Apple TV op een ander subnet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34
iemand ervaring met het volgende:

de apple TV op een ander subnet dan de rest van je apparaten?

heb al even lopen googelen uiteraard, en kwam op een topic uit bij apple support, waar het hele idee eigenlijk afgedaan word als zijnde niet mogelijk e.d. https://discussions.apple.com/thread/2417145
daarintegen kwam ik ook een topic tegen die volledig induikt op het airplay protocol, maar daar word het voor mij niet direct helemaal duidelijk van. gaat ook meer om VLAN's http://networkengineering...airplay-work-across-vlans

in mijn huidige situatie;

lan bekabeld via switch (unmanaged)

modem - router <

wlan via linksys acces point

de router is een edgerouter liter van ubiquiti, waarin eth0 WAN is, eth1 LAN en eth2 WLAN.
via lan is 192.168.1.0/24 en wlan is 192.168.2.0/24. middels een policy worden untrustedWLAN gebruikers geweerd van het lan en trusted wel toegelaten.
de ATV is overigens bekabeld aangesloten en zit dus op het lan

mijn iphone, ipad en mbp zitten uiteraard allemaal in de trusted groep via WLAN.
nu is de grap dat airplay via de iphone en ipad prima werkt. maar airplay op mn macbook niet...
als ik mijn macbook bekabeld aansluit en dus in lan terecht komt wel, uiteraard.

iemand die wat licht op de zaak kan schijnen?

*** het is uiteraard een optie om de ATV gewoon via wifi verbinding te laten maken, dat weet ik. vind het vooral interessant waarom nu de iOS devices het wel doen via subnetten en mijn osx device niet.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 20:40
Volgens mij werkt de ATV met bonjour en dat protocol is niet routable (werkt met broadcasts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
https://www.macnn.com/art...cks.support.likely.ahead/

leet net stukje over bleutooth, wat het zou kunnen verklaren dat het dan wel werkt.

bonjour is trouwens wel het een en ander aan te sturen las ik her en der, maar dat gaat me iets te ver.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als er toch al een policy is om untrusted shizzle te weren vraag ik me af waarom je 2 subnets hebt

gewoon 1 subnet maken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
is idd ook nog een optie. gewoon alles in 1 subnet duwen, en gewoon een pool aanmaken wat geweerd word.

maar goed; dan nog: waarom werken de iphone en ipad wel door de subnetten heen, maar mijn MBP niet?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarschijnlijk omdat ze gerouteerd worden ipv discovered in een broadcast (die zich tot een subnet beperkt)
Maar er is een beetje weinig info daar, je geeft niet aan hoe en wat voor een verbinding je tot stand brengt op de iphone

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan niet subnetten met airplay, het klopt inderdaad dat apple tv ook bluetooth gebruikt als fall-back indien supported.

Dus je zal een enkel subnet moeten maken.
Overigens snap ik niet wat je thuis met zo'n setup moet, misschien kan je beter een additioneel gast netwerk maken. Daar bereik je het zelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

makkelijker zelfs, want je hoeft geen extra regels te maken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
Even los van de setup, wil namelijk geen gast netwerk. Wilde gewoon m'n netwerk open hebben voor vrienden, maar tegelijk de nas en mediaspeler niet voor jan en alleman beschikbaar te hebben.

Dit kom met de genoemde router vrij makkelijk, door wlan en lan te scheiden. Had even niet beseft dat de atv het niet snapt.
Als ik Bluetooth aanzet oo de iOS devices dan werkt het wel weer, maar zelfs aan de andere kant van het huis...

Denk dat het makkelijkste is om de atv via WiFi te verbinden zodat die in hetzelfde netwerk hangt als de iPhone iPad en MBP.

Tenzij ik de scheiding ook makkelijk anders kan dien, maar daarvoor heb ik een topic in het netwerk gedeelte

Edit: via m'n post in ervaring ubiquiti apparatuur, de oplossing: http://community.ubnt.com...arding/m-p/1069613#M45443

Het kan dus wel!

[ Voor 11% gewijzigd door GJ007 op 05-10-2015 01:16 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
m3gA schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:07:
Volgens mij werkt de ATV met bonjour en dat protocol is niet routable (werkt met broadcasts)
In ruckus zit een functionaliteit om Bonjour te routeren zodat je met VLANS kan werken , en je vanuit VLAN A de apple tv in VLAN B kan aanroepen.

Dat heet Bonjour Gateway

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Je moet multicast verkeer gaan routeren. Bonjour gebruikt multicast adres 224.0.0.251

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
mDNS reflector op je router instellen.
code:
1
2
3
4