Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-01-2024
Goedemorgen,

ik heb een FritzBox 7490 (192.168.188.1), netwerk bekabeld met laptop, PC1 en PC2. Ook is er WLAN.

De laptop heeft internettoegang via WLAN.
PC1 heeft internettoegang via LAN.
PC2 heeft nog geen internettoegang, noch via WLAN, noch via LAN. Het is een Windows 7 machine.

Door met ipconfig/all te vergelijken, bemerkte ik dat de standaardgateway en de DHCP-server 192.168.192.1 zijn. Ook het IP-adres heeft .192. Voor de werkende WLAN en LAN moet het .188. zijn.

Waar en hoe kan ik eea het beste wijzigen? Evt hoe te vermijden dat er verkeerde waarden in komen?

Dankjulliewel en groet, Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Over welke machine heb je het nu? Alleen PC2, en je hebt wel een correct adres op de andere apparaten? En je hebt verder geen routers? Dan heb je waarschijnlijk ooit zelf een statisch IP-adres op PC2 ingesteld.

In de netwerkadaptersettings kun je dit weer op DHCP zetten; dan moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals hierboven staat vermeld, moet je de instellingen gewoon op automatisch zetten.
Afbeeldingslocatie: http://res1.windows.microsoft.com/resbox/nl/windows%207/main/f598cd96-6bf9-47be-942d-7d0b0afdbd88_0.jpg

Hoe je daar geraakt: http://windows.microsoft....ip-settings#1TC=windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
bedankt.
Ja, het betreft PC2.
Ik heb onder IPv4 eigenschappen gekeken. Zowel IP-adres als DNS-serveradres worden automatisch toegewezen. Dit is het geval voor LAN en WLAN.
Is het niet verstandiger de benodigde adressen zelf aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
...vergat te vermelden dat onder Geavanceerd staat DHCP ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

^^ Daarvoor kan je de volgende keer de "Wijzig" knop gebruiken.. :)

Weet je zeker dat je niet nog meer netwerkapparaten in het netwerk hebt staan? Ergens nog een router als een Access Point gebruikt?
Zo ja, dan zal je op die AP de DHCP Server functie uit moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

192.168.192.1 klinkt als een Ziggo Horizon Box... Heb je die? Daar staat standaard wel DHCP op actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 21:51
Vermoedelijk heeft ie niet alle devices opgenoemd in z'n netwerk. Die .192.1 is bijna zeker een Horizon Box zoals WeirdEye al opmerkte.
Misschien in de veronderstelling dat TS zijn netwerk pas begint vanaf de FritzBox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

ipconfig /release all en dan een nieuwe aanvragen met ipconfig /renew
Blijkbaar houdt je pc oude settings vast

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WeirdEye schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:51:
192.168.192.1 klinkt als een Ziggo Horizon Box... Heb je die? Daar staat standaard wel DHCP op actief.
...en die moet in zo'n situatie met losse modem+router nadrukkelijk uit staan.

Inloggen op de Horizon (192.168.192.1) en bij netwerk kiezen voor bestaand netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

dion_b schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:21:
[...]

...en die moet in zo'n situatie met losse modem+router nadrukkelijk uit staan.

Inloggen op de Horizon (192.168.192.1) en bij netwerk kiezen voor bestaand netwerk.
Dit^^ of gewoon de netwerkkabel uit de Horizon trekken, tenzij je internet via de Horizon loopt, maar dat lijkt mij niet in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WeirdEye schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Dit^^ of gewoon de netwerkkabel uit de Horizon trekken, tenzij je internet via de Horizon loopt, maar dat lijkt mij niet in dit geval.
Dan verlies je dat ding wel als mediaspeler en als AP. Vooral dat laatste is zonde, zeker als de router in een andere ruimte staat (bijv router in meterkast, Horizon box in woonkamer). Veel beter om het aangesloten te houden met DHCP uit en gebruik te maken van de WiFi ervan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
Ik heb een Ziggo Ubee welke door de Ziggo klantenservice is gebridged. Hij is via WAN met de LAN 1 van m'n FritzBox 7490 verbonden. De LAN en WLAN waar ik het over had, hebben betrekking op de FritzBox.

Als ik de berichten zo lees, is aan te bevelen ipconfig /release all en vervolgens ipconfig /renew

En, mocht dat niet werken, vast IP-adres en vast DNS-server adres aangeven, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag of je een Horizon box hebt. En aangezien die tegenwoordig standaard is bij Ziggo kun je er rustig vanuit gaan dat je die inderdaad hebt..... Doe daar wat mee.

Vast IP adres en DNS is een last-resort optie. Dat doe je alleen als je het probleem niet kunt vinden. En daar zijn wij hier geen voorstander van (van problemen niet vinden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
Ik heb idd ook een Horizon box van Ziggo. Deze is met LAN met m'n FritzBox verbonden.
Als ik vanmiddag thuis ben zal ik op de Horizon bij netwerk kiezen voor bestaand netwerk.

Misschien zijn idd de problemen door de Horizon box ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

mverduyn schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:30:
Ik heb idd ook een Horizon box van Ziggo. Deze is met LAN met m'n FritzBox verbonden.
Als ik vanmiddag thuis ben zal ik op de Horizon bij netwerk kiezen voor bestaand netwerk.

Misschien zijn idd de problemen door de Horizon box ontstaan.
Weet ik wel zeker nu... Aangezien je horizon niet is ingesteld geeft hij dit probleem.
Standaard staat de DHCP server aan, met als IP: 192.168.192.1

Je kan dit ook via afstandsbediening doen: Opties -> Thuisnetwerk -> Thuisnetwerk opnieuw instellen -> Kiezen voor bestaand netwerk.

Dus als je dit doet is je probleem opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
@weirdeye and @all,
Ik mag niet te vroeg juichen, maar eerste indruk is dat dit heeft geholpen! Op PC2 nu internettoegang middels WLAN en LAN!
Die Horizon box had ik volkomen over het hoofd gezien... niet qua grootte trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverduyn
Bedankt. DHCP server uitzetten op dit verdere apparaat in het thuisnetwerk heeft het probleem met internettoegang verholpen.
Deze thread kan worden gesloten.
Pagina: 1