Na 5 jaar met een Dell te hebben gewerkt, is het weer eens tijd voor een game-pc. Vroeger hield ik alles bij, maar het valt niet mee om weer up to speed te komen, naar wat tegenwoordig gangbaar is en wat niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en de standaard dingen zoals een beetje browsen, Word, Excel. Met gamen wil ik graag de spellen die nu uit zijn en die binnenkort uitkomen (fallout 4) op hoge settings spelen. Qua spellen denk ik ook aan racegames en andere rpg's. Mocht de Oculus ooit een keer uitkomen, dan zou ik daar ook wel mee willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn crucial 250gb SSD en 2 TB hdd mee. Met de monitor die ik nu heb probeer ik het een tijdje uit (LG E2250T-PN
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf neig ik op dit moment naar de BBG van Juli. Skylake heeft volgens mij nog niet veel meerwaarde
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet redelijk toekomstbestendig zijn, voor zover mogelijk
Ga je overklokken?
Zolang hij gewoon goed draait ben ik niet echt van plan om over te klokken
Wat verwacht je van ons?
Ik ben redelijk uit de tijd qua pc-hardware. Op het moment zie ik door de bomen het bos niet meer, zeg maar. Ik heb wel gelezen dat de extra skylake-investering niet echt heel veel perfomancewinst oplevert qua gaming. Kan ik met onderstaand systeem de komende jaren vooruit? Of kan ik dit systeem over een jaar of twee vrij simpel upgraden?
De best buy van Juli 2015 minus de onderdelen die ik uit mijn huidige pc over zal zetten:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en de standaard dingen zoals een beetje browsen, Word, Excel. Met gamen wil ik graag de spellen die nu uit zijn en die binnenkort uitkomen (fallout 4) op hoge settings spelen. Qua spellen denk ik ook aan racegames en andere rpg's. Mocht de Oculus ooit een keer uitkomen, dan zou ik daar ook wel mee willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn crucial 250gb SSD en 2 TB hdd mee. Met de monitor die ik nu heb probeer ik het een tijdje uit (LG E2250T-PN
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf neig ik op dit moment naar de BBG van Juli. Skylake heeft volgens mij nog niet veel meerwaarde
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet redelijk toekomstbestendig zijn, voor zover mogelijk
Ga je overklokken?
Zolang hij gewoon goed draait ben ik niet echt van plan om over te klokken
Wat verwacht je van ons?
Ik ben redelijk uit de tijd qua pc-hardware. Op het moment zie ik door de bomen het bos niet meer, zeg maar. Ik heb wel gelezen dat de extra skylake-investering niet echt heel veel perfomancewinst oplevert qua gaming. Kan ik met onderstaand systeem de komende jaren vooruit? Of kan ik dit systeem over een jaar of twee vrij simpel upgraden?
De best buy van Juli 2015 minus de onderdelen die ik uit mijn huidige pc over zal zetten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,95 | € 64,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 781,80 | |
[ Voor 41% gewijzigd door Sjoan op 04-10-2015 21:44 ]