Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microtik routerboard resetten en opnieuw starten*

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 23:32
Beste allen,

Ik ben met grote spoed op zoek naar iemand die mij kan helpen.
De situatie is als volgt: ik woon in een studentenhuis in Eindhoven waar wij tot anderhalf jaar geleden fikse problemen hadden met het internet. Nadat ik mijn hulpvraag destijds op Tweakers heb geplaatst ben ik via een dm benaderd door iemand die mij, en dus de rest, wilde helpen.
Lang verhaal kort: Hij was op zoek naar een kamer, is hier komen wonen, internet liep super, nu gaat hij vervelend weg en nu 'gijzelt' hij het internet.

Oftewel, we kunnen niet meer in de router (configureren) en de acces points (idem). Wel is het nog mogelijk om verbinding te hebben met het WiFi netwerk en via bekabeld internet.

Normaal zou het een kwestie zijn van de hele boel resetten en alles van scratch af aan weer instellen, en daar zit 'm het probleem. Het is de volgende Router en de volgende acces points en wij zijn geen van allen daar in thuis.

Dus mijn vraag aan jullie is of er iemand in de gelegenheid is om op de korte termijn ons uit de brand te helpen zodat wij weer regie hebben over het netwerk. Uiteraard, de zon komt voor niets op dus er staat gewoon een vergoeding tegenover. Graag reactie via dm.

Alvast bedankt!

Why so serious?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55
1. Wat bedoel je met 'gijzelt'? Leg je probleem eens uit.
2. Waarom plaats je een oproep om jezelf opnieuw te laten gijzelen? Nu doe je gewoon weer hetzelfde als wat je voorheen (kennelijk) in de problemen heeft gebracht.
3. GoT is geen Marktplaats. Je kunt beter het probleem zo duidelijk mogelijk beschrijven en proberen het zelf op te lossen, met behulp van medeTweakers. Daar is dit forum voor bedoeld.
4. Waarom is de handleiding niet toereikend?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 05-10-2015 10:14 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, en daar is dus net http://tweakers.net/aanbod voor bedoeld. Niet het forum. Je kan je vraag stellen in http://tweakers.net/categ...-en-systeembeheer/aanbod/

Ik zal het topic open laten, maar dan alleen als je open staat om assistentie te krijgen via het forum.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 05-10-2015 10:14 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je fysiek bij de apparaten? Reset-knopjr een minuut inhouden, handleiding downloaden en opnieuw beginnen.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb de titel ook even aangepast. Dit beschrijft iets meer de daadwerkelijke vraag.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bobbreede schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:09:
liep super, nu gaat hij vervelend weg en nu 'gijzelt' hij het internet.

Oftewel, we kunnen niet meer in de router (configureren) en de acces points (idem). Wel is het nog mogelijk om verbinding te hebben met het WiFi netwerk en via bekabeld internet.
Vervelend verhaal, maar een aantal opmerkingen cq. vragen:

Is hij het huis al uit of zit hij er nog?
Mocht hij er nog zitten, kun je hem dan niet gewoon vragen om de gebuikersnaam en wachtwoorden?
Mocht hij er niet meer zitten, er is vast wel iemand in huis die inloggegevens heeft?

• Bobbreede
Allereerst dank voor het aanpassen Equator. Fijn dat je 'm open laat staan, mocht het nodig zijn zal ik 'm alsnog verplaatsen.
MarcoC schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:12:
1. Wat bedoel je met 'gijzelt'? Leg je probleem eens uit.
2. Waarom plaats je een oproep om jezelf opnieuw te laten gijzelen? Nu doe je gewoon weer hetzelfde als wat je voorheen (kennelijk) in de problemen heeft gebracht.
3. GoT is geen Marktplaats. Je kunt beter het probleem zo duidelijk mogelijk beschrijven en proberen het zelf op te lossen, met behulp van medeTweakers. Daar is dit forum voor bedoeld.
4. Waarom is de handleiding niet toereikend?
1. Probleem is, is dat deze jongen de inlog gegevens heeft veranderd van zowel de router als de AP's zodat wij er niet meer bij kunnen om dingen te configureren/aanpassen e.d.
2. Ben ik niet met je eens en dit lijkt me ook niet de geschikte plaats om daar op in te gaan.
3. Ben ik wel met je eens :) Heel eerlijk, dit is niet mijn vak gebied, ik vind het leuk om wat te proberen, maar aangezien ik hier niet alleen woon en dit niet alleen mij raakt zou ik het gewoon heel fijn vinden als het meteen goed opgelost wordt.
4. Omdat dit voor ons echt abracadabra is.
Bartjezz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:14:
Kun je fysiek bij de apparaten? Reset-knopjr een minuut inhouden, handleiding downloaden en opnieuw beginnen.
Ja, kunnen we bij. Maar de know how ontbreekt om alles fatsoenlijk in te stellen. Vandaar mijn vraag :)
rens-br schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:19:
[...]

