Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-08 19:26
Om eerlijk te zijn weet ik al behoorlijk goed wat ik wil hebben, en waarschijnlijk wordt het de Nexus 5X. De grootste reden voor dit topic is dat ik wat slechte dingen heb gehoord over de 5X, voornamelijk de hardware. Ik ben op zoek naar een telefoon waar ik lang mee kan doen, die dicht bij stock android zit, en het liefst te rooten is. Camera maakt mij vrij weinig uit, het belangrijkste vind ik dat ik snel een redelijke foto kan maken, kwaliteit maakt niet veel uit. Ik heb gedacht over een HTC of Motorola telefoon misschien, maar ik weet niet genoeg van de high-end telefoons om te weten of die een goede optie zijn.

Ik zoek een?
Android telefoon, liefst zo dicht mogelijk bij stock android, liever geen huawei.

Wat is je budget?
In principe geen budget, maar honderd euro meer voor bijna dezelfde telefoon liever niet uiteraard.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral whatsapp en reddit, aardig wat lezen, niet veel gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 5X lijkt mij een goede optie, maar ik heb er wel wat negatieve dingen over gehoord.
Nexus 6P lijkt mij te groot, en is van huawei, heb ik persoonlijk niet heel veel vertrouwen in.
Galaxy S6 heeft te veel software aanpassingen van Samsung, en Samsung staat me sowieso niet heel erg aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is Huawei betrouwbaar/is de Nexus 6P goede kwaliteit?
Is de Nexus 5X een goede telefoon qua specs?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zou ook is kunnen kijken naar de One Plus Two (of de One)? Die draaien volgens mij een CyanogenMod ROM. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Met zulke minimale eisen volstaat een Moto G nog prima zoals ik het lees, kost je €200. Ik mis veel antwoorden... Hoeveel opslaggeheugen, hoeveel jaar gebruiken, andere opties? Wat voor behuizing, garantie, draadloos laden, resolutie van het scherm, grootte, lange accuduur, waterdicht, vingerafdrukscanner of niet enzovoort?

Uit je huidige verhaal en de eisen begrijp ik niet waarom ik ook 'high-end toestel' in hetzelfde stukje lees?

De 6P wordt gemaakt door Huawei, maar Google verzorgt de software. Huawei is een meer dan prima merk en de 6P daarop afwijzen is enigzins apart, of ken je de bouwkwaliteit bijvoorbeeld al? De Nexus 5X is een mooie device, maar voor de vanafprijs van €479 is het voor veel mensen niet te verantwoorden dat de hardware niet echt een hoogvlieger is. Het zal volstaan en werkt prima, maar voor hetzelfde geld kun je veel 'meer' krijgen...
CptChaos schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:02:
Je zou ook is kunnen kijken naar de One Plus Two (of de One)? Die draaien volgens mij een CyanogenMod ROM. :)
De One standaard wel de 2 draait op het eigen Oxygen OS.

[ Voor 51% gewijzigd door CLB op 04-10-2015 23:16 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CLB schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:09:
De One standaard wel de 2 draait op get eigen Oxygen OS.
Ik dacht dat Oxygen OS gebaseerd is op CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:12:
Ik dacht dat Oxygen OS gebaseerd is op CM?
Het heeft er hier en daar wat van weg, welke ROM niet, maar het is door OnePlus zelf ontwikkeld.

Samenwerking tussen beide bedrijven is inmiddels ook voorbij.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:37
De negatieve dingen over de 5X gaan vooral over de hardware, dit zou mid range zijn. Reviews van het toestel zijn er nog niet.

Vergeleken met je Galaxy Nexus ga je er qua hardware sowieso op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-08 19:26
Is de OnePlus Two wel zo goed als ze voor doen? Ik had het idee dat de hardware niet zo goed is, o.a. geen NFC.

Qua opslaggeheugen wil ik graag 32GB of meer, en ik wil er graag lang mee kunnen doen. Ik heb de Galaxy Nexus nu 3 jaar, dat wil ik met mijn volgende telefoon ook wel halen. Een lange accuduur vind ik ook belangrijk. Qua resolutie zou ik het liefst 1080p hebben, maar 720p moet in principe goed genoeg zijn.

Dingen als draadloos laden, waterdicht enzovoort zijn leuk, maar geen dealbreakers voor mij.

Ik snap dat een Moto G ook zou voldoen, maar ik wil er het liefst lang mee doen, als ik alleen maar ga voor wat voldoet kan ik ook mijn Galaxy Nexus blijven gebruiken. Ik heb nu juist even aardig wat geld, dus wil ik een goede telefoon ongeacht het budget.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nielsn schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:16:
De negatieve dingen over de 5X gaan vooral over de hardware, dit zou mid range zijn.
Een Snapdragon 808 met 2GB RAM, 12,3MP-camera en een full HD-resolutie is wel midrange ja.
Bij Nexusdevices draait het natuurlijk ook / meer om de software, maarja dat wil / begrijpt niet iedereen.

OnePlus 2 heeft inderdaad geen NFC, quickcharge of USB 3.0, zo heeft elk toestel wel iets. 32GB is de max bij de Nexus 5X zonder mogelijkheden om dit uit te breiden, ja via een OTG-adaptertje ofzo. Android 6.0 moet weer accubesparender zijn, maar dat is natuurlijk afwachten. Tevens kan dit aan van alles liggen. Grootte van de accu, hardware, resolutie, schermhelderheid, apps, synchronisatie, verbindingen...

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 04-10-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pythagorasABC schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:58:
Ik ben op zoek naar een telefoon waar ik lang mee kan doen, die dicht bij stock android zit...
Dicht bij stock Android zitten is natuurlijk ook maar net hoe je het bekijkt en wat je gewend bent. Ik neem aan dat jij dicht bij Nexus' stock Android bedoeld? Dat is namelijk AOSP, je zult maar weinig telefoons vinden behalve de Nexus telefoons die écht dicht op AOSP zitten. Of het moet je vooral om de looks gaan, dan kan het installeren van een custom ROM natuurlijk ook. Zo heb ik de Android op mijn SGS6 ook aardig richting AOSP gekregen.

Is de gewone Nexus 5 niks? pricewatch: LG Nexus 5 32GB Zwart

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2015 23:48 ]

Pagina: 1