Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Hallo,
Ik heb op mijn studentenkamer een oude pc staan (hier ben ik het meest van de tijd).
Dit zijn de specs:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2e30ffd0eea5a886b84b32f90d4fcd51.png

Graag wil ik me een beetje verdiepen in 3ds max, maar kan me voorstellen dat de nieuwste versie hier niet op draait. Hoe zit het qua functies van de nieuwste 3ds max t.o.v een oudere versie? Als ik nu bijv met 3ds max 8 leer werken, kan ik dan later ook uit de voeten met de nieuwste 3ds max?
Ik moet wel eerst kijken of ik het leuk vind, mocht dat zo zijn dan kan ik wel een nieuwe pc daarvoor aanschaffen.

Welke versie van 3ds max zouden jullie me aanraden bij dit systeempje?

edit: kan titel niet aanpassen, spelfout

[ Voor 3% gewijzigd door saken op 05-10-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
saken schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:19:
Hallo,
Ik heb op mijn studentenkamer een oude pc staan (hier ben ik het meest van de tijd).
Dit zijn de specs:

[afbeelding]

Graag wil ik me een beetje verdiepen in 3ds max, maar kan me voorstellen dat de nieuwste versie hier niet op draait. Hoe zit het qua functies van de nieuwste 3ds max t.o.v een oudere versie? Als ik nu bijv met 3ds max 8 leer werken, kan ik dan later ook uit de voeten met de nieuwste 3ds max?
Ik moet wel eerst kijken of ik het leuk vind, mocht dat zo zijn dan kan ik wel een nieuwe pc daarvoor aanschaffen.

Welke versie van 3ds max zouden jullie me aanraden bij dit systeempje?

edit: kan titel niet aanpassen, spelfout
Kwa geheugen kom je zeer waarschijnlijk snel in de problemen, hier zou ik toch even 4 gig bij prikken om voldoende ruimte te houden. Kwa systeem eisen zit er niet heel veel verschil tussen 3d max 8 en 2016. Het handigste is om gewoon 2016 te downloaden via de autodesk website (kan gratis voor studenten) en dan kijken of het draait, zo kom je er het snelste achter wat je nog nodig hebt.

Er zitten geen wereldschokkende verschillen tussen 8 en 2016 welke je direct nodig gaat hebben als je begint met 3d max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Inderdaad, ik denk dat ik met de 8 of 2009 versie ga beginnen. Geheugen (DDR PC3200 4 x 1gb) kost me te veel geld en vind ik de pc niet meer waard dus ik doe het eerst even met deze 4x 512.

Wat is eigenlijk voornamelijk het verschil tussen de oudere en nieuwere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Vaak meer eenvoud, of nieuwere features. De basis van het modelleren kan je al in veel oudere programma's.

Als je zelf nog niet per se vastzit aan 3ds Max kan je natuurlijk ook nog andere programma's proberen om het modelleren onder de knie te krijgen:

- Blender
- Sketchup
- Cinema4D
- Maya

Wat wil je er precies mee?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

saken schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:12:
Geheugen (DDR PC3200 4 x 1gb) kost me te veel geld en vind ik de pc niet meer waard dus ik doe het eerst even met deze 4x 512.
Er staat geheugen te koop voor minder dan 3 tientjes voor 4GB PC3200. Nou wil ik heel goed geloven dat de investering van deze tientjes echt volledig overtrokken is voor een PC van zo oud maar het helpt je zeker wel om eventueel een goede vergelijking te trekken.

Niet alleen heb je het dubbele aan RAM en kan je bepaalde pakketten vloeiend(er) draaien; ook zal je iets meer met bepaalde pakketten kunnen doen zonder bottlenecks te creeeren qua I/O.

Neem aan dat je in de handleiding van jouw licentie 3DSMax duidelijk vermeld staat welke minimale eisen er worden gesteld aan de machine; in hoeverre voldoet jouw machine wel/niet aan die specs?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
MAX3400 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:19:
[...]

