Welke Fans + Controller voor behuizing NZXT S340

Pagina: 1
Acties:

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar 4 Casefans + een Controller om de boel aan te sturen in mijn NZXT S340 behuizing

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2014/12/S340-case-Colors-Edition-Red-left-side-panel-05.jpg

Wat is je budget?
Ik heb niet bepaald een budget in gedachte, Maar ik wil geen bergen geld uitgeven aan casefans + een fancontroller. Ik ga maar uit van +- 35 euro voor fancontroller + ongeveer 40 euro voor de 4 fans in totaal

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment LED fans van Corsair 120 MM, Vind de Corsair fans mooi uitzien en ze passen bij de case. Echter ben ik niet tevreden over de geluidsproductie (te hoog). Indien Corsair andere betere fans heeft dan zou ik graag bij Corsair willen blijven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb sinds een maandje ongeveer een NZXT S340 Red/Black gekocht. De uitstraling en het inbouw gemak zijn echt meer dan prima. Echter vind ik dat de PC te veel geluid maakt. Ik heb hier 3 Corsair Air series , de AF120 fan inzitten + een fan van NZXT die bij de kast geleverd werd.

Er zit verder een I5 4690K in met stock koeler, gemonteerd op een MSI Z97 Gaming 5 moederbord. Ik heb de 4 fans dus op mijn moederbord geprikt maar kan via de biosinstellingen geen fatsoenlijk fanprofiel instellen (ik kan het wel instellen maar de fans blijven altijd rond de 1000rpm draaien wat ik ook doe).

Ik vind mijn PC daardoor erg luidruchtig (in idle) en wil hier iets aan gaan doen. In eerste instantie wil ik een NZXT Grid+ aanschaffen en daar mijn fans op inprikken.

Mijn eerste vraag is, heeft hier iemand ervaring mee? Bij deze kast is er geen front bay aanwezig dus ik moet het intern oplossen. De fans die ik gebruik zijn met deze RPM veel te luidruchtig en de airflow is volgens mij nog steeds prima als ik de fans op lagere RPM kan laten draaien.

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen met deze fans? Moet ik ze verkopen en voor andere, van nature, stillere gaan?

Ik heb alle componenten best zorgvuldig en qua kleur matchend uitgezocht (zwart rood). Dit wil ik ook graag zo houden. Dus het liefst geen oplossingen in andere kleuren

Hoe zouden jullie het oplossen, graag advies.

ps. De stockkoeler gaat uiteraard ook vervangen worden, echter als ik (in idle) alle fans uittrek is de pc eigenlijk compleet stil. Onder load natuurlijk een ander verhaal, daarvoor komt een Be Quiet Dark Rock 3( o.a. ook voor de look).

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
niemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Je hebt geloof ik ook voor wat meer een controller met een afstandbediening .
heb zelf geen ervaring met controllers.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
ik heb via speedfan mijn casefans zo ingesteld dat ik ze bijna niet hoor. en die is meer dan genoeg airflow onder load.

dus wel temps haal je als je ze op bv 30% zet?

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Dat is het probleem, met speedfan krijg ik de fans niet geregeld, ik krijg hier de hele tijd smartfan te zien. Wat ik dus vermoed is dat het mobo eigenlijk speedfan overruled?

• loki504
Yep smartfan betekent dat het via de bios is geregeld.

Hoe staan ze in de bios ingesteld?

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
De bios ziet er ongeveer zo uit.

ik kan daarin slepen wat ik wil, maar de fans blijven rond de 1000 tpm al stel ik ze op 0, 10 of 20 etc, procent in.

[ Voor 38% gewijzigd door Chrosser op 08-10-2015 09:39 ]

• loki504
zijn ze wel PWM gestuurd? anders is het logisch dat het niet werkt:P.

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
3 Pins, wat ik zo her en der heb gelezen zou dat ook moeten lukken. Maar blijkbaar dus niet met elk moederbord.

• loki504
Chrosser schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:43:
3 Pins, wat ik zo her en der heb gelezen zou dat ook moeten lukken. Maar blijkbaar dus niet met elk moederbord.
Nope werkt niet op elk mobo.
De een werkt met een signaaltje(4de pin). De andere werkt met voltage.(half pwm).

Het voordeel wat je heb is dat je eventueel een pwm hub kan kopen(10-15 euro). En daar al je fans aan hangen. De pwm hub zet eigenlijk een pwm signaaltje om in een voltage wisseling(waardoor je 3pins kunnen wisselen van signaal).

Dit is redelijk goedkoop. En na even kloten in de bios gaat het automatisch. En gaan ze harder draaien op het moment dat het moeten draaien.

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Zal eens gaan zoeken, bedankt! dit was niet in mij opgekomen, wist nieteens dat zoiets bestond :)

[ Voor 66% gewijzigd door Chrosser op 09-10-2015 17:49 ]

Pagina: 1