Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyraclyon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een I7 6700k Skylake processor, heb nu een I5 2500k (overgeclockt naar 4,5 ghz). Ik gebruik de PC voornamelijk voor gaming en merk de laatste tijd dat ik in bepaalde games lagere fps heb dan zou moeten met mijn GPU (bijv Cities Skylines). Vind het zonde om veel geld aan GTX 980 Ti uitgegeven te hebben en dan niet de FPS te krijgen die ik zou moeten. Dit zijn de rest van mijn specs:

I5 2500k 4,5 ghz (h100 watercooled)
GTX 980 TI
8gb DDR3

Ik ben van plan om de I7 6700k ook weer te gaan overclocken.

Mijn vraag, ga ik veel verschil merken met deze upgrade (gaan games als Cities: skylines betere FPS geven) of is het beter om nog te wachten op volgende CPU generaties?

[ Voor 92% gewijzigd door Hyraclyon op 05-10-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je budget?

Als je naar skylake wil upgraden zijn de moedeborden redelijk duur.

En aangezien je wil gaan oc'en zit je zeker al 180€ + voor een redelijk oc bord op de nieuwe socket..

En ddr 4 is natuurlijk ook nog een inverstering weer.

Heb zelf gister ipv me i5 2300 naar hashwell upgrade i7 4790k vergelijk baar met de i
7 6700k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:39:
Wat is je budget?

En aangezien je wil gaan oc'en zit je zeker al 180€ + voor een redelijk oc bord op de nieuwe socket..

Heb zelf gister ipv me i5 2300 naar hashwell upgrade i7 4790k vergelijk baar met de i
7 6700k
Je kan natuurlijk ook een z170 mobo nemen met ddr3 geheugen. Die is er al vanaf 90 euro(zal je niet super op kunnen OC maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hyraclyon schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:31:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een I7 6700k Skylake processor, heb nu een I5 2500k (overgeclockt naar 4,5 ghz). Ik gebruik de PC voornamelijk voor gaming en merk de laatste tijd dat ik in bepaalde games lagere fps heb dan zou moeten met mijn GPU (bijv Cities Skylines). Vind het zonde om veel geld aan GTX 980 Ti uitgegeven te hebben en dan niet de FPS te krijgen die ik zou moeten. Dit zijn de rest van mijn specs:

I5 2500k 4,5 ghz (h100 watercooled)
GTX 980 TI
8gb DDR3

Ik ben van plan om de I7 6700k ook weer te gaan overclocken.

Mijn vraag, ga ik veel verschil merken met deze upgrade (gaan games als Cities: skylines betere FPS geven) of is het beter om nog te wachten op volgende CPU generaties?
Je gaat er niet meer eruit persen dan 2-3 fps. Ik heb hetzelfde als jou en ik heb heel wat reviews en benchmarks vergeleken en de CPU 2500K sandybridge vs 6600K/6700K Skylake is dermate zwak dat het geld nu nog niet waard is.

Als je lagere fps behaalt zou ik eerst eens kijken wat voor systemen de andere hebben, welke vergelijkenissen maak je?
Gebruik je SSD? Heb je tevens achtergrondprocessen draaien?

Ik heb ook een GTX980Ti en mijn FPS behoort precies daar waar het hoort te zijn en soms zit ik er zelf boven.
Ik weet niet wat jij verwacht met CS qua fps?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Mijn gok is dat cities skylines gewoon erg cpu intensief Is. Als je de graphics op liw zet samen met een stuk lagere resolutie, blijft je fps dan laag? Dan ligt het wss bij cities skyline aan je cpu.

Hoe zit het eigenlijk bij andere games? Heb je daar wel ok fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:17
Hyraclyon schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:31:
Hallo iedereen,

Welkom op Tweakers, Ik snap je probleem helemaal die 980TI is belachelijk duur en dan haal je nog niet de FPS die je wilt. Je huidige i5 is niet de nieuwste meer en als hij OOK in andere games een bottleneck vormt is het natuurlijk zeker waard te upgraden. Ik denk dat de i5 nog wel zat is maar vooral in City Skylake bottleneckt (niet bepaald een geoptimaliseerde game).
loki504 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:49:
[...]