Neem aan dat je in de handleiding van jouw licentie 3DSMax duidelijk vermeld staat welke minimale eisen er worden gesteld aan de machine; in hoeverre voldoet jouw machine wel/niet aan die specs?
Ik koop er eentje van marktplaats, heb hem nog niet in bezit.
Is het beter om een boek te kopen of video tutorials te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
saken schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:21:
[...]

Ik koop er eentje van marktplaats, heb hem nog niet in bezit.
Is het beter om een boek te kopen of video tutorials te kijken?
Youtube staat vol met tutorials, dit is vaak wel handiger om te kijken wat de workflow is van de prof is. Een goed boek laat wel beter de basis leren waar je later op verder kan gaan.

Dubbel check even of het nodig is om een licentie van marktplaats af te halen. Ik dacht namelijk dat het niet mogelijk is om de licentie over te dragen bij autodesk en dan werk je nog steeds op een niet legale versie terwijl je met drie drukken op de knop een legale versie van de autodesk website af kan halen. Tevens heb je dan de nieuwste versie. Zolang je niet commercieel bezig gaat zou ik altijd kiezen voor de laatste versie.

[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 05-10-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:43
Check wel even van te voren of je moederbord meer dan 4 GB ram ondersteund. sommige bordjes uit die tijd doen dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:33
Je kunt natuurlijk ook de trial versie gebruiken voor 30 dagen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
heb net de 3ds max 8 trial versie gedownload en ben vrolijk begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zelf werk ik (professioneel) met 3dsmax7 uit 2004, op een pc'tje uit 2008 (2GB geheugen) en dat werkt vlot.

Natuurlijk, als je NURBS gaat renderen in complexe omgevingen met meerdere shadows / complexe textures duurt het wat langer - maar ik render gewoon via een farm in mijn netwerk (via een tablet en notebook).

De basis van 3dsmax is nooit veranderd; je kan zelfs de DOS versie nog installeren en snappen hoe het werkt... eventueel modeleer je via Rhino - maar dat kan net zo goed in Max zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik ben nu bezig met deze serie tutorials
YouTube: 3ds Max Tutorial: Basics part 2 of 4
Hebben jullie nog enkele die ik zeker niet mag missen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Ik vond hun eigen tutorials wel fijn: http://help.autodesk.com/...5C-4CA7-A84D-5FB8DBB96FC6

Maar het is wel wat specifieker bedoeld voor de nieuwere versies qua interface.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Het liefste tutorials voor versie 8 , die kan ik niet zo veel vinden op youtube. Mochten jullie nog iets weten lees ik graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik wil ook graag een boek kopen om 3ds max te leren. Momenteel draait alleen 3ds max 8 stabiel op deze pc.
Wat is een goed boek om 3ds max 8 te leren? En nederlands of engels? liefst 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

saken schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:53:
Ik wil ook graag een boek kopen om 3ds max te leren. Momenteel draait alleen 3ds max 8 stabiel op deze pc.
Wat is een goed boek om 3ds max 8 te leren? En nederlands of engels? liefst 2e hands.
Er zijn verschillende algemene boeken omtrent 3DS Max die voornamelijk toeleggen op het creeeren van modellen met de ingebouwde tools en/of het maken van textures.

Winkels als Amazon, Rakuten en misschien Bol hebben stapels met nieuwe & gebruikte boeken; neem aan dat je daar al wat had opgezocht en de reviews gelezen?

Sowieso, maar dat vond ik; modelling is 99% inzicht/logica/wiskunde en 1% tooling van een pakket.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Als je nu gewoon de basis wilt leren en op zo'n oude PC werkt, raad ik toch 3Dsmax 6 aan. Dat is namelijk een van de lichtste versies om mee te werken en toch redelijk compleet.
Tot 9 uitkwam werkte een bedrijf dat ik ken met 6 ondanks dat ze elk jaar gewoon hun upgrade kregen/btaalden.
Pagina: 1