Hallo mede tweakers,
Ik zou graag willen beginnen met het maken van een simpele draadloos alarm systeem.
Nu ben ik nogal een beetje een noob op dit gebied dus ik kan wel een beetje advies gebruiken
Als ik zo rondkijk op het internet zie ik complete alarm centrale kastjes met modules die 500 euro of meer kosten. Dat gaat hem niet worden.
Wat ik graag zou willen hebben:
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties
Ik zou graag willen beginnen met het maken van een simpele draadloos alarm systeem.
Nu ben ik nogal een beetje een noob op dit gebied dus ik kan wel een beetje advies gebruiken
Als ik zo rondkijk op het internet zie ik complete alarm centrale kastjes met modules die 500 euro of meer kosten. Dat gaat hem niet worden.
Wat ik graag zou willen hebben:
- Draadloos (70cm/433Mhz)
- Twee of drie draadloze bewegingsmelders al dan niet met een ipx rating.
- Een systeem dat niet keihard begint te loeien dat de hele buurt mee kan genieten als 1 van de 3 sensoren iets detecteert maar dat je indien nodig ook subtiel kan informeren.
- Een systeem waar je 1 of meer sensoren tijdelijk kan uitschakelen als er mensen daarbij aanwezig zijn of wat anders.
- Een niet cloud oplossing of externe netwerk oplossing. Het systeem hoeft ook geen telefoon hulplijn te bevatten.
- De draadloze sensoren moeten het liefst niet reageren als er een kat in de sensor loopt. Misschien is dit niet haalbaar, dat is niet erg.
- Een modulair systeem dat je langzaam kan uitbreiden als je dat zou willen.
- Hoeft niet compatible te zijn met draadloze cameras. Ik denk dat ik dat beter los kan doen van dit.
- Het hoeft tevens ook niet een professionele setup te worden.
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties