Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stichting opzetten, cherry picking van softwarepakketten

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik ga een stichting opzetten voor een goed doel.

Ik ben MS Developer bij een grote detacheerder en heb toegang tot MSDN en heb dus MS kennis.

Ik wil de volgende "pakketten" gaan gebruiken:

- Google apps als basis
- Office 365 small business premium
- Evernote voor notities (of misschien office 365)
- Remember the milk voor GTD implementatie
- Mindmeister voor mindmappen (ook gedeeld)
- ?
- Podio?

Nu loop ik tegen wat zaken aan en vroeg me af hoe jullie dit zouden oppakken.

Dubbele opties als Gmail Drive/Onedrive. Gmail mail vs outlook mail. Onenote vs evernote. Wat raden jullie aan?

Ik wil geen dubbele zaken hebben, dat lijkt me waardeloos. Ik speel nu een beetje met de pakketten office 365 en google apps maar heb nog niet genoeg kennis. Ik wil graag meters maken en niet veel tijd verspillen aan onzin dingen.

Collaboration vind ik erg belangrijk. Ik denk dat er best veel vrijwilligers mee gaan doen dus wellicht moet ik office 365 upgraden.

Iemand tips?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Als je Stichting wordt en als ANBI word gezien, dan zou ik helemaal voor Google Apps gaan.
Die is namelijk gratis als je ANBI bent ;)
nieuws: Google maakt Apps gratis beschikbaar voor nonprofits in Benelux

[ Voor 41% gewijzigd door Meekoh op 05-10-2015 12:30 ]

Computer says no

• Tennisbal
Meekoh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:28:
Als je Stichting wordt en als ANBI word gezien, dan zou ik helemaal voor Google Apps gaan.
Dank voor de tip! Ken ANBI helemaal nog niet. Stichting is nog in prille fase.

Ik vind Office 365 wel tof ivm sharepoint en yammer etc. Geld speelt niet zo'n grote rol want dat komt wel goed.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Opzich is het allemaal vergelijkbaar. Google heeft Sites, dat lijkt een beetje op sharepoint.
Voor Yammer hebben ze niet echt iets. Wat er denk ik het meeste bij in de buurt komt bij google zijn de Discussie groepen?

Computer says no

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Meekoh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:28:
nieuws: Google maakt Apps gratis beschikbaar voor nonprofits in Benelux
Veel Office 365 abonnementen zijn ook gratis voor ANBI's :)
https://www.techsoup.nl/

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Tennisbal schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:30:
[...]
Ik vind Office 365 wel tof ivm sharepoint en yammer etc. Geld speelt niet zo'n grote rol want dat komt wel goed.
Niet dat het mijn zaak is natuurlijk maar er zit verschil tussen een efficiente back-end zodat je giften naar het beoogde goede doel kunnen en teveel geld in de back-end pompen. Ik zou aanraden om meer naar het eerste dan naar het laatste te leunen en een opmerking als 'Geld speelt niet zo'n grote rol want dat komt wel goed' laat mij wel meer naar het laatste leunen..

Als beide pakketen overigens gratis zijn voor je zou ik het pakket kiezen waar je zelf de meeste handigheid mee hebt. Zeker als je er zelf ondersteuning op gaat geven.

• Tennisbal
Megajr schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Niet dat het mijn zaak is natuurlijk maar er zit verschil tussen een efficiente back-end zodat je giften naar het beoogde goede doel kunnen en teveel geld in de back-end pompen. Ik zou aanraden om meer naar het eerste dan naar het laatste te leunen en een opmerking als 'Geld speelt niet zo'n grote rol want dat komt wel goed' laat mij wel meer naar het laatste leunen..

Als beide pakketen overigens gratis zijn voor je zou ik het pakket kiezen waar je zelf de meeste handigheid mee hebt. Zeker als je er zelf ondersteuning op gaat geven.
Je hebt gelijk wbt geld speelt geen rol. Ik wil het liefst gewoon beide pakketten gebruiken omdat ik geloof ik beide softwarebedrijven.

Ik wil het liefst mijn werk ervaring koppelen aan het pakket. Bv. Microsoft CRM of sharepoint gebruiken ipv sites, zodat ik er ook nog zelf in groei.

Maar wat kan ik het beste doen met dubbele emailadressen en drive etc?

Vind het trouwens wel echt supervet om vanaf 0 een stichting/bedrijf op te zetten. Daarom wil ik graag goed nadenken over de foundation. Wil zo professioneel mogelijk aanpakken want het graag een groot serieus project worden. Geef nog niet aan wat.

Heb genoeg business ervaring en netwerk om het eea snel groot te maken. Nu nog jullie tips :D

Wil tegelijk met mijn Azure account wil leren en kijken of ik dat spelenderwijs kan toepassen, in de toekomst met een vrijwilliger(s) die gelooft/geloven in mijn project.

[ Voor 20% gewijzigd door Tennisbal op 05-10-2015 15:03 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja ik zou niet voor Office 365 en Google Apps gaan, is teveel overlap. Overigens als je voor Office 365 gaat, Onenote kan goed de vervanging zijn van Remember de Milk en Evernote. Daarbij concentreer je je nu niet te veel op het merk software en software in het algemeen?

Bij een stichting opzetten en geld inzamelen komt wel iets meer kijken dan welk mail/notitie programma je gebruikt. Dat is misschien wel leuk voor een tweaker maar ook iets wat je goed in een dag kan regelen.

• Tennisbal
PolarBear schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:21:
Mja ik zou niet voor Office 365 en Google Apps gaan, is teveel overlap. Overigens als je voor Office 365 gaat, Onenote kan goed de vervanging zijn van Remember de Milk en Evernote. Daarbij concentreer je je nu niet te veel op het merk software en software in het algemeen?

Bij een stichting opzetten en geld inzamelen komt wel iets meer kijken dan welk mail/notitie programma je gebruikt. Dat is misschien wel leuk voor een tweaker maar ook iets wat je goed in een dag kan regelen.
ik wil het ook gewoon in een paar dagen op zetten. Heb nu office 365 en apps. wil ook groeien dus gewoon leren hoe sharepoint werkt etc. heb er mee gespeeld vorig jaar in dev rol.

Wil gewoon rustig bouwen en plan uitwerken en groeien dus (moet bijvoorbeeld Azure cert van .net halen dus kan ik mooi combineren).\

Mag best een steile leercurve zijn

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit past prima bij softe goederen. TL -> CSA

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Tennisbal
naitsoezn schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:43: