Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:43
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een 55 inch TV met een budget van rond de 1000 euro. Nu staat deze LG op meerdere plekken te koop voor < 1000 euro

LG 55UF680V

Nu ben ik geen TV guru en vind ik het lastig om alle specs te vergelijken met andere TV's. Wat moet ik wel doen en wat niet?
Zover ik weet is WebOS 2 prima als OS voor smart TV, maar is de refresh rate misschien niet ideaal? Ik gebruik de TV niet voor gaming, want daar heb ik een beamer voor. Uiteindelijk wil ik de TV alleen gebruiken voor TV kijken, en af en toe gebruik maken van de apps (bijv Netflix).
Anyway, er zal vast een rede dat zijn dat deze TV voor onder de 1000 aangeboden wordt?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een stukje wilt rijden, raad ik je deze aan :) Ik ga er a.s zaterdag heen !

http://www.saturn.de/mcs/...angId=-3#technische-daten
technoaddict schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:51:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een 55 inch TV met een budget van rond de 1000 euro. Nu staat deze LG op meerdere plekken te koop voor < 1000 euro

LG 55UF680V

Nu ben ik geen TV guru en vind ik het lastig om alle specs te vergelijken met andere TV's. Wat moet ik wel doen en wat niet?
Zover ik weet is WebOS 2 prima als OS voor smart TV, maar is de refresh rate misschien niet ideaal? Ik gebruik de TV niet voor gaming, want daar heb ik een beamer voor. Uiteindelijk wil ik de TV alleen gebruiken voor TV kijken, en af en toe gebruik maken van de apps (bijv Netflix).
Anyway, er zal vast een rede dat zijn dat deze TV voor onder de 1000 aangeboden wordt?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:55:
Als je een stukje wilt rijden, raad ik je deze aan :) Ik ga er a.s zaterdag heen !

http://www.saturn.de/mcs/...angId=-3#technische-daten

[...]
Holy cow, mooie aanbieding. Ik zie op enkele NL sites dat dit een Buitenlands model is. Wat voor impact heeft dit? Niet Ziggo gecertificeerd?

Ik weet nog dat ik met mijn Aygo 8 jaar geleden een 40 inch TV ging ophalen. Die paste met de doos niet in de auto, waardoor ik de TV eruit moest halen. Hoe groot moet een doos van een 55 inch wel niet zijn? We rijden nu een Clio, maar ben een beetje bang dat de TV daar niet in past (of weer uit de doos moet :)).. Experience? Als de dichtsbijzijnde Saturn die TV ook heeft is het een uur rijden.. Dus het overwegen waard. De Saturn verzend vast niet naar NL?

[ Voor 8% gewijzigd door technoaddict op 05-10-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

Die doos past erwel in hoor in de Twingo 2012 paste met gemak een 49 inch doos had ik alles plat liggen. Het zijn heel andere dozen dan 8 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Koop geen Samsung maar de LG veel betere UHD tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even deze vraag afgesplitst. Voor aankoopadviezen kun je beter een separaat topic starten i.p.v. van het algemene topic te "vervuilen". ;)

Als de laatste post van jou hand is en je wil iets aanvullen of aanpassen, graag de "wijzig"-knop gebruiken om niet het topic onnodig een schopreactie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[quote]technoaddict schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:29:
[...]
Niet Ziggo gecertificeerd?
/quote]

Dat houdt in dat je HEEL MISSCHIEN niet je ziggo kaartje rechtstreeks in je TV kan stoppen. Dus .dGeen probleem als je een losse Horizonbox hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
technoaddict schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Holy cow, mooie aanbieding. Ik zie op enkele NL sites dat dit een Buitenlands model is. Wat voor impact heeft dit? Niet Ziggo gecertificeerd?

