Denon x4000

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste medetweakers

Ik zit met 2 vragen die ik eigenlijk niet beantwoord kan krijgen

1.ik heb 2 uren of mis langer naar internetradio geluisterd naar radio 538 nou is dit ingebrand in mijn samsung LCD is inbranden nou een probleem met tv of met de denon ?

2.zodra ik internetradio wil luisteren bij koude opstart moet ik mijn tv aanzetten en daarna kan ik hem gewoon uit zetten om te kunnen luisteren naar internetradio dit gebeurd alleen bij koude start warm maakt het niks uit

kom er niet uit denk mis kunnen jullie mij hiermee helpen
Alvast bedankt

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb de x4000 gehad en heb nu een x4100. Maar bij de X4000 kon ik hem gewoon met behulp van de app op de telefoon aan en uit zetten, als hij eenmaal aanstond kon ik ook via de app de desbetreffende radiozender opzetten zonder dat de tv uberhaubt aan moest. Bij de X4100 werkt dat ook nogsteeds. De versterker al voorzien van de laatste update?

Inbranden op een LCD tv zou naar mijn weten niet mogen/kunnen? Welk typenummer tv heb je? En misschien gaat het met een paar uur normaal tv kijken wel weer weg?

• marcelmaria
TFDev schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:27:
Ik heb de x4000 gehad en heb nu een x4100. Maar bij de X4000 kon ik hem gewoon met behulp van de app op de telefoon aan en uit zetten, als hij eenmaal aanstond kon ik ook via de app de desbetreffende radiozender opzetten zonder dat de tv uberhaubt aan moest. Bij de X4100 werkt dat ook nogsteeds. De versterker al voorzien van de laatste update?

Inbranden op een LCD tv zou naar mijn weten niet mogen/kunnen? Welk typenummer tv heb je? En misschien gaat het met een paar uur normaal tv kijken wel weer weg?
Dat werkt dus bij mij niet ja als ik hem uitschakel en daarna direct aan doe werkt het wel maar wacht ik langer dan moet ik de tv erbij aanzetten

LCD is een samsung wel al een oudje hoor

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:38

FeaR

In GoT we trust

Inbranden is altijd een probleem van de TV. Indirect wellicht van de bron die geen screensaver na x minuten opstart of het beeld dimt om dit soort problemen te onderdrukken. Maar inbranden na enkele uren is wel erg rap, dat zou dan eerder retentie moeten zijn.

Qua de TV aanzetten durf ik het niet te zeggen. Het lijkt me geen normaal gedrag aangezien ik mijn TV ook niet aan hoef te zetten met de AVR-4520. Maakt het nog vreemder als het bij een koude start is. Maar wat zie je dan op de TV? Ik zou zo niets kunnen zeggen wat een trigger zou moeten zijn dat de receiver weet dat de TV aan staat bij een input die vooral op geluid is gericht. Je kan eens proberen HDMI CEC uit te zetten. Dat zorgt vaker voor gekke situaties. Het is maar een gok.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• marcelmaria
Ben er achtergekomen zodra ik de hdmi kabel uit de tv trek

De denon wel gewoon geluid geeft alleen zodra de hdmi er weer inzit dit weer voor probleem zorgt

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tuner gekoppeld aan een HDM ingang? HDMI heeft altijd voorrang qua ingangen en zal de receiver als eerste raadplegen qua signaal. Die toewijzing zou je dan uit moeten zetten. Mits het überhaupt mogelijk is een HDMI aan die bron te koppelen.

Anders toch eens HDMI CEC nakijken, die communiceert met de TV wat ook rare problemen tot gevolg kan hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 04-10-2015 21:08 ]

• marcelmaria
FeaR schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:07:
Tuner gekoppeld aan een HDM ingang? HDMI heeft altijd voorrang qua ingangen en zal de receiver als eerste raadplegen qua signaal. Die toewijzing zou je dan uit moeten zetten. Mits het überhaupt mogelijk is een HDMI aan die bron te koppelen.

