Toon posts:

Voldoet mijn videokaart en of systeem voor H1Z1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond mensen.
Ik heb een account aangemaakt omdat ik een vraag heb over mijn computer.
Ik heb H1Z1 gekocht en lijkt me ook echt een leuk spel.
Helaas onder wat voor manier ik deze ook probeer te draaien blijft deze stotteren. Dit zou niet moeten kunnen gezien mijn computer specificaties beter zijn dan de aanbevolens specs.
Mijn computer :

Graphics Card
AMD Radeon HD 6950
Vendor
VisionTek
# of cards
1
SLI / CrossFire
Off
Memory
2.048 MB
Core clock
800 MHz
Memory bus clock
1.250 MHz
Driver name
AMD Radeon HD 6900 Series
Driver version
15.201.1151.1004

Processor

Processor
Intel Core i7-920 Processor
Reported stock core clock
2.668 MHz
Maximum turbo core clock
2.137 MHz
Physical / logical processors
1 / 8
# of cores
4
Package
LGA1366
Manufacturing process
45 nm
TDP
130 W

General

Operating system
64-bit Windows 7 (6.1.7601)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P6T DELUXE
Memory
8.192 MB
Module 1
2.048 MB Kingston DDR3 @ 667 MHz
Module 2
2.048 MB OCZ DDR3 @ 667 MHz
Module 3
2.048 MB Kingston DDR3 @ 667 MHz
Module 4
2.048 MB OCZ DDR3 @ 667 MHz
Hard drive model
250 GB Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA Device

Ik weet dat mijn videokaart al verouderd is maar zou deze game moeten kunnen draaien. Begrijp me niet verkeerd hij draait op LOW net zo slecht dan op High.

Specs voor game : http://www.systemrequirem...&itemId=12449&p=r

Ik gebruik AMD gaming evolved. Hierbij kan ik games zoals : Sniper elite 3, modern warfair 3 , payday 2 , tropico 4 en 5 allemaal op het hoogste vloeiend draaien.
Ondanks al de moeite is het me niet gelukt h1z1 draaiende te krijgen op een NORMALE manier. De graphics hoeven niet geweldig te zijn voor me maar het moet wel speelbaar zijn.

Is er iemand die me hiermee kan helpen? Alvast enorm bedankt!!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
vrij logisch, zware game.

game draait belabberd op mn 2500k en 290 als ik niet de settings naar beneden schroef.

Is een open world game.

Resolutie naar beneden gooien. En even high fps config googlen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02 22:52
Cpu overclocken?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat precies ? en is dat wel verstandig?

• Broski
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-08-2023
De game is nog niet geoptimaliseerd, met mijn r9 290x is ultra bijvoorbeeld slechter dan wanneer ik hem op high speel.

Mijn config (mooi en gemiddeld rond 50-60 fps)
\STEAM\SteamApps\common\H1Z1\UserOptions.ini

[Display]
FullscreenRefresh=0
Maximized=0
FullscreenWidth=1920
FullscreenHeight=1080
WindowedWidth=1024
WindowedHeight=768
Mode=Fullscreen
FullscreenMode=Fullscreen
HDPixelPlus=1.100000

[Rendering]
EffectsQuality=2
TextureQuality=2
ShadowQuality=2
FloraQuality=2
RenderDistance=2500.000000
Gamma=0.450000
MaximumFPS=80
UseLod0a=0
Smoothing=0
ModelQuality=2
FogShadowsEnable=0
AO=1
VerticalFOV=70
LightingQuality=1
ParticleLOD=2
VSync=0
MotionBlur=0

• legendareN
maar om een 6950 met dezelfde instellingen als een 290x te gaan draaien :p.. dat gaat geen pretje worden

• Broski
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-08-2023
legendareN schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:35:
maar om een 6950 met dezelfde instellingen als een 290x te gaan draaien :p.. dat gaat geen pretje worden
mja, ach het helpt wellicht een tussenweg te vinden voor hem. In een andere pc heb ik een 7850 met vergelijkbare settings en die draait 40-50 fps gemiddeld.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor videokaart raden jullie me aan? en moet ik alleen mijn videokaart vervangen of ook nog verschillende dingen van mijn computer ? Want ik was eigenlijk wel in de veronderstelling dat ik een redelijke game pc heb.
Ik heb best wel wat geld voor een goede upgrade is ook al een paar jaar geleden... maar zit er nu niet zo heel veel achter nu ik net vader ben geworden dus wilde het niet te gek maken.
Suggesties voor een upgrade?

