Toon posts:

Goede koptelefoon van topkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goede koptelefoon met goede geluidskwaliteit. Hier een aantal vereisten;

- Goede stevige bouwkwaliteit
- Grote schelpen
- Niet pijnlijk na lange tijd
- Top geluid
- Goed merk
- Budget: 150 euro

Wie kan mij helpen en eventueel iets adviseren?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09
Wat had je zelf al gevonden?
Geluid is ook een gevoel. Wat voor de geen perfect is, is voor de ander niks.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Bovendien zijn je 'eisen' zo generiek als het maar zijn kan. Wat je eigenlijk zegt is: ik zoek een goede koptelefoon, die goed is en hij moet ook goed zijn.

Wat noem jij goed, bijvoorbeeld qua geluidskwaliteit? Realistisch? Of zware bas? Of juist niet?

The devil is in the details.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vraag me ook af of Tweakers daar wel de meest aangewezen plaats voor is. Natuurlijk zitten hier ook een hoop audiofielen maar ik zou geneigd zijn om te kijken naar een community die puur uit audiofielen bestaat dan wel websites die zich daar specifiek op richten.

Mijn eerst Google search levert genoeg op. Volgens mij is het rendement daar hoger dan hier.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Schopje naar CAA. Daarnaast ontbreekt er nogal wat eigen input. Wat had je zelf zoal gevonden?

Overigens spreekt de titel zichzelf tegen, topkwaliteit en goed, wat is het nou ;)?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
En de vraag is ook hoe je 'goed geluid' definieert. Dat is per persoon anders. De een wil een koptelefoon met een mooi neutraal geluid zodat het zoveel mogelijk overeenkomt met de originele opname, de ander vind juist dat er vooral lekker veel vette bas uit moet komen.

Eigenlijk is het enigste verstandigste wat je kan doen naar de mediamarkt te gaan om een aantal koptelefoons uit te proberen. Vervolgens moet je die via internet bestellen en dan de eerste 7 dagen veel gebruiken. Omdat mensenhoofden allemaal net wat anders van vorm zijn verschilt wat lekker zit ook per persoon. Bevalt hij qua zitcomfort toch niet dan kun je hem weer terugsturen.

Enne, topkwaliteit koptelefoons beginnen rond de 1000 euro en lopen op tot duizenden euro's. Maar om die kwaliteit te kunnen horen moet je dan ook nog vreselijk veel geld uitgeven aan de rest van je geluidsapparatuur. Vergeleken met high end audioapparatuur is computeren een spotgoedkope hobby.

[ Voor 18% gewijzigd door Philpend op 04-10-2015 19:44 ]

Verwijderd

Heb zelf een razer kraken pro usb version 7.1 prima geluid mooie bas .100euro :)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Beyerdynamic DT770 of de DT990.
Moet je alleen even kijken of je een gesloten (770) of een open (990) wilt.
Gemaakt van metaal en erg sterk kunstof, alle onderdelen zijn in principe los te bestellen. Bijv. bevallen de oorpads je niet dan bestel je anderen.
De DT770 wordt vaak gebruikt in geluidsstudios.

Ander puntje is dat je moet kijken naar hoeveel ohm je zou willen. Zelf gebruik ik een 250Ohm DT990 op een Xonar DG (die kan tot 150Ohm aansturen), maar dat functioneert prima. Mijn volume komt niet hoger dan standje 30 omdat het anders gewoon te hard is.

Ohja, het verschil tussen open en gesloten: bij gesloten hoor je minder geluid van je omgeving en lijkt het geluid wat meer uit je koptelefoon te komen. Bij open hoor je wel meer van je omgeving, maar het geeft een veel ruimtelijker geluid (grotere soundstage). Heb zelf altijd gesloten gehad, maar nu ik eenmaal open heb gebruikt voor films en games denk ik niet dat ik snel terug ga naar gesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door Rye op 05-10-2015 08:49 ]

www.ping-win.nl

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-02 01:32
Ik zweer zelf bij Sennheiser. Persoonlijk vind ik dat die het mooiste geluid geven. Verder zitten de oorschelpen na enkele uren luisterplezier nog steeds prettig.

Wat jij het beste vindt, is afhankelijk van jouw smaak. Dus ga eens verschillende koptelefoons zelf beluisteren in een winkel. Heb ik ook gedaan.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 14:21
Ik heb bij verschillende Sennheisers gelezen dat je veel last kan krijgen van je oren omdat die dingen zo strak om je hoofd heen zitten.

Waar ga je de koptelefoon verder voor gebruiken?

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45
Proqzor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:51:
Ik heb bij verschillende Sennheisers gelezen dat je veel last kan krijgen van je oren omdat die dingen zo strak om je hoofd heen zitten.
Ik een Sennheiser HD595 en een HD600 en die zitten juist helemaal niet strak maar juist prettig.
Maar misschien heb ik wel een klein hoofd :+ (nee, vrij normaal)

Dus: uitproberen ! :9

Tevens: net als met luidsprekers, klinkt de beste koptelefoon misschien niet direct geweldig.
En wat direct geweldig klinkt kan na langer gebruik juist vermoeiend klinken.
Maar dat is mijn mening, dat kan anders zijn voor iemand anders.
Pagina: 1