Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc gaat uit bij het gamen

Pagina: 1
Acties:

• Thijsie88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-10 17:38
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer. Elke keer als ik bijvoorbleed het spel rocket league start en het even ga spelen voor 2 minuten gaat het scherm op zwart en alle fans heel hard draaien.
Ik heb zelf al van voeding gewisseld maar dit maakte geen verschil.

Groet, Thijs

Verwijderd

Lastig om je met zo weinig info te helpen. Wat zijn bijvoorbeeld de specificaties van je systeem? En met welke 2 voeding heb je het precies getest? Ook is het handig om de temperatuur van je processor en videokaart eens te bekijken, dit kan bijvoorbeeld met het programma HWmonitor van CPUID.

• Thijsie88
specs: intel core 2 quad q8200, 4GB ram, een goede cooler master 500 watt psu, nvidia gt530.
had de cooler master met een oude voeding vervangen die het ook goed doed. ik weet niet welke dat was maar die had 300 watt.
temperaturen van de gpu en cpu blijfen tijdens gamen onder de 70 graden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
En nu de volledige specificaties, is nu alleen duidelijk welke CPU je hebt en de rest is nog steeds onbekend.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Thijsie88
heb zelf probleem nu gevonden.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Aha, en wat was het dan? Je bent té summier met je informatie om ook voor anderen behulpzaam te zijn. Een GT520 die tegen de 70 graden aanhikt is trouwens een probleem op zich; die kaarten werden verkocht omwille van het nVidia logootje, ze zijn amper sneller dan IGP's en blijven doorgaans behoorlijk koel.

• Thijsie88
ik heb wat dingen uitgeprobeerd en toen ik de videokaart ging uit testen heb ik hem underclocked, hij is standaard en nooit overclocked geweest. hoe verder ik dat underclocken deed hoe langer ik kon gamen. ik heb toen gezien dat er een instelling was veranderd en dat als de videokaart 1 keer de 70 graden haalt de computer meteen uit gaat. instelingen veranderd en opgelost.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Dus in feite heb je je probleem niet opgelost, je hebt de thermische beveiliging uitgezet van een kaart die normaal onder load amper warmer dan 50 graden zou kunnen worden.

Wat je nu hebt gedaan is van een brandende woning de rookmelders uitgezet, en vervolgens weer in bed gekropen, terwijl je mompelt: "is geen brand".

• Thijsie88
het is trouwens een gt530 en heeft 2 GB aan vram. op intenet vind je eiglijk alleen maar edities met 1GB
hij is bijna niet meer te kopen

http://www.evertek.com/viewpart.asp?Auto=77569

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thijsie88 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:24:
ik heb wat dingen uitgeprobeerd en toen ik de videokaart ging uit testen heb ik hem underclocked, hij is standaard en nooit overclocked geweest. hoe verder ik dat underclocken deed hoe langer ik kon gamen. ik heb toen gezien dat er een instelling was veranderd en dat als de videokaart 1 keer de 70 graden haalt de computer meteen uit gaat. instelingen veranderd en opgelost.
Ik denk dat je beter de kaart even uit de pc kan halen, en schoonmaken.
( de intake en fan op de kaart )
Bij de action hebben ze een spuitbusje met compressed air, hou de fan vast ( niet laten draaien ) en maak de blaadjes één voor één schoon met een wattenstaafje.
Blaas daarna met de lucht alle rommel eruit, en controleer ( met je vingers ) of de fan vrij draait ( zacht bewegen )

Als je dan toch bezig bent, loop alles in de kast na, en maak schoon.

Het hele verhaal klinkt als een oververhittingsprobleem, iets wat alleen maar ernstiger kan worden als je het negeert

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Daar is misschien dus een reden voor dat hij niet meer te koop is.

Maar wat Umbrah al aangeeft is dit geen oplossing die erg betrouwbaar is.

Je zou kunnen proberen om de fan eraf te halen en koelpasta te vervangen door een goed kwaliteitspasta.
Mogelijk dat dit nog iets doet. Of kijken of er een beter FAN / Koelingsplaten beschikbaar zijn voor de kaart.

Check ook gelijk hoe je PC zelf voldoende koelt. Plaats desnoods wat extra fan's in je kast zodat de boel beter gekoelt wordt.

En anders een videokaart aanschaffen die meer geschikt is voor spellen als niets helpt.
Pagina: 1