Anders toch eens HDMI CEC nakijken, die communiceert met de TV wat ook rare problemen tot gevolg kan hebben.
Die vraag begrijp ik niet helemaal

Alles zit aangesloten op de denon en via de denon gaat het naar de samsung hd tv
Ik weet niet of het van toepassing is mijn tv ondersteund geen arc

Het is idd vreemd dat hij dit alleen bij koude start niet doet

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Eerste deel kan je vergeten. Het is niet mogelijk om een HDMI ingang aan een bron als netwerk of tuner te hangen dus die opmerking gaat niet op.

HDMI ARC != HDMI CEC
Soms worden ze wel gekoppeld gebruikt maar de intentie van beide systemen is anders. ARC is een Audio Return Channel waarmee je audio van de TV de receiver terug in kan voeren. CEC is een protocol waarmee diverse apparatuur met elkaar kan communiceren zodat je bijvoorbeeld alles of meerdere apparaten met dezelfde remote kan bedienen. HDMI CEC heeft per fabrikant een andere naam, geloof dat Samsung het Anynet noemt.

• marcelmaria
Ja klopt deze heb ik nu uitgeschakeld moet alleen nu even 10 min wachten anders werkt het zeker

Ook zo vreemd iets zodra ik alles uitzet en ook echt de kil knop omzet op de schakelaar daarna alles direct weer aanzet werkt alles wel

Alleen wacht ik even 10 min dan werkt het niet (naja mis nu nadat ik deze heb uitgezet wel)

Is dit dan een fout van de tv of receiver ?

Want het vreemde is de denon gaat wel netjes terug naar de laatste radio zender waarmee hij is uitgeschakeld dat wel alleen geluid niet dan moet de tv even aan en kan dan ook gelijk weer uit

[ Voor 20% gewijzigd door marcelmaria op 04-10-2015 23:27 ]

• marcelmaria
Update

Receiver doet nog precies het zelfde na koude start moet eerst tv aan.
Maar trek ik hdmi los uit de tv zonder tv aan te zetten springt geluid ook aan

Zal het dan toch aan de tv liggen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

DjVe

Hatsaflats!

De X4000 kan je gewoon vanuit de app opstarten hoor. Ik doe niet anders. Zelfs al haal je de complete stroom eraf en zet die erna weer op, dan werkt het nog steeds prima. Via de app kan je dus ook radiostations selecteren.

• marcelmaria
DjVe schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:54:
De X4000 kan je gewoon vanuit de app opstarten hoor. Ik doe niet anders. Zelfs al haal je de complete stroom eraf en zet die erna weer op, dan werkt het nog steeds prima. Via de app kan je dus ook radiostations selecteren.
ik krijg toch echt geen geluid bij koude start als de hdmi kabel in de tv zit.

Als de hdmi eruit is werkt het hier idd wel. Ligt het dan gewoon aan mijn tv?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

DjVe

Hatsaflats!

Probeer eens een andere HDMI poort (of een DVI poort, mocht die er op zitten). Dit klinkt inderdaad als een HDMI CEC probleem met het altijd fijne Anynet van Samsung.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een X2000 die af en toe ook vergeet wat hij moet doen. In mijn geval maakt het dan niet uit of ik internetradio of muziek vanaf de NAS wil spelen, maar die pakt hij dan niet.
Soms helpt het om de netwerkinstellingen te veranderen. DNS is het makkelijkst, dan reset hij het netwerk en gaat het weer goed.
Soms helpt dat niet en moet ik hem helemaal resetten (bij mij de twee meest linker knoppen onder display inhouden en dan power indrukken volgens mij). Irritant daarvan is dat je de hele setup weer door moet, maar daar word je handig in :X

Het is niet helemaal hetzelfde probleem, maar misschien werkt één van de oplossingen voor jou ook wel?
Pagina: 1