Hi,
Ik werk sinds kort voor een kleine stiching waar op dit moment de wifi ontvangst heel slecht is.
We huren 2 aaneengesloten ruimtes van een museum. En het museum beheert ook het netwerk binnen het hele gebouw, Op dit moment hebben we voor Wifi alleen een Cisco AP 541N die in 1 ruimte redelijke ontvangst geeft, maar daarbuiten is het bagger.
Graag wil ik een subnet aanbrengen, zodat al onze hardware in 1 lokaal netwerk kan. Ik denk momenteel hieraan:
1 router bij de 3 desktops, desktops dan bedraad aan de router
1 AP in de andere ruimte
powerline extenders tussen de 2 (op 4e UTP poort van de router)
Specifiek;
Asus RT-AC68U = Router
Asus EA-AC87 = AP
en nog een powerline extender
Ik heb geen expliciet budget gekregen, maar ik wil max 500 euro incl BTW.
We hebben 15 laptops en 15 iPads voor op de Wifi en 3 desktops bedraad aangesloten op netwerk van museum. En nog een printer die bedraad of draadloos aangesloten kan worden als netwerkprinter. Er wordt per device niet zoveel bandbreedte gebruikt, maar dit ligt ook aan het slechte netwerk nu.
Mijn vragen:
Is dit de juiste opstelling om 1 subnet te creëren?
Is dit de juiste hardware of kan ik beter voor andere merken/modellen gaan? (Wifi AC is nu niet nodig, maar we willen ook nieuwe hardware over 1-2 jaar)
Edit: Er is geen interferentie van andere netwerken, er is onze Wifi en die van het museum op kanaal 1 en 11 respectievelijk.
Ik werk sinds kort voor een kleine stiching waar op dit moment de wifi ontvangst heel slecht is.
We huren 2 aaneengesloten ruimtes van een museum. En het museum beheert ook het netwerk binnen het hele gebouw, Op dit moment hebben we voor Wifi alleen een Cisco AP 541N die in 1 ruimte redelijke ontvangst geeft, maar daarbuiten is het bagger.
Graag wil ik een subnet aanbrengen, zodat al onze hardware in 1 lokaal netwerk kan. Ik denk momenteel hieraan:
1 router bij de 3 desktops, desktops dan bedraad aan de router
1 AP in de andere ruimte
powerline extenders tussen de 2 (op 4e UTP poort van de router)
Specifiek;
Asus RT-AC68U = Router
Asus EA-AC87 = AP
en nog een powerline extender
Ik heb geen expliciet budget gekregen, maar ik wil max 500 euro incl BTW.
We hebben 15 laptops en 15 iPads voor op de Wifi en 3 desktops bedraad aangesloten op netwerk van museum. En nog een printer die bedraad of draadloos aangesloten kan worden als netwerkprinter. Er wordt per device niet zoveel bandbreedte gebruikt, maar dit ligt ook aan het slechte netwerk nu.
Mijn vragen:
Is dit de juiste opstelling om 1 subnet te creëren?
Is dit de juiste hardware of kan ik beter voor andere merken/modellen gaan? (Wifi AC is nu niet nodig, maar we willen ook nieuwe hardware over 1-2 jaar)
Edit: Er is geen interferentie van andere netwerken, er is onze Wifi en die van het museum op kanaal 1 en 11 respectievelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door DjDuivert op 05-10-2015 10:50 ]
2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701