Je kan natuurlijk ook een z170 mobo nemen met ddr3 geheugen. Die is er al vanaf 90 euro(zal je niet super op kunnen OC maar toch).
Ik dacht dat DDR3 geheugen de CPU aangekondigd door intel zou kunnen beschadigen?? Alleen lowporfile DDR3 werd gesupport door intel en een paar fabrikanten dachten zo leuk een DDR3 slot op hun plank te zetten wat overgens schadelijk kon zijn.
Ardjee schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:00:
Mijn gok is dat cities skylines gewoon erg cpu intensief Is. Als je de graphics op liw zet samen met een stuk lagere resolutie, blijft je fps dan laag? Dan ligt het wss bij cities skyline aan je cpu.

Ja klopt inderdaad. Het is geen Battlefield4 waar maps fatsoenlijk laden, nee in deze game moet alles in 1x en je hele stad ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Puddi Puddin op 05-10-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyraclyon
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:39:
Wat is je budget?

7 6700k
Het liefst zo laag mogelijk, maar ik wil wanneer ik upgrade wel een flinke sprong qua prestaties maken. Ik heb al rondgekeken en voor Skylake I7 met fatsoenlijk moederbord en DDR4 kom je sowieso boven 600 euro uit. Kan ik betalen, maar dan moeten de kosten wel tegen de baten afwegen en daar ben ik dus niet zeker van.

Eventueel is het indd een idee om voor een 4790k te gaan, dan hoeft er ook geen nieuw geheugen te komen.
Ardjee schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:00:

Het verschilt heel erg per game en per situatie. In Witcher 3 merk ik in de stad ook fps drops op bijvoorbeeld, maar in de wildernis dan weer niet. In CIV V merk ik ook dat de FPS minder worden naarmate het spel vordert.

Dat van skylines zou ik even moeten testen wanneer ik thuis ben. Mijn minimum voor FPS is trouwens 60 FPS, daaronder merk ik al snel dat het net even wat minder soepel draait, wat IMO niet zou moeten met een 980 Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Hier wat interessant kijkvoer:https://www.youtube.com/watch?v=WZ_5p9wd2dk

Hier zie je wat het verschil is tussen 2nd gen i5 tot en met 6e gen i5. Hier zie je dat het echt gameafhankelijk is of de bottleneck van een game op de CPU of GPU zit. In het algemeen is een i5 2500k net genoeg om een steady 60 fps te halen, maar helaas net niet altijd. Aangezien je al een 980TI hebt kan ik mij indenken dat je toch echt die rocksteady 60 fps wilt. Ik ben bang dat upgraden dan toch de enige optie is (gelukkig kan je je huidige setje nog verkopen wat de upgradekosten toch niet te extreem maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mijn i5 4690k zit ook continu op 100% belasting in C:S. Dit icm een R9 290...het spel is heel erg cpu intsentief.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ga je die i7 ook echt 'gebruiken'? 6600k scheelt je toch al weer ruim €100 en het verschil in gaming is er niet of ga je niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyraclyon
HammerNL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:25:
Ga je die i7 ook echt 'gebruiken'? 6600k scheelt je toch al weer ruim €100 en het verschil in gaming is er niet of ga je niet merken.
Heb een vergelijking gevonden van de I7 en I5: https://youtu.be/EhaB1dqYv_I?t=130. Ik ga vooral af op wat hij zegt vanaf 2:10, namelijk dat de I7 stabielere minimum-framerates en hogere frametimes geeft. Da's iets waar benchmarks vaak weinig aandacht aan schenken omdat vooral gefocust wordt op de gemiddelde resultaten, maar ik vind een stabiele framerate minstens net zo belangrijk.

Anyways, bedankt voor de feedback everyone, ik slaap er toch nog wat nachtjes over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Tegenwoordig is het in sommige games al een redelijk verschil te zien tussen een i5 en een i7.

