Xerox WorkCentre 7242 werkt niet met mac desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
We hebben hier een workcenter 7242 staan.

Printen vanaf de Windows computers gaat perfect. Echter hebben we hier ook een aantal Macs staan en daar lukt het gewoon niet.

Wat ik gedaan heb:
Firmware van de workcenter geupgrade naar: 1.207,5 (laatste firmware)
Wel deze variant gekozen:
WorkCentre 7232/7242 Family Standard Firmware version and installation instructions. Te vinden hier

Daarna de drivers gedownload van de xerox site voor de Mac.
Te vinden op dezelfde pagina als de firmware :Mac OS X Print Driver Installer Package 10.5

Ik heb de printer nu bij mijn printers staan. Ik kan ook bij de supply options zien hoeveel kleur er nog in zit. Dus hij moet een goede verbinding met de printer hebben.

Echter als ik een pagina afprint komt er niet uit de printer maar hij blijft ook niet in de printqueu staan. Wel zie ik dat er een gele driehoek met uitroepteken naast de printer staan.

Nu ben ik zelf absoluut geen ervaren mac gebruiker maar ik heb tot op heden nog niet kunnen ontdekken waar deze fout door veroorzaakt wordt.
Bij het zoeken op google naar " mac printer yellow triangle with exclamation mark" had ik de indruk dat je ergens logboeken kon inkijken om de oorzaak van de fout te vinden maar ik heb geen idee waar.

Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie van OS X draait er op de Macs, want de drivers die je linkt zijn voor OS X 10.5, wat vrij oud is. Er zijn ook drivers voor recentere versies van OS X. Hoe is de printer verder aangesloten?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
We draaien 10.10.5 dus ja die drivers waren te oud. Ik heb van jouw link gebruik gemaakt. Thx

Eerst de xerox verwijderd bij printers en dan de nieuwe drivers geïnstalleerd. Merk wel dat hij de printer niet zelf vindt (of ik heb te weinig geduld) Echter met het ingeven van het ipadres van de printer vindt mijn computer wel direct de printer.

Printer is aangesloten op het netwerk.

Als ik een printopdracht geef dan gaat de printer wel reutelen en zo maar er komt geen printje uit. Dus hij legt wel contact met de printer.

Als ik kijk bij printers en scanners zie ik de xerox gewoon idle staan.

Als ik echter kijk bij afdrukopties bij word dan zie ik weer dat driehoekje voor de xerox staan. Dus ergens gaat er iets fout.

Ik had een langer document afgeprint (12 pag) en toen zag ik dat hij aan het spoolen was en dat hij op 73% zag en klaar. Op dat moment hoor ik de printer weer geluid maken alsof hij gaat afprinten maar er komt niets uit.

Windows computers print hij gewoon af. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door dread op 05-10-2015 15:21 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Probeer eens via de web-interface een print opdracht door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Waarschijnlijk zijn die drivers enkel de PostScript drivers. Als deze module niet op de printer zit gaat het niet werken. Beter zoek je een andere driver (PPD). Mogelijk dat je een algemene PCL driver kunt installeren als test. Mogelijk zijn de afdrukken wel enkel z/w.

[ Voor 25% gewijzigd door Maartenvs op 06-10-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maartenvs schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:01:
Waarschijnlijk zijn die drivers enkel de PostScript drivers. Als deze module niet op de printer zit gaat het niet werken. Beter zoek je een andere driver (PPD). Mogelijk dat je een algemene PCL driver kunt installeren als test. Mogelijk zijn de afdrukken wel enkel z/w.
PPD is een afkorting van PostScript Printer Description en beschrijven alleen maar de (Postscript en met CUPS ook de niet-Postscript) capaciteiten van de printer. Ze worden door CUPS (het onderliggende print systeem in o.a. OS X) gebruikt om de printer te installeren. PCL is de taal de HP printers spreken, en de Xerox waarschijnlijk niet.

Wat je dus kunt doen is de Printer Queue openen. Daar kun je via Printer > Log het logfile bekijken (of direct via Console en cups). Verder kun je de stappen in OS X Yosemite: Printing troubleshooting wellicht proberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Als ik de printer Queue open dan lukt het niet om via printer > log het logfile te bekijken. Daar is gewoonweg geen optie voor maar ook niet voor de HP die we hier staan hebben.

kijk: http://d.pr/i/1cbf7/liZyq3uH

Die stappen van Printer troubleshooting heb ik doornomen maar geen dingen die me verder konden helpen.

Iemand vroeg me hier ook ff via de webclient te printen. Dat doet hij gewoon wel evenals de windows computers.

Het rare blijft als ik print dat hij dan wel begint te reutelen net zoals hij voor een win computer print maar er geen printje uitkomt.

En dat er nog steeds een gele driehoek met uitroepteken naast de printer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
UPDATE en closure.

Het lijkt me dat het onmogelijk is om dit model Xerox printer te laten printen vanaf Mac's.

Het dunkt dat we nu alles geprobeerd hebben. Ik heb ook nog contact opgenomen met Xerox technische support maar die hadden ook geen verdere oplossingen. Jammer maar helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartjaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi Dread,

Als je de 1.207,5 standaard hebt geïnstalleerd betekend dit dat er geen Postcript (PS) module in de machine zit.
Je kan eventueel een config pagina afdrukken en kijken bij de opties of de PS module is geïnstalleerd.
Als deze er niet in zit kun je proberen te printen via een PCL emulator maar dat werkt over het algemeen niet zo lekker. Je mist dan ook de printer functies zoals nieten en lade selectie.

Aangezien het al een wat ouder model is denk ik niet dat het makkelijk wordt om zo'n PS kit te krijgen.
DIt is het artikel nummer 497K03455
http://www.xerox.nl/kanto...urces/497K03455/nlnl.html

Als je nog vragen hebt mag je ook een dm sturen.
Ik ben technisch analist van een partner van Xerox.

gr,
Bart-Jaap
Pagina: 1