Paar vraagies

Pagina: 1
Acties:

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Hey allemaal
zal eerst maar mijn vraag stellen ik heb een asus a7v board en zat te denken om een 1.2 ghz amd tbird 266 FSB te kopen maar heeft iemand dit al geprobeert staat namelijk dat ie maar tot 1 ghz ging volgens mij in het boekje is natuurlijk ook de bedoeling dat ie uiteindelijk geo/ced word dus ik dacht misschien dat iemand van jullie dit al heeft geprobeert in hoever de asus a7v gaat

Dacht aan de 266 FSB omdat het niet zoveel van prijs verschilt mar ook omdat ik gelezen/gehoort heb dat de core van die erg goed is om te o/cen.

Kheb eindelijk 1000 piek bij elkaar dus ik was van plan om dit te kopen
Creative 3D Blaster Annihilator 2 Ultra 64MB (Retail) FL 511,-
AMD Thunderbird 1.2 GHz Socket 266 MhzFL 360,-

Maruh advies opmerkingen zijn welkom en hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden over het asus a7v board

bij voorbaat bedankt

Verwijderd

volgens mij kan die zeker wel 1.2GHz aan!

• dion_b
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: je Nederlands is nog brakker dan je computerkennis... DOE ER WAT AAN!

Enfin- een 1.2GHz gaat zonder meer- je CPU bepaalt de multiplier, alleen als je de L1 bruggen verbindt krijgt de mobo er iets over te zeggen.

Maar de 133MHz FSB (DDR, onterecht 266 genoed) gaat niet lukken- de A7V trekt max 110 ofzo. Ligt aan de KT133 chipset. Dus kun je beter de 100MHz FSB pakken. Om gelijk van mobo te wisselen is een beetje erg radicaal- de snelheidsverschil is merkbaar, maar niet zo dat een nieuwe 400,- mobo gerechtvaardigd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 17:47 schreef dion_b het volgende:

Maar de 133MHz FSB (DDR, onterecht 266 genoed) gaat niet lukken- de A7V trekt max 110 ofzo. Ligt aan de KT133 chipset. Dus kun je beter de 100MHz FSB pakken. Om gelijk van mobo te wisselen is een beetje erg radicaal- de snelheidsverschil is merkbaar, maar niet zo dat een nieuwe 400,- mobo gerechtvaardigd wordt.
volgens het boekje bij m'n A7V haalt die een FSB van 200MHZ, maar dit is niet naar 't geheugen (max 133 dacht ik!) maar naar de chipset!

Verwijderd

Kortom DDR. 100 MHz *2 = :? Kortom FSB=100 MHz.

Geheugen draait op FSB + PCIklok = 100 + 33 = :?

• Morpho
  • Laatst online: 05-10-2022
dank voor de hulp mar kheb dezelfde nog eens gepost heh onder topic asus a7v had wat meer aandacht zo te zien :) zou zeggen check de thread mar als jezelf ook meer zou willen weten.
Pagina: 1