GTA 5 bijvoorbeeld.
YouTube: GTA V - i7 CPU Scaling | Stock vs OC vs HT ON/OFF | Split-screen [REAL FPS]

Ik heb zelf ook nog een 2500k oc'ed en die loopt ook al redelijk op zijn einde.
Maar vind 500a600 voor een upgrade net even te gek nog voor de behaalde winst.
Ik wacht wel tot er een 2600k of 3770k voorbij komt voor minder dan 150...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyraclyon
Nou ik heb eindelijk besloten om de knoop door te hakken, maar nu is de I7 6700k compleet uitverkocht bij alle Nederlandse (web)winkels. 8)7 Kan geen enkele plek meer vinden waar ze hem nog verkopen voor een fatsoenlijke prijs. Hopelijk komt er snel nieuwe voorraad, of misschien moet ik dit als een teken opvatten dat ik het toch niet moet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Hyraclyon schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:08:
Nou ik heb eindelijk besloten om de knoop door te hakken, maar nu is de I7 6700k compleet uitverkocht bij alle Nederlandse (web)winkels. 8)7 Kan geen enkele plek meer vinden waar ze hem nog verkopen voor een fatsoenlijke prijs. Hopelijk komt er snel nieuwe voorraad, of misschien moet ik dit als een teken opvatten dat ik het toch niet moet doen :+
https://azerty.nl/0-6421-...doos.html?channel_code=40

Eh :o
Online ruim voorradig

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik had een twee maand geleden dezelfde vraag, weliswaar met een i5 3570K. Uiteindelijk heb ik besloten niets te upgraden: het performance verschil is minimaal in vergelijking met de kostprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 12-10-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyraclyon
Vrees alleen dat dat niet klopt, bij alle andere winkels staat 10+ werkdagen. Heb ze een mail gestuurd met de vraag of ze echt in 2-3 dagen kunnen leveren en de reactie was dat ze het zelf ook niet zeker weten en het bij de leverancier op gaan vragen. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YellowOnline schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:57:
Ik had een maand geleden dezelfde vraag, weliswaar met een i5 3570K. Uiteindelijk heb ik besloten niets te upgraden: het performance verschil is minimaal in vergelijking met de kostprijs.
Dit dus. Geldt ook voor de 2500K, ook al loopt ie stock. Eerder dit jaar mijn i5 2500 verkocht aan een maat van me (ik had toen een leuke aanbieding + wat zwaardere eisen, zoals streaming en virtualisatie) en die kan ook weer jaren vooruit tov zijn Q9550 wat hij toen nog had, FPS is in veel gevallen flink gestegen en onderling (die i5 vs mijn i7 nu) is verhoudingsgewijs marginaal.

Wellicht is er dus een andere factor, wat o.a. Cities: Skylines vertraagt. Hopelijk kan de TS daarom wat specifieker zijn in de volle specificaties van zijn PC, pas dan kunnen we echt aangeven wat echt aan vervanging / upgrading toe is.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 19:55
Ik zeg upgraden.. Je hebt niet voor niks geïnvesteerd in een dure highend 980Ti, dan wil je dus ook een top gaming experience hebben.. Een i5 2500k is daarvoor nu te oud en traag, dat merk je zelf ook in CPU-limited games als City Skylines..

Mooi vergelijk tussen een i5 2500k en een nieuwe i7 6700k.. Let vooral op de minimale fps verschillen..
http://www.overclock.net/...-vs-6700k-4-5ghz-in-games

Helaas is de i7 6700k op dit moment erg slecht leverbaar.. De shops die hem wel hebben vragen er 100 euro teveel voor (vraag&aanbod verhaal).. Wat dat betreft zou ik dus nog even wachten tot de leverbaarheid verbetert en de prijzen normaliseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:35
Niet alleen de klock snelheid is van belang ,natuurlijk, maar het hele ontwerp van de cpu's zijn anders. Zal zeker wat uit maken!

En ook ik had bij zo'n GPU, echt nieuwe cpu en moederbord gedaan.
Om het maximale uit de kaart te halen.
Anders kan je deze niet zo goed omruilen voor een lager type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik denk dat je beter kan proberen nog een generatie te wachten. De winst is ongeveer 25% aardig wat maar nou niet echt veel geld waard.

Volgend jaar komen Intel en AMD met nieuwe chips hopelijk zorgt dat voor wat meer concurrentie.
Je zou ook kunnen proberen je 2500K nog iets verder te overclocken naar 4700 a 4800MHz en het dan daar maar gewoon even mee doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:35
hoezo niet waard?? 25 % dat is nogal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

freaky35 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:26:
hoezo niet waard?? 25 % dat is nogal wat
Dit dus. Als je budget hebt zou ik het doen. Verschil ga je merken, zeker in de minimale fps.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
En zeker in een game zoals battlefield, ga maar eens op een 64man server. Ik met mn 2500k @ 4.3 / 4.4 zit dan op de 100% useage regelmatig, waar ik fps drops van krijg. Icm mn r9 290. Die drops gaan van 120 naar 60-70 heel snel, voelt schokkerig aan.

