scheeren
Regenboog Computers BV
Scheuldersteeg 26
6269 BG Margraten
Tel:043-4589212
Fax:043-4589214
E-mail:Marc@regenboog.net

Verwijderd

Geronde ATA 100 kabels hebben ze wel bij de OC-shop toch?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:34 schreef SiCnEsSs het volgende:
Geachte Heer Berghmans.

Hierbij wil ik u als .....
Ja, und... :?

Taalgebruik is trouwens niet al te sterk 8-)

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
niet kopen, gewoon zelf doen.
een klein stukje snijden en gewoon de rest uit elkaar trekken.
Bij gewone kabel om de 2, bij ATA66/100 om de 4 of 6....
die kan je trouwens ook wel bij elkaar vouwen.
Tiewraps eromheen, tape of krimpkous eromheen, klaar is ......... (vul hier uw naam in :P )

Verwijderd

Geachte Heer Berghmans,

Blah Blah Blah...

over ons personeel wat niet voldoende kennis heeft ook dit kan voorkomen niet iedereen die ver gevorderd is zoals u wil in een computer winkel werken.
Zit wat in... :)
Hmmmm... Daan Berghmans... Die naam komt mij ontzettend bekend voor. Kom je soms vaker op het Euro-college langs?

• Epsilon
  • Laatst online: 09:17

Epsilon

Op dinsdag 19 juni 2001 18:47 schreef NrGBoeie het volgende:
niet kopen, gewoon zelf doen.
een klein stukje snijden en gewoon de rest uit elkaar trekken.
Bij gewone kabel om de 2, bij ATA66/100 om de 4 of 6....
die kan je trouwens ook wel bij elkaar vouwen.
Tiewraps eromheen, tape of krimpkous eromheen, klaar is ......... (vul hier uw naam in :P )
wordt het met krimpkous niet erg stug??
een kettingslot met een krimpkous is al stug!!

• Boeie
  • Laatst online: 01-04 10:49
Op dinsdag 19 juni 2001 19:14 schreef epsilon het volgende:

[..]

wordt het met krimpkous niet erg stug??
een kettingslot met een krimpkous is al stug!!
Ja das waar, maar als je het vantevoren in vorm buigt.... (hoe je het wil hebben) met tape word ook vrij stug hoor!
Rubber hoezen zijn misschien het beste....

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Ik heb laatst mijn ata33 kabel geround. In 6 stroken van 6 draden gesneden, waarbij ik 4 draden in het midden overhield, Spiral wrap er omheen en klaar is Klara :)

The ramblings of an idiot

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb het met spiral-wrap gedaan, en dat is redelijk soepel gebleven. (SCSI-2 50 pins)

Was er in 5 minuten mee klaar, in steengen van 4, onder de meewarige blik van mijn vriendin......

OC-Shop verkoopt ze trouwens kant en klaar voor ATA-100/66

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik was bij de Regenboog geweest, want ik wou even een back-up kabel voor als er iets fout ging... Een ATA-100 kabel kost daar 40 gulden. Niet normaal meer. Een rounded ATA-100 kabel kost bij de OC Shop 35 gulden ofzo...
Dan toch maar liever een kant en klare.

Bij Gistron verkopen ze die ATA-100 dingen (niet geround) voor een tientje. Dan is zo'n Regenboog toch best wel duur ;) En ze hebben er niet veel verstand van zaken vond ik.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Geachte Heer Berghmans.

Hierbij wil ik u als eerste bedanken voor uw *knip*
SLIJMBAL

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 11:54 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

SLIJMBAL
Hij heeft wat goed te maken :)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Op dinsdag 19 juni 2001 18:37 schreef Noisema het volgende:
Heb ze ook bij OC-shop - www.oc-shop.com - gehaald. (Goede zaak trouwens :) ) Zijn ongeveer 30 piek maar je hele kast ziet meteen veel orderlijker uit en je kan ze veel makkelijke buigen dan die platte krengen. Bovendien zijn ze langer en dat kan je in een bigtower wel gebruiken...