BVD!!!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 14:03 ]

• legendareN
Nouja het ligt er maar net aan waar je vrede mee hebt. De game is nog in ontwikkeling, dus het eind resultaat is nog niet bekend. De game kan veel eisender worden maar ook minder eisend.

Zoek eens op een goede fps configuratie op het Internet. Zat te tweaken aan het spel.

Ben je dan nog niet tevreden dan kom je weer hier en maak je een topic aan in het subforum componenten aankoop advies :p

• haarbal
Ik zou eerst eens fps en gpu use loggen met msi afterburner of een ander tooltje, dan kan je zien of de cpu of de gpu het probleem is.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Broski schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

mja, ach het helpt wellicht een tussenweg te vinden voor hem. In een andere pc heb ik een 7850 met vergelijkbare settings en die draait 40-50 fps gemiddeld.
Die kaart is net zo snel als de HD6950, dus de TS kan vergelijkbare fps verwachten. Wellicht dat zijn cpu wat trager is maar dat zal niet heel veel uitmaken denk ik.

Een 290 zou +/- 2-3x zo snel moeten zijn.

Wat haarbal al zegt, kijk eerst eens wat je gpu belasting is. Als dit gemiddelt lager is dan 90% dan heb je waarschijnlijk een cpu bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zou ik hieraan moeten voldoen? Om dit te bekijken hoe kom ik daar achter? moet ik een stresstest doen of hoe moet ik daar aan werken? ik heb zelf het gevoel dat er ergens iets niet klopt.

na 3dmark check te hebben gedaan zou de CPU en de GPU gelijk op moeten gaan en zou dit spel goed moeten draaien op medium op volledige resolutie. na het downloaden van verschillende drivers en de bijbehorende driver de game nog steeds het zelfde draait op low als op high vind ik dit heel vreemd.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 16:27 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik move dit topic even naar het juiste forum.

• legendareN
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:25:
en hoe zou ik hieraan moeten voldoen? Om dit te bekijken hoe kom ik daar achter? moet ik een stresstest doen of hoe moet ik daar aan werken? ik heb zelf het gevoel dat er ergens iets niet klopt.

na 3dmark check te hebben gedaan zou de CPU en de GPU gelijk op moeten gaan en zou dit spel goed moeten draaien op medium op volledige resolutie. na het downloaden van verschillende drivers en de bijbehorende driver de game nog steeds het zelfde draait op low als op high vind ik dit heel vreemd.
die checks zeggen niks. nogmaals zoals ik al zei, met mn 2500k en 290 moet ik settings tweaken om speelbare framerates te halen.

Gewoon taakbeheer openen en kijken wat je processor verbruik zegt tijdens het spelletje.

Dat je GPU niet meer van de tijd is dat is bekend, maar processor kan een groter probleem zijn. Die gaat alweer wat jaartjes mee.

Maar nogmaals, 3e keer.. ga je settings tweaken, download een high fps config.

Verwijderd

Topicstarter
neem me niet kwalijk om deze topic onder het verkeerde kopje te plaatsen ben er niet zo in thuis. ik zal een high fps config googlen om te gebruiken maar denk nog steeds niet dat dit de oplossing is. bvd!

• legendareN
wat is er volgens jou mis dan? Want zo als ik het zie is je PC niet adequaat genoeg, en dan spreek ik uit ervaring, met een computer die 2 stappen beter is en nog wat problemen ondervind.

En dan bedoel ik niet adequaat genoeg voor in ieder geval de instellingen waar op jij wilt spelen.

Je zult toch echt op onderzoek uit moeten gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door legendareN op 05-10-2015 17:31 ]

Verwijderd

Had met mijn oude i5 -2300 + r9 280x 60 fps op med ..

Vgm moet 't wel lukken

Btw : ik heb gaming evolved verwijdert geeft veel bugs / performance issues

• haarbal
Misschien is een makkelijkere manier om uit te vinden of de cpu of gpu het probleem is om de resolutie verschrikkelijk laag te zetten, 800x600. Als het dan wel goed draait is de gpu het probleem, anders waarschijnlijk de cpu.

Pagina: 1