Zodra ik dan mn fps op 90 lock valt cpu useage terug naar 80-90 en dropt mn fps niet meer en blijft die steady 90.

Maar goed dat is dan weer spel afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
je hoeft volgend jaar niet echt veel van intel te verwachten. ze blijven bij de zelfde architectuur. Zen kan wel wat verandering brengen. maar dat is pas eind volgend jaar. dik 1 jaar wachten en hopen op? nee gewoon lekker naar skylake gaan. ga ik ook doen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

YellowOnline schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:57:
Ik had een twee maand geleden dezelfde vraag, weliswaar met een i5 3570K. Uiteindelijk heb ik besloten niets te upgraden: het performance verschil is minimaal in vergelijking met de kostprijs.
Idem hier met een 3570k.

Tuurlijk scheelt het maar ruim €600 voor een paar procent is erg gortig vond ik!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chris96 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:08:
Tegenwoordig is het in sommige games al een redelijk verschil te zien tussen een i5 en een i7.

GTA 5 bijvoorbeeld.
YouTube: GTA V - i7 CPU Scaling | Stock vs OC vs HT ON/OFF | Split-screen [REAL FPS]

Ik heb zelf ook nog een 2500k oc'ed en die loopt ook al redelijk op zijn einde.
Maar vind 500a600 voor een upgrade net even te gek nog voor de behaalde winst.
Ik wacht wel tot er een 2600k of 3770k voorbij komt voor minder dan 150...
Die test die je linkt is juist bewijs van hoe weinig HT uitmaakt en hoe veel clocksnelheid er toe doet. Als je dan ook meeneemt dat nieuwe cpu's nog meer power per core hebben, dan is HT helaaml niet nodig, en zal ook nooit een must zijn. Soms leuk als extraatje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
Dan heb je denk ik niet goed gekeken naar de video.
De CPU usage is in sommige situaties bijna gehalveerd.

Ik ben zelf ook onlangs overgegaan van een 2500k naar 2600k.
Deze kon ik voor niet teveel geld krijgen. En ik was toch nog onder de indruk van het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Chris96 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:12:

Deze kon ik voor niet teveel geld krijgen. En ik was toch nog onder de indruk van het verschil.
Als je niet uitkijkt kun je allerlei verkeerde conclusies uit cpu usage trekken.
CPU Usage, net zo weergegeven is als bijv. de windows task manager, kijkt naar de combinatie van alle virtuele cores! Wat je hier dus ziet is dat GTA met HT aan relatief slecht gebruikt maakt van de HT cores, waardoor de effectieve cpu usage dus daalt. Bewijs van bijna geen HT gebruik als de usage rond de 50% zit dus.

Bedenk je ook dat HT in pure multithreaded taken zo'n 15 tot 30% extra power geeft, terwijl usage van virtuele cores meten linear schaalt. Een cpu met HT aan op een weergegeven usage van 50 procent kan heel goed in een specifieke applicatie voor 80 of 90% gebruikt worden.

Er zal in GTA ook wel 1 thread zijn die limiterend werkt op de fps, en dit is in de meeste nog vaak spellen zo. Dat los je vooral op met meer power per core. Je ziet dit ook terug in de fps.

Daarmee zeg ik niet dat HT nooit nuttig kan zijn in games. Meestal niet, en gaat dat ook niet worden, omdat de non HT cpu's ook gewoon doorgroeien.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 01-11-2015 10:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
Hoe verklaar je de hogere 10 FPS dan?
En sinds ik een i7 gebruik merk ik minder hapering in volle online sessies.

[ Voor 54% gewijzigd door Chris96 op 01-11-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nogmaals, HT doet wel wat, afhankelijk van de situatie dus, en hier speelt het ook mee. Als ik het zo zie zegt mijn gevoel dat als je het zou meten (die situatie uit die link) je gemiddeld hier niet op +10 fps door ht komt; terwijl de OC veel meer doet, 20+ fps. Maar dan nog, ik had dit ook wel even willen zien op een recente cpu. Desalniettemin leuk linkje.

