Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-08 10:00
Ik heb een nieuwe PC aangeschaft, hierbij is tijdens transport de koeler op mijn GPU gevallen. Aangezien ik niet veel van computers afweet, is mijn vraag: Is mijn GPU kapot?
http://i.imgur.com/mJFs8Qo.jpg Dit is een foto van hoe het er nu uitziet, als je beneden kijkt zie je wel schrammetjes en dergelijke. Ik heb geprobeerd een spel te spelen: CS:GO, minecraft, H1z1 ( Ik weet het niet slim ) maar het was niet te spelen. Ik had 10 FPS met mijn GTX 970.

Ik stuur de PC zelf morgen terug op zodat ze de CPU terug vast zetten, maar ze zullen niet gauw de videokaart vervangen aangezien het hun geld kost ( en het is een klein webshop). Dus ik moet eigenlijk weten of die kapot is of omdat het echt komt door de CPU koeler die niet vast zat( hij was wel verbonden en hij deed het wel maar hij zat nergens aan vast hij stond als het ware op de grafische kaart for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 21:26
Meet eerst de CPU en GPU temperaturen even met realtemp en afterburner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 23:06
Kan ik uit jouw verhaal opmaken dat de koeler nu niet bevestigd is, en het je verbaast dat je pc het niet goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
ik vraag me eerder af of je moederbord niet naar zn grootje is.. als je CPU koeler los komt dan trekt die meestal wat scheef..

Je probeert zonder CPU koeler te gamen? dat moet je niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Waarschijnlijk klokt je CPU nu terug omdat deze te warm word.
Kwestie van koelpasta vervangen en cpu koeler goed monteren.
Daarna verwacht ik dat het wel weer goed werkt.

En gebruik je pc niet zolang dit niet is gedaan. CPU is niet gemaakt om zonder koeling te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door .Maarten op 04-10-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de PC laten assembleren bij de winkel? Dan kan je wellicht via de winkelier wat regelen, zij zijn verantwoordelijk voor het transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Je ziet dat de koeler van je CPU af is "gevallen" en op je GPU hangt en je zet je PC uberhaupt nog aan?

Je CPU kan zijn warmte niet kwijt zonder koeler, dus in het beste geval zal deze zeer slecht presteren; Jij hebt veel mazzel dat je PC nog leeft :P

Deze post is ongeveer vergelijkbaar met "De banden zijn van mijn auto afgevallen. Ik heb proberen te rijden, maar m'n auto gaat nu heel langzaam. Is mijn auto nu stuk?" of "Mijn oven ligt onderwater in bad. Als ik de oven nu aanzet, duurt het heel lang voordat-ie warm wordt. Is mijn oven nu stuk?"

[ Voor 55% gewijzigd door Gamebuster op 04-10-2015 19:17 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dat hij nog heeft is geen mazzel maar de kwaliteit van intel ;)

Zoek op YouTube de filmpjes van tom's hardware maar eens.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zie op de foto 1 kras, en die lijkt nauwelijks door de silkscreen laag heen gegaan te zijn. Lijkt me eerder dat als er een defect was je gewoon geen werkende Gpu zou hebben. Als je zoals anderen suggereren geen koeling op je CPU of GPU hebt, dan gaat het natuurlijk niet werken. Die chips zijn niet gemaakt om aan te staan zonder goede koeling en gaan als ze niet terugklokken gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Ik heb toch zo'n minuut naar de foto gekeken, maar ik zie geen schade op je GPU. Als ik het goed zie gaat het ook om een stock koeler en die hebben van die klik pennetjes, als dat het geval is dan zal het moederbord niet "losgetrokken" zijn zoals sommigen hier denken.

Zet alles weer even goed in elkaar, download de juiste drivers etc en ga dan even een game spelen. Als je zonder koeler gaat spelen dan schiet het niet op natuurlijk.

Ik lees nu pas dat je de build terugstuurt naar de winkel om de koeler vast te zetten. Je kan toch vragen, en het lijkt me logisch, dat ze daar even de videokaart in een andere kast testen om schade uit te sluiten?

[ Voor 19% gewijzigd door SN4K3 op 04-10-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
brid schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:24:
Dat hij nog heeft is geen mazzel maar de kwaliteit van intel ;)

Zoek op YouTube de filmpjes van tom's hardware maar eens.
Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met features. Overigens zijn die filmpjes extreem gedateerd, alle hedendaagse cpu's zijn gewoon beveiligd en er zal niet snel iets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 11:50
Stond de pc aan toen je koeler op je gpu is gekomen?

Zo ja zou er ook ergens kortsluiting zijn geweest. Zoniet, is het waarschijnlijk de koeling van je cpu. Meet die eens zoals hierboven al ergens is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-08 10:00
Bedankt voor de reacties!

Niet zo slim om de PC op te starten inderdaad. Ik zal de PC terugsturen en vragen of ze het terugzetten en een dubbel check op alles doen. Was alleen bang dat de GPU misschien kapot was door de 'schrammetjes' aangezien ik niet weet wat een GPU kan verdragen. Uiteraard start ik de PC niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, is dit gebouwd door een bedrijf?
Ik zou dan een nieuwe kaart eisen. Vind het ook heel raar dat dit kan gebeuren, er moet iets niet goed gegaan zijn. Die koeler valt er niet zomaar uit, ook niet bij transport.
Maar goed, ik neem aan dat dit een nieuwe pc was? Die door een bedrijf in elkaar gezet is? Nieuwe kaart eisen. Zij moeten zorgen dat het schadevrij bij jou aankomt.
Die kaart is nu goed, maar je weet niet of er over een paar maanden ineens problemen opduiken. Ik zou gewoon niet akkoord gaan met een beschadigde kaart.
Die kleine chips die daar zitten, kunnen ook beschadigd zijn, en later ineens problemen gaan geven.
En die kras alleen al, zou ik niet aan kunnen zien op mijn gloednieuwe kaart.
Ben ook wel benieuwd wat voor koeler hier op zit, want de pushpins zijn blijven zitten, en de rest is gewoon weggevallen. Die is dus echt gebroken of iets. Lijkt er voor mij op dat ze flink hebben zitten prutsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Xeonfan plaatst de meest zinnige reactie tot nu toe: garantie claimen, en vragen dat ze alle onderdelen die hierbij betrokken zijn vervangen. De webshop is ervoor verantwoordelijk dat het product deugdelijk bij jou aankomt. Tot 6 maanden ligt de complete bewijslast ook bij hun; zou er dus iets niet goed zijn moeten zij het toch zonder morren herstellen zonder kosten (ook zonder verzendkosten), tenzij zij onomstotelijk kunnen aantonen dat jij de boel gesloopt hebt.
Daarna wordt het lastiger, want dan ligt de bewijslast bij jou. En als na 7 maanden je systeem instabiel wordt, wordt het lastig te bewijzen dat het aan hardware ligt die nu beschadigd is geraakt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

.Maarten schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:10:
Waarschijnlijk klokt je CPU nu terug omdat deze te warm word.
Kwestie van koelpasta vervangen en cpu koeler goed monteren.
Daarna verwacht ik dat het wel weer goed werkt.

En gebruik je pc niet zolang dit niet is gedaan. CPU is niet gemaakt om zonder koeling te werken.
Volgens mij gaat door zo'n actie de houdbaarheidsdatum van de CPU ook drastisch achteruit :X
Kwam je erachter dat hij eraf was nadat je de PC had gebruikt of daarvoor?

In ieder geval zou ik het ook op garantie proberen aan te sturen. Ook de CPU zou ik niet meer vertrouwen overigens..
Pagina: 1