Ik weet nog dat ik met mijn Aygo 8 jaar geleden een 40 inch TV ging ophalen. Die paste met de doos niet in de auto, waardoor ik de TV eruit moest halen. Hoe groot moet een doos van een 55 inch wel niet zijn? We rijden nu een Clio, maar ben een beetje bang dat de TV daar niet in past (of weer uit de doos moet :)).. Experience? Als de dichtsbijzijnde Saturn die TV ook heeft is het een uur rijden.. Dus het overwegen waard. De Saturn verzend vast niet naar NL?
Dit toestel zou ik per definitie overslaan. Alhoewel het wel een UHD-televisie betreft, zal de kwaliteit er niet naar zijn. Het paneel betreft slechts 50Hz waardoor zaken als bewegingsonscherpte zullen ontstaan. Hierdoor zal bij bewegingen alle scherpte die de UHD-televisie te bieden heeft verloren gaan. De FHD-televisies uit de series 6 van Samsung beschikken over een 100Hz paneel waardoor scherpte tijdens bewegingen wel behouden blijft. Hierdoor heb je met de 100Hz FHD-televisie tijdens bewegingen een effectief hogere resolutie dan een 50HZ UHD-televisie.
UHD schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:49:
Koop geen Samsung maar de LG veel betere UHD tv.
Kun je dit ook nog onderbouwen of zeg je dit maar omdat je zelf ook een LG-televisie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ok, ik lees wel vaker dat je 50 hz beter kan overslaan. Dan wordt dit hem niet.
Ik lees ook vaak dat UHD onzin is. Maar dat is toch alleen omdat er nu weinig wordt aangeboden? Ze zeggen er dan bij dat het nog wel even gaat duren. Maar dat 'even' kan een jaar zijn. En als je een TV koopt doe je dat met de bedoeling om hem langer dan 1 jaar te houden lijkt mij :)
Ik ben een Netflix kijker, dus is het ook wel handig om een TV te kopen met die Codec om UHD te kunnen kijken met Netflix. Conclusie is wel dat mijn budget van 1000 euro aan de krappe kant zal zijn. Of er moet binnenkort een leuke aanbieding komen op ibood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
technoaddict schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:35:
Ok, ik lees wel vaker dat je 50 hz beter kan overslaan. Dan wordt dit hem niet.
Ik lees ook vaak dat UHD onzin is. Maar dat is toch alleen omdat er nu weinig wordt aangeboden? Ze zeggen er dan bij dat het nog wel even gaat duren. Maar dat 'even' kan een jaar zijn. En als je een TV koopt doe je dat met de bedoeling om hem langer dan 1 jaar te houden lijkt mij :)
Velen kijken naar UHD als alleen de resolutie, en dat is jammer. De UHD-standaard die Blu-Ray zal brengen heeft namelijk andere aspecten die veel interessanter zijn, zoals een breder kleurenspectrum en High Dynamic Range (HDR). Voor velen zijn de pixels op het formaat televisie waar ze naar kijken en de afstand die ze van het toestel af zitten bij Full HD al niet meer te onderscheiden, waardoor meer pixels al niets meer toevoegen aan de beeldkwaliteit.

Toch heeft slechts een handjevol toestellen ondersteuning voor de aankomende technieken (mochten deze niet gaan veranderen) en dit betreft enkel de duurdere UHD-televisies. De mensen die nu een goedkoper UHD-model kopen, zullen straks tegen de nadelen van het niet goed kunnen weergeven van UHD-content aanlopen.

Dit zag je afgelopen jaren ook veel gebeuren. Mensen die een jaar geleden dachten klaar te zijn voor de toekomst, maar nu al met een verouderd toestel zitten omdat ze niet voldoen aan bepaalde standaarden waaronder HEVC en HDMI 2.0.

Om maar een recent voorbeeld te geven van problemen waar gebruikers tegenaan lopen

[ Voor 5% gewijzigd door Dimens op 05-10-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

De LG 49UB850V van 2014 is de beste UHD tot nu toe met Webos 2.0

Al een jaar in ons bezit met regelmatige update's elke maand super goed strak beeld via Technisat S2 satelliet decoder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Geloof je gelijk UHD, echter is de 55 inch uitvoering jammer genoeg net boven mijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
De LG 55UF776V gaat het misschien worden. Wel iets boven budget, maar op kieskeurig een 9.0 uit 13 reviews.
Pagina: 1