Gaming headset voor PC en PS4

Pagina: 1
Acties:

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 14:21
Ik zoek een?
Gaming Headset (Koptelefoons + microfoon in één behuizing)

Wat is je budget?
Tot maximaal € 90,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk alleen dat de kwaliteit goed is. Als ik voor de rest een soort van prioriteitlijstje moet maken dan zou het in deze volgorde gaan:
1 Aansluitbaar voor PS4 en PC. Liefst via wireless via controller. Op PC maakt het niet uit.
1 Geluidskwaliteit
2 Wireless/kabellengte
2 Gewicht/draaggemak
3 Prijs
4 Esthetica

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor de PS4 en de PC. Mijn bedoeling is dat ik de headset op de PS4 controller aan kan sluiten en dus verder geen draden tot aan de PS4 nodig heb. Helemaal wireless is ook goed. Op de PC maakt het mij niet uit. Dit kan prima via een kabeltje.

Ik zal de headset voornamelijk dus voor gamen gebruiken. Maar soms ook wel eens voor een filmpje hier en daar. Ik heb nu een oude Creative headset van ca.€10,- waarvan de microfoon het begeven heeft. Dus ik ben snel tevreden :P

Ik zat zelf aan deze te denken:

pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Alleen het nadeel is dat deze een soort van overgangsblokje heeft wat je tussen je headset en je PS4 moet zetten. Hij is niet wireless en kan niet op de controller aangesloten worden. Je zit dus altijd met de afstand tot je tv/ps4.

[ Voor 27% gewijzigd door Proqzor op 05-10-2015 10:37 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Zat ongeveer met dezelfde vragen als jou.

hier vind je een review van Tweakers over headsets voor je PS4 (werken ook allemaal op PC).

Daarnaast zag ik hier dat sommige headsets met een verloopkabeltje geleverd worden. Zou even op de site checken of ze deze ook los verkopen, dan kun je heel veel standaard goede headsets alsnog koppelen aan je controller (en tevens voor je pc gebruiken)

• Proqzor
Welke heb jij uiteindelijk gekocht?

Ik twijfel een beetje tussen deze vier:

pricewatch: Sennheiser PC 330

pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

pricewatch: Sharkoon X-Tatic S7

De laatste heeft nog 5.1 via de ps4. Sennheiser heb ik met in-ears altijd goede ervaring gehad en dat is de enige waarvan ik zeker weet dat hij op de controller aangesloten kan worden. Via Coolblue krijg je er namelijk een verloopstekkertje voor.

De logitech trekt mij het meeste qua bouw/beoordelingen alleen daarvan weet ik zeker dat hij dmv usb aangesloten moet worden.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Kan je via optisch uit niet gewoon je playstation geluid via pc / speakers laten lopen? Dan hoef je enkel de headset in de pc te pluggen.

Zo doe ik het altijd.

• Proqzor
Mijn ps4 staat in de woonkamer en tussen de tv kast en de bank zit ongeveer 3/4 meter ruimte. De pc staat ergens anders.

Ik lees nu dat die Sharkoon via een sdif aansluiting aangesloten moet worden op je pc? Dit in verband met de SCU die er bij zit? Ik zal thuis eens kijken of ik die mogelijkheid heb.

[ Voor 43% gewijzigd door Proqzor op 05-10-2015 14:49 ]

• Proqzor
Ik heb uiteindelijk de Sharkoon toch maar aangeschaft ;p

Ik zal morgen mijn ervaringen wel even delen wanneer ik hem binnen heb.

Wat mij over de streep heeft getrokken:
- Aansluitmogelijkheden op de controller van de ps4
- 5.1
- Goede reviews qua geluidskwaliteit
- Geen klachten over de ergonomie

Heb veel headsets bekeken en ik zag de klacht over het gewicht of pijn aan de oorschelp veel voor komen. Met name de 5.1 mogelijkheid vond ik uiteindelijk wel belangrijker dan ik eerder had opgegeven. Met name omdat dit bij een aantal spellen echt wel een toegevoegde waarde kan hebben en gewoon leuk is.

• Chrosser

Chrosser

Ben benieuwd, heb ook nog geen keuze gemaakt. Ik ben erg gecharmeerd van Sennheiser Koptelefoons, en ook de headsets vind ik daardoor interessant. Denk dat ik voor een sennheiser ga, weet alleen nog niet goed welke.

• Proqzor
De Sennheisers die binnen mijn budget vielen bleken qua ergonomie niet echt geweldig te zijn. Las allemaal berichten van mensen dat ze na 20 minuten dat ding af moesten zetten i.v.m. pijn aan de oorschelp. Weet niet of dit bij de anderen ook zo is. In een ander toppic zei iemand van niet namelijk.

Ik laat het vanavond wel even weten of het wat is.

• Proqzor
De headset bevalt goed. Het zijn wel veel kabels maar daar wen je vanzelf aan. Elke device heeft weer een eigen aansluitmethode.

De SCU is niet echt vervelend. Je laat gewoon je kabels erin zitten en wisselt dan het hele zwikje om van je pc naar je ps4. Het geluid is echt heel goed. Maar ik heb zelf weinig vergelijk. Alleen mijn 10 jaar oude 5.1 set :P Je moet je pc even goed configureren dat je alle juiste output en input devices te pakken hebt. Een optische aansluiting op je pc is wel een must. Anders kan je geen gebruik maken van de 5.1/7.1 functie.

Ik heb even op de ps4 gespeeld en daar was met bf4 het surround effect goed merkbaar :D

Nog geen tijd gehad om de microfoon te proberen.

Qua comfort is hij perfect. Je voelt hem absoluut niet. De speakerpads vallen mooi om mijn oren en het zachte leer met vulling van de band zijn amper tot niet voelbaar.

Enige minpunt vind ik dus de vele kabels. En het feit dat je hem dus niet volledig op je ps4 controller kan aansluiten. Alleen de ps4 speech gaat via de ps4 controller via een kabeltje vanaf de volumecontroleunit.

• Chrosser

Chrosser

Kun je aangeven wat er voor kabels aangesloten moeten worden om alles werkend te krijgen op de PS4? en ook apart voor de pc?

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
legendareN schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:55:
Kan je via optisch uit niet gewoon je playstation geluid via pc / speakers laten lopen? Dan hoef je enkel de headset in de pc te pluggen.

Zo doe ik het altijd.
Dat wil ik ook doen maar welke kabels heb je nodig op google kon ik niks vinden.

Weg

Pagina: 1