Ik ben al lang niet meer met dit soort hard- en software bezig dus vergeef me als ik overduidelijke dingen over het hoofd zie..
Voor een eigen bedrijf verbruiken we thuis veel data (video etc). Dit wilde ik graag opslaan en backuppen.
Daarnaast zijn we ontevreden over de smart mogelijkheden van onze tv. Vaak veel te traag en omslachtig.
Ik heb een thuisserver gebouwd met onderstaande specs:
1TB schijf voor OS e.d.
2x 4TB in mirror voor video
2x 2TB in mirror voor foto
De server komt direct boven de tv, op de 1e verdieping, te staan. Kwestie van utp en hdmi kabel naar beneden dus (router zit bij de tv).
Eisen OS:
Ubuntu Server dan? Ik ben er niet in thuis, dus weet niet wat er mogelijk is. Maar een mooie soepele frontend en Netflix app lijken lastig?
Voor een eigen bedrijf verbruiken we thuis veel data (video etc). Dit wilde ik graag opslaan en backuppen.
Daarnaast zijn we ontevreden over de smart mogelijkheden van onze tv. Vaak veel te traag en omslachtig.
Ik heb een thuisserver gebouwd met onderstaande specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 33,- | € 33,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 60,95 | € 60,95 |
| 2 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 139,- |
| 1 | Toshiba MQ Series, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 2 | WD Green WD40EZRX | € 139,50 | € 279,- |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 677,75 | |
1TB schijf voor OS e.d.
2x 4TB in mirror voor video
2x 2TB in mirror voor foto
De server komt direct boven de tv, op de 1e verdieping, te staan. Kwestie van utp en hdmi kabel naar beneden dus (router zit bij de tv).
Eisen OS:
- Makkelijk mirroren van schijven
- Makkelijke file sharing met Apple computers (AFP?)
- Soepele frontend voor op de tv
- Remote access met een remote control of iOS app
- Apps als Netflix, YouTube, etc
Ubuntu Server dan? Ik ben er niet in thuis, dus weet niet wat er mogelijk is. Maar een mooie soepele frontend en Netflix app lijken lastig?