Verwijderd

nog ff een paar vraagjes:

- wtf is spiral-wrap?
- krijg je geen conflicten doordat al die draden zo dicht bijelkaar zitten (een ata 66/100 kabel heeft immers xtra draden om dit te voorkomen)

/me vindt dat SiCnEsSs een errug 8-) systeem heeft.

• php
  • Niet online

php

spiral wrap is een plastic buis, welke als een spiraal gesneden is. deze kan je om een bos draden heen wikkelen, om deze te bundelen. Voordeel is dat je weinig flexibiliteit inlevert.

• php
  • Niet online

php

Te halen bij de elektronicazaak, trouwens.

Verwijderd

ik was er nog niet eerder op gekomen om die ronde kabels zelf te maken, maar gaat dus vet simpel, 10 minuten, alle draadjes los, tape eromheen wikkelen en klaar. toch wel handig zon forum :)

Verwijderd

Spiral wrap werkt echt top voor die 2,50.
En is stukken mooier als tape. En als je de wrap eraf wilt halen hou je tenminste geen plakkerige ide kabel over ;)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
Op dinsdag 19 juni 2001 18:37 schreef Noisema het volgende:
yah, ik heb dezelfde alleen dan ergens anders besteld, en ze zijn beter als de normale ata100 kabels. Eerst wou me plector niet op ata66 en nu wel (is bekent probleem met asus A7M266 en slechte kabels). Ze zien er goed uit, en ik had al 2 kabels vernaggelt met het rouden (telkens weer waren ze niet 100% goed) dus daarom heb ik ze maar gekocht. Ben er erg tevreden mee.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:55 schreef Squeek het volgende:
Spiral wrap werkt echt top voor die 2,50.
En is stukken mooier als tape. En als je de wrap eraf wilt halen hou je tenminste geen plakkerige ide kabel over ;)
zijn die dingen gewoon bij de doe-het-zelf zaak of een electronicazaak tekoop? waar anders op inet?

ik heb trouwens zo'n kant en klare kabel besteld bij oc-shop, ik hoop alleeb dat dat ding lang genoeg is. Net nieuwe bigtower gehaald en mn oude IDE was eigenlijk tekort voor wat ik wilde :'(

Verwijderd

Dat ding bij de OC-shop snel afbestellen en naar de electronicazaak gaan.
Hou je weer wat geld over voor fans o.i.d.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:01 schreef Squeek het volgende:
Dat ding bij de OC-shop snel afbestellen en naar de electronicazaak gaan.
Hou je weer wat geld over voor fans o.i.d.
geld geen prob >:)

Verwijderd

Nee maar een echte Tweaker, 'tweakt' dus ook zijn kabels. That's tweaking :7
/me had anders ook een snellere proc kunnen kopen i.p.v. overclocken

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:06 schreef Squeek het volgende:
Nee maar een echte Tweaker, 'tweakt' dus ook zijn kabels. That's tweaking :7
/me had anders ook een snellere proc kunnen kopen i.p.v. overclocken
ehm check sig, geen tweaking >:) ??
maar jah te laat met afbestellen, is al onderweg :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij HONIG hebben ze nou toch ook de 'WRAP'ontdekt?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 11:47 schreef Herman het volgende:
Ik heb het met spiral-wrap gedaan, en dat is redelijk soepel gebleven. (SCSI-2 50 pins)

Was er in 5 minuten mee klaar, in steengen van 4, onder de meewarige blik van mijn vriendin......

OC-Shop verkoopt ze trouwens kant en klaar voor ATA-100/66
Dit kun je heel dubbelzinnig opvatten >:)

Verwijderd

Dodge this
Hand made:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bkara/uplood/rounded.jpg

alleen heb ik de Ata-100 kabels niet geround, omdat deze piepkleine kabels had, moest ik een microscoop voor hebben.
Pagina: 1