En gewoon benieuwd; Wat waren de clocks van jouw 2500k en nu van de 2600k dan eigenlijk?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
maratropa schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:52:
Nogmaals, HT doet wel wat, afhankelijk van de situatie dus, en hier speelt het ook mee. Als ik het zo zie zegt mijn gevoel dat als je het zou meten (die situatie uit die link) je gemiddeld hier niet op +10 fps door ht komt; terwijl de OC veel meer doet, 20+ fps. Maar dan nog, ik had dit ook wel even willen zien op een recente cpu. Desalniettemin leuk linkje.
http://www.eurogamer.net/...lake-core-i7-6700k-review
Het verschilt per game, maar kijk eens naar GTA5 en FC4.
Als je de i5 overklokt maak je wel een groot deel goed, maar de i7 haalt ie niet in (i5 met OC = i7 zonder OC).

Als je 60fps wilt zou ik overigens alsnog de i5 pakken, echter voor 120-144Hz schermen (of wanneer je simpelweg 8 jaar met je processor wilt doen) kan een i7 wel toegevoegde waarde zijn.
Ik hou altijd als richtlijn aan dat je videokaart 2x zo duur moet zijn als je processor wanneer je een (gebalanceerd) game systeem bouwt.

[ Voor 27% gewijzigd door mitsumark op 01-11-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
maratropa schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:52:

En gewoon benieuwd; Wat waren de clocks van jouw 2500k en nu van de 2600k dan eigenlijk?
i5 2500k @ 4600mhz
i7 2600k @ 4500mhz

De i7 kan hoger , maar dan vind ik de temperatuur niet meer acceptabel.
mitsumark schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:07:
[...]

http://www.eurogamer.net/...lake-core-i7-6700k-review
Het verschilt per game, maar kijk eens naar GTA5 en FC4.
Als je de i5 overklokt maak je wel een groot deel goed, maar de i7 haalt ie niet in (i5 met OC = i7 zonder OC).

Als je 60fps wilt zou ik overigens alsnog de i5 pakken, echter voor 120-144Hz schermen (of wanneer je simpelweg 8 jaar met je processor wilt doen) kan een i7 wel toegevoegde waarde zijn.
Ik hou altijd als richtlijn aan dat je videokaart 2x zo duur moet zijn als je processor wanneer je een (gebalanceerd) game systeem bouwt.
GTA5 haalt bij mij makkelijk 60fps tenzij het echt druk in een sessie is.
Of als ik aan het vliegen ben, dan zakt hij naar 50a55

1080p Maxed out,
Advanced settings max behalve extendend distance, die op 1/3

YouTube: Grand Theft Auto 5

[ Voor 3% gewijzigd door Chris96 op 01-11-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDecisions
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-07 23:00
CIties skylines is zoals velen al een beetje zeggen 1 van de eerste games die heel goed gebruik maakt van HT. Dus als je zou upgrade van naar een 6700k van een 2500k, zul je wel degelijk een heel groot verschil merken voor cities skylines.

Daarintegen zal het voor andere games een stuk minder uitmaken, maar hiervoor zal OP toch even moeten laten weten wat hij naast CSL nog speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Chris96 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:12:

CPU usage wordt niet goed gemeten met HT aan. Lagere CPU usage kan ook liggen aan het feit dat een game juist NIET goed gebruik maakt van HT.

Je ziet ook dat het verschil tussen HT aan en uit in beide gevallen zo'n 10FPS is, terwijl het verschil met en zonder OC al snel daarboven ligt.

Ik heb mijn 920 sinds BF3 met HT off staan, gewoon omdat die 10 fps me niet boeit, en je er in sommige games juist last van hebt (BF3 stotterde juist MEER met HT dan zonder.).

Dat zal nu wel verbeterd zijn in de nieuwste engines, maar als je dat moet gaan aantonen met 720 testen... Tja. |:(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
Toch merk ik verschil tussen mijn 2500k en 2600k in GTA 5.
Ik zie de videokaart minder vaak van 100% load af gaan wat eerst nog wel eens het geval was buiten de stad of tijdens het vliegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris96 op 04-11-2015 18:35 ]

Pagina: 1