Vervelend verhaal, maar een aantal opmerkingen cq. vragen:

Is hij het huis al uit of zit hij er nog?
Mocht hij er nog zitten, kun je hem dan niet gewoon vragen om de gebuikersnaam en wachtwoorden?
Mocht hij er niet meer zitten, er is vast wel iemand in huis die inloggegevens heeft?
Is het huis uit. Heb hem gevraagd naar de gebruiksnaam en wachtwoorden, krijg geen reactie.

Even in zijn algemeenheid: Ik plaats dit namens mijzelf en andere studenten. De gebruiksnaam en wachtwoorden die ik heb doen het niet meer, hij heeft dus op eigen initiatief de wachtwoorden veranderd.

Why so serious?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bobbreede schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:25:
Is het huis uit. Heb hem gevraagd naar de gebruiksnaam en wachtwoorden, krijg geen reactie.

Even in zijn algemeenheid: Ik plaats dit namens mijzelf en andere studenten. De gebruiksnaam en wachtwoorden die ik heb doen het niet meer, hij heeft dus op eigen initiatief de wachtwoorden veranderd.
Vervelend dat hij nergens op reageert. Zonder GN en WW is er helaas maar één optie. Apparatuur resetten en opnieuw beginnen.

Maar waarom wil je zo graag bij je appartuur kunnen. Zolang alles blijft werken lijkt me het niet nodig dat je kunt inloggen ofwel?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 16:59
rens-br schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:27:
[...]
Vervelend dat hij nergens op reageert. Zonder GN en WW is er helaas maar één optie. Apparatuur resetten en opnieuw beginnen.

Maar waarom wil je zo graag bij je appartuur kunnen. Zolang alles blijft werken lijkt me het niet nodig dat je kunt inloggen ofwel?
Diegene kan natuurlijk nog wel remote-access hebben .. met alle potentiele gevolgen van dien.

• Bobbreede
rens-br schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:27:
[...]
Toekomst. Nu werkt het nog maar met eventuele updates, storingen o.i.d. lijkt het me handig erbij te kunnen.
gekkie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Diegene kan natuurlijk nog wel remote-access hebben .. met alle potentiele gevolgen van dien.
En dat, maar zover durfde ik het nog niet te stellen op dit forum.

[ Voor 28% gewijzigd door Bobbreede op 05-10-2015 10:31 ]

Why so serious?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 16:59
En verder is het de vraag wat je wil ..
Of het was geen spannende en een recht-toer-recht-aan config .. dan is het opzich makkelijk en kun je het zelf ook wel met wat leeswerk.
Of het was een spannende config .. en als je dat terug wilt hebben dan zul je het eerst moeten kunnen beschrijven wat je had,

Want veel meer dan of de passwords alsnog verkrijgen .. of resetten .. zit er vrees ik niet op.
(neem niet aan dat je naast de oude logins ook een backup van de config hebt)

Serial console van de microtik heeft ook netjes een password, dus dat is ook geen manier om er omheen te fietsen.

• Bobbreede
Ik heb ondertussen met iemand contact die ons kan en wil helpen. Heb ook aangegeven bij de moderator dat dit topic dus gesloten mag worden, het heeft zijn doel gediend. Ondanks dat ik het niet helemaal op de juiste manier heb gedaan, toch bedankt! 8)7

Why so serious?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, zo via de DM heeft een forum 0,0 nut natuurlijk.. Het grote voordeel is natuurlijk om kennis breed te delen.

Maar goed, ik zal het topic sluiten. Volgende keer gewoon V&A gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.