• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb zelf geen ervaring met fotografie behalve alles wat ik met mijn telefoon heb geschoten.
Verder wil ik mij er graag in verdiepen en heb wel wat gelezen maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
Ik wil foto's van alle daagse dingen kunnen maken zoals mijn auto of pete-kind maar ook mooie vakantie foto's.

Wat is je beschikbare budget?
350 euro, het liefste minder omdat er dan nog wat accessoires bij gekocht kunnen worden
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten?
Voornamelijk vakantie en huis tuin keuken gebruik
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Nee niet direct
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Graag dat het makkelijk te delen is met je smartphone (Android).

Moeten er nog meer vragen beantwoord worden hoor ik het wel :)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:15
Wat voor accessoires zit je aan te denken? Tasje etc.?

Voor 350 euro zou ik kijken naar een compact camera denk ik of eens op MP rondsnuffelen voor een leuk tweedehands toestel.

http://tweakers.net/categ...mesZKOUi7IICUTMz0DpdraWgA

[ Voor 37% gewijzigd door PdeBie op 05-10-2015 10:14 ]

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer

• redbullet
PdeBie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:12:
Wat voor accessoires zit je aan te denken? Tasje etc.?

Voor 350 euro zou ik kijken naar een compact camera denk ik of eens op MP rondsnuffelen voor een leuk tweedehands toestel.

http://tweakers.net/categ...mesZKOUi7IICUTMz0DpdraWgA
Een tas en sdkaartjes sowieso.

Jij hebt een sterke voorkeur voor panasonic en sony?
Artikel lijkt ofline gehaald te zijn maar ik heb in ieder geval wat te lezen :)

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Als het goed is, doet 'ie het weer. :)

• PdeBie
Ik heb geen sterke voorkeur voor Panasonic en Sony, maar van wat ik ervan gelezen/gehoord/gezien heb zijn dit prima camera's voor jouw budget. :)

• redbullet
PdeBie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:08:
Ik heb geen sterke voorkeur voor Panasonic en Sony, maar van wat ik ervan gelezen/gehoord/gezien heb zijn dit prima camera's voor jouw budget. :)
maar waarom een compact camera ipv systeem of dslr?

• PdeBie
budget technisch gezien.

Je wilt maximaal 350 euro uitgeven en het liefst minder i.v.m. accessoires.

Daarnaast heb je voor dat bedrag tegenwoordig al hele goede compactcamera's.
Die doen tegenwoordig voor het huis-tuin-keuken werk (wat je zelf aangeeft als onderwerp) echt niet meer onder voor de duurdere modellen.

Sterker nog. Ik zie soms foto's gemaakt met mobiele telefoons langs komen dat ik denk 'WAUW!'. :)

--edit--

Maar anders gevraagd: Waarom denk jij een systeem of DSLR nodig te hebben? Ga je het niet kunnen wisselen van lenzen missen? Heb je minimaal een APS-C sensor nodig?

Voor huis-tuin-keuken werk lijkt het mij persoonlijk niet echt nodig.

Daarnaast neem je een compact camera veel eerder mee op pad dan bijvoorbeeld een DSLR (uitzonderingen daargelaten voor de fanatiekelingen onder ons die ALTIJD een camera bij hebben uiteraard ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door PdeBie op 05-10-2015 13:57 ]

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 13:38
Voor 350 euro heb je een beperkte keuze in systeemcamera's. De Sony A5000 met kitlens kun je krijgen. De A3000 ook, maar die zou ik persoonlijk nooit kiezen.

Of je kiest een instap spiegelreflex, de Sony A58, de Nikon D3200 en de Canon 1200D kun je allemaal binnen je budget krijgen, inclusief kitlens. Het zijn allemaal goede camera's, alleen is de 1200D wel de zwakste van het stel.

Voor 350 euro heb je een grote keus aan compact camera's, waarbij je kunt kiezen tussen kleine sensor en veel zoom, en grotere sensor met weinig zoom.

Verdiep je eens in de sensoren die in die camera's zitten. Dan kun je zelf beslissen wat je belangrijk vindt.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 16:23
De 1200D heeft wel een voordeel qua lenzenaanbod. Maar ja, als je daar geen gebruik van wilt maken in de toekomst dan zou ik de 1200D ook laten liggen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• redbullet
PdeBie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:49:
budget technisch gezien.

Je wilt maximaal 350 euro uitgeven en het liefst minder i.v.m. accessoires.

Daarnaast heb je voor dat bedrag tegenwoordig al hele goede compactcamera's.
Die doen tegenwoordig voor het huis-tuin-keuken werk (wat je zelf aangeeft als onderwerp) echt niet meer onder voor de duurdere modellen.

Sterker nog. Ik zie soms foto's gemaakt met mobiele telefoons langs komen dat ik denk 'WAUW!'. :)

--edit--

Maar anders gevraagd: Waarom denk jij een systeem of DSLR nodig te hebben? Ga je het niet kunnen wisselen van lenzen missen? Heb je minimaal een APS-C sensor nodig?

Voor huis-tuin-keuken werk lijkt het mij persoonlijk niet echt nodig.

Daarnaast neem je een compact camera veel eerder mee op pad dan bijvoorbeeld een DSLR (uitzonderingen daargelaten voor de fanatiekelingen onder ons die ALTIJD een camera bij hebben uiteraard ;) )
Uiteindelijk wil ik meer met een camera kunnen dan point and click. Ik wil mij er meer in verdiepen.
Tot nu toe maak ik alleen huis tuin en keuken foto's maar ik verwacht dat dit met een "echte" foto toestel gaat veranderen en iets meer tijd neem om een foto te maken :)

Een dslr is inderdaad een stuk groter als een compact camera daarom dacht ik aan een systeem camera als alternatief.

• PdeBie
OK, dan klinkt het al heel anders ja. Dan zou je inderdaad naar een DSLR kunnen kijken zoals bijvoorbeeld een Nikon D3200. Dat is een mooie instapper en de kitlens die erbij zit is uitstekend om mee te beginnen.

Zelf ook ooit met een kitlens begonnen en daar jarenlang plezier van gehad :)

Qua systeemcamera's kan ik je helaas niets adviseren. Geen ervaring mee. Al zijn mensen hier heel enthousiast over Fuji camera's. Die kosten alleen wel wat meer ben ik bang. Maar nogmaals... Geen ervaring mee. Wie weet dat het mee valt :)

[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 05-10-2015 18:04 ]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Had zelf een beetje dezelfde zoektocht en kwam terecht bij de e-pl6 incl. Kitlens voor €300
http://www.kamera-express...NGSh-qhsMgCFcFf2wodlj8DDg

[ Voor 40% gewijzigd door Christiano007 op 07-10-2015 13:34 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Panasonic Lumix DMC-GM1K is hier en daar voor 349 of nog goedkoper te vinden, ik heb mijn spiegel weggedaan en ben erg tevreden met